Extern hdd till 360

Inaktiv
Extern hdd till 360

Haj!

Jag har problem med att få min externa hdd att funka med xboxen. Har kollat runt här i forumet och som jag har fattat det så ska man formatera hdd:n så den har formatet FAT32.
När jag är inne i Disk management där man kan välja formatering och vilket format man vill ha så finns det bara NTFS och exFAT.

Testat med exFAT men xboxen hittar inte den. Kollade lite senare på min serverdator där jag kör XP. På den kunde man bara välja NTFS på den externa men dock FAT32 på hdd:n som satt i själva servern. Är det bara särskilda hårddiskar det går att göra om till FAT32?

Hårddisken som sitter i den externa är en IDE som jag tidigare använt i datorn som jag nu har satt i en kabinett 2,5".

Anledningen till att jag har blivit så het på att få det här att funka är för att jag har bara en 20GB disk till xboxen som är full även fast jag har knappt något på den och nu när nya uppdateringen kommer vill jag kunna lägga in spelen så den laddar snabbare mm....

Någon som vet om det går och göra något åt det här eller måste jag ha en annan hdd?
Har ingen lust att byta hdd eftersom den som sitter i är 200GB.

Tack för svaren på förhand.
// Er mjuka MiXiE


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Bara så du vet, så stöder inte boxen att du sparar material på externa diskar, dom är endast för att spela upp material ifrån (musik och film) såvitt jag vet.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv
Skrivet av Zymac:

Bara så du vet, så stöder inte boxen att du sparar material på externa diskar, dom är endast för att spela upp material ifrån (musik och film) såvitt jag vet.

Jäklar jag tror du har rätt
Baah har inte lust att köpa någon xbox hdd. Tycker man borde få en 60gb gratis. Eftersom det är standard när man köper idag + att xboxen gått sönder så många gånger.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Har precis skaffat mig en 360 arcarde.. ett tips är att kolla på ebay där kan du få tag i en 60gb xbox hd för under 500:- inkl. frakt

Medlem

fick min för drygt 450:-

1
Skriv svar