Rock band eller GH IV?

Inaktiv
Rock band eller GH IV?

Jag ska köpa 360 men jag ska ochså ha nått av dom 2 spelen. vilket tycker ni är bäst och varför?

Tacksam för svar:)

Medlem

Well,
Nu vill jag inte starta ett tredje världskrig här, men jag säger bara vad jag tycker.

Rock Band känns mognare både spelmässigt och grafikmässigt. Jag har aldrig tyckt om GH3's "hjälpsystem" som gör att spelet hjälper dig med att träffa noter. Notspåren är mer exakta i Rock Band.

Intrumenten i Rock Band 2 är väldigt bra, men jag har hört att trummorna kan skapa problem ibland. GH's instrument har jag hört ska vara värre. Gitarrens fret knappar slutar att fungera och trummorna är i dåligt skick redan då man packar ut den.

Till låt listan då. Det är här det ska avgöras. Det är helt upp till dig att bestämma vilken låt lista du tycker bäst om.

Jag håller mig till Rock Band av 4 skäl:

1. Bättre notspår
2. Låt listan
3. Släpps nytt DLC varje tisdag.
4. Att man kan rädda varandra i co-op (vilket man inte kan i GH:WT).


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Tack för svar.

Jag köper rock band 1 med instrument och köper bara skiva till RB2

Medlem

Helt rätt, Harmonix som utvecklade GH 1 och 2 (och 80's) Gick ju vidare till att göra Rock Band, och dom är från början musiker som började göra spel.

Medans Neversoft som tog över Guitar hero namnet är programmerare som innan GH3 i stort sett bara gjort ett spel i femtielva olika versioner (tony hawk serien). Så dom har ingen som helst känsla för att sätta notspår.

Så jag sammanfattar såhär, Guitar hero 1,2 och Rock the 80's är jättebra spel, trean är... inte bra.

Rock Band och Rock Band 2 är iofs Vääääldigt lika, största skillnaden e ett omgjort (mycket bättre) karriärläge.

Dock måste jag säga att jag föredrar Guitar Heros (2:an och 3:an, fyran vet jag inte, inte testat den) gitarrer före RB's dito.

Annars håller jag fullt med på WaltX fyra punkter där.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Håller också med WaltX fullt ut. En sak som inte har nämnds är att det finns freestyles i Rock Band, men inte i GH. Det är också en av skälen till att jag kommer köpa Rock Band 2. Har funderat över om jag ska köpa en Rock Band 2 gitarr och en GHWT gitarr. Det är roligare att ha två olika gitarrer. Men jag har hört att gitarren ska vara dålig så jag är inte helt säker.

Inaktiv

Vad menas med freestyle?

Medlem
Skrivet av jeppe95:

Vad menas med freestyle?

Freestyle Mode talar för ju sin namn "freestyle"
Man kan dampa låss på sina trummor och spela hur man vill, inga noter kommer.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Inaktiv

ok tack

Stämmer det att rock bands gitarr är av dålig kvalite. Annars köper jag tvåans.

Medlem
Skrivet av jeppe95:

ok tack

Stämmer det att rock bands gitarr är av dålig kvalite. Annars köper jag tvåans.

Tvåans ska vara förbättrad.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Har hört att tvåans instrumment kommer efter jul någon gång. Stämmer det?


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem
Skrivet av MiXiE:

Har hört att tvåans instrumment kommer efter jul någon gång. Stämmer det?

Inget datum är bekräftat, men som det ser ut nu så kommer dem i december.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

1
Skriv svar