Medlem
Xbox Live

Hejsan allesammans, tänkte fråga en liten snabb fråga kring xbox live.

Köpte häromdagen xbox live gold en månad med föräldrarnas kort eftersom jag inte orkade fara till affären som ligger långt bort. det är dock en sak jag undrar:

eftersom jag köpte med KORT i självaste dashboarden på xboxet, så vet jag inte om det fortsätter att betala tills man säger ifrån. måste man t. ex ringa till dem och be dem stänga av medlemsskapet ? jag vill inte att det ska dras 69 spänn i månaden från mina föräldrar, de blir ju trots allt jag som får betala.

hjälp mig här!

Medlem

Borde väl inte vara så va? Du köper ju EN, TRE eller vad som helst. Du skriver inte upp dig för någon prenumeration. Så nej, inga automatiska köp om du frågar mig.

Medlem
Skrivet av Daerken:

Borde väl inte vara så va? Du köper ju EN, TRE eller vad som helst. Du skriver inte upp dig för någon prenumeration. Så nej, inga automatiska köp om du frågar mig.

Tror faktiskt att du har fel. Vad jag har hört så fortsätter de dra pengar tills du ringer upp supporten och ber de avsluta "prenumerationen".

Har själv endast använt de s.k. presentkorten just p.g.a. att jag har hört att det ska vara relativt krångligt att ta ur "prenumerationen" om man har använt kreditkort. Tycker verkligen att de borde införa någon tjänst via hemsidan så men kan avsluta det hela enkelt.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

ok. får väl ringa upp dom och höra eller något.

Medlem

är det någon som kan numret till det man ska ringa ? jag såg på deras hemsida att detta nummer skulle man ringa :

(800) 4MY-XBOX (469-9269)

vad är svenska numret ?

Medlem

Kolla i manualen tror det finns där!


signatur

Wai

Medlem

Går man bara in på den officiella hemsidan så hittar man numret till deras support under "Kontakta oss".


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

http://www.xbox.com/sv-SE/support/contact/

Hjälp via telefon:

020 79 11 33

eller +46 858536524 från en mobiltelefon.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Jepp, Jag köpte 3 månaders gold membership och de drar bort 69 kr i månaden till man ringer och säger upp det


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Inaktiv

Precis, det fortsätter att dra pengar till man avslutar det.

Medlem
Skrivet av MilleX:

Jepp, Jag köpte 3 månaders gold membership och de drar bort 69 kr i månaden till man ringer och säger upp det

Men LOL, snacka om missledande. Jaja, vi snor lite pengar varje månad då, även fast det knappt finns i något avtal? Jag har inte köpt med kort där dock, företag brukar ofta vara väldigt tysta med sånt.

Medlem
Skrivet av Daerken:
Skrivet av MilleX:

Jepp, Jag köpte 3 månaders gold membership och de drar bort 69 kr i månaden till man ringer och säger upp det

Men LOL, snacka om missledande. Jaja, vi snor lite pengar varje månad då, även fast det knappt finns i något avtal? Jag har inte köpt med kort där dock, företag brukar ofta vara väldigt tysta med sånt.

Det är inte speciellt missledande. Tog och kollade upp villkoren vid kortköp efter att den här tråden kom upp. Tar man bara och läser igenom den lilla notis som ges på Xbox-sidan vid uppgradering till/köp av Guld-abonnemang så står det klart och tydligt att medlemskapet förnyas vid slutet av varje period.

Skrivet av Xbox.com:

Medlemskapet förnyas automatiskt till ett månadsmedlemskap till rådande pris, såvida du inte ändrar förnyelseperiod eller säger upp medlemskapet innan det upphör.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Om det nu är så att den drar varje månad kan du logga in på https://billing.microsoft.com/ med ditt konto. Sen går du in där du ser vad du köpt för något och sen kan du trycka "Säg upp"


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

1
Skriv svar