Medlem
NHL 09

Halloj, Jag har nyss börjat på en dynasty mode och har kört några matcher. Men när jag skulle möta Boston så hade dom en målvakt som hette sabrina lahda och var typ omöjlig att göra mål på. Det blev inte alls kul och efter matchen kollade jag på denne spelares stats och det visade sig att han eller hon hade 98 i stats. Nån som vet vad detta är?

Medlem
Skrivet av LyktstolpeN:

Halloj, Jag har nyss börjat på en dynasty mode och har kört några matcher. Men när jag skulle möta Boston så hade dom en målvakt som hette sabrina lahda och var typ omöjlig att göra mål på. Det blev inte alls kul och efter matchen kollade jag på denne spelares stats och det visade sig att han eller hon hade 98 i stats. Nån som vet vad detta är?

Haha, jag mötte henne i Be A Pro, fast det var inte alls svårt och göra mål.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Inaktiv

Ja, det är ett barn som har en svår sjukdom och Ea hyllar dom via Make-a-wish Foundation.

Det är 4:e året irad som en unge är med tror jag.

Medlem
Skrivet av MulleMeck:

Ja, det är ett barn som har en svår sjukdom och Ea hyllar dom via Make-a-wish Foundation.

Det är 4:e året irad som en unge är med tror jag.

Jaha, där ser man
Har för mej att 08 hade en kille som hette typ "Whittaker" eller hur det va.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Kan även passa på och fråga om nån vet varför motståndarna alltid kör med förstakedjan och hur man ändrar det.

Medlem

TACK Jericho, Nu vet jag det! =D

Medlem
Skrivet av Zamuz:

TACK Jericho, Nu vet jag det! =D

Vet vadå?


signatur

Wai

Inaktiv
Skrivet av LyktstolpeN:

Kan även passa på och fråga om nån vet varför motståndarna alltid kör med förstakedjan och hur man ändrar det.

Beror på att du inte har valt automatiska/manuella byten...

Medlem
Skrivet av Zamuz:

TACK Jericho, Nu vet jag det! =D

What?


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Jag har sedan ett par veckor tillbaka fått NHL på hjärnan. Spelar just nu demot för fullt och har bestämt mig för att köpa spelet som en personlig julklapp här framöver.

Det var ett antal år sedan jag spelade någon titel ur NHL-serien (senast var 2001) vilket gör NHL 09 till en helt annan spelupplevelse än den jag är van vid. Den största skillnaden jag har märkt av är att spelet har gått ner i tempo en hel del. Både farten på skridskor samt kraften på tacklingarna har sjunkit, vilket leder till en rätt rejäl sänkning av matchtempot jämfört med tidigare spel i serien. Den andra stora förändringen, gentemot vad jag är van vid, är ju självklart kontrollsystemet.

Som jag redan har påpekat är matchtempot mycket lägre än i de titlarna jag körde senast. Jag vet att de har plockat bort "burst"-funktionen, men finns det inte något sätt alls att få lite mer fart på skridskorna när man inte har pucken? Jag lyckas heller aldrig göra något direkt användbart med "Skill stick"-kontrollen, alla mål jag har gjort hittills ha har varit direktskott eller slagskott.

Så... Några tips?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

hastigheten går att ställa upp, har själv dragit upp hatigheten och savat så det alltid är lite snabbare än default.
finns inget boost som det fanns tidigare.
skillstick kommer det är bara köra mer så blir man bättre.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av mr.bear:

Jag har sedan ett par veckor tillbaka fått NHL på hjärnan. Spelar just nu demot för fullt och har bestämt mig för att köpa spelet som en personlig julklapp här framöver.

Det var ett antal år sedan jag spelade någon titel ur NHL-serien (senast var 2001) vilket gör NHL 09 till en helt annan spelupplevelse än den jag är van vid. Den största skillnaden jag har märkt av är att spelet har gått ner i tempo en hel del. Både farten på skridskor samt kraften på tacklingarna har sjunkit, vilket leder till en rätt rejäl sänkning av matchtempot jämfört med tidigare spel i serien. Den andra stora förändringen, gentemot vad jag är van vid, är ju självklart kontrollsystemet.

Som jag redan har påpekat är matchtempot mycket lägre än i de titlarna jag körde senast. Jag vet att de har plockat bort "burst"-funktionen, men finns det inte något sätt alls att få lite mer fart på skridskorna när man inte har pucken? Jag lyckas heller aldrig göra något direkt användbart med "Skill stick"-kontrollen, alla mål jag har gjort hittills ha har varit direktskott eller slagskott.

Så... Några tips?

Du kan avända dom klassiska kontrollerna, att du skjuter med A tex om du inte kan Skill Stick


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av Molotov:

hastigheten går att ställa upp, har själv dragit upp hatigheten och savat så det alltid är lite snabbare än default.
finns inget boost som det fanns tidigare.
skillstick kommer det är bara köra mer så blir man bättre.

Aha, låter verkligen bra att man kan skruva upp hastigheten. Demot är det alldeles för segt för min smak.

Skrivet av Jericho:

Du kan avända dom klassiska kontrollerna, att du skjuter med A tex om du inte kan Skill Stick

Det är inte det att jag inte klarar av "Skill Stick"-kontrollen. Jag tycker att den tillför en hel del realism men den kan vara lite krånglig ibland, speciellt när spelarna får för sig att bara släppa pucken istället för att skjuta. Men precis som Molotov påpekade så lär man sig antagligen hantera den ju mer man spelar. Nämnde den mest för att se om ni hade några speciella tips som man kanske kunde snappa upp.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

ett tips kan vara att om dra lite finter innan skott alltid.
ska man göra ett dragskott tex så när du dragit spaken åt sidan dra den bakåt också så drar spelaren bak pucken med spetsen det brukar ibland finta ner målvakten så han trro det kommer en låg puck så skuter man högt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Nån som vet om det är en bug eller en inställning att man inte byter sida vid pauserna?

Medlem
Skrivet av LyktstolpeN:

Nån som vet om det är en bug eller en inställning att man inte byter sida vid pauserna?

Om jag inte minns helt fel kan man väl ställa in just "sidbytet" under inställningar, kommer dock inte ihåg vad just den inställningen heter då den är avaktiverad i demot. Tror även att kameravinkeln "action" alltid ser till att man spelar "uppåt".


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

under bildinställningarn hemmalags vinkel så ställer man in om hemmalaget alltid ska vara uppåt neråt eller att det ska skifta.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar