Språk i spelen

Jag har märkt, att NintendoDS kör språk, baserat på vart du har köpt din DS. Så en DS från Sverige, har alltid engelskt språk, oavsett vart du köper spelen (iaf inom Europa).

Min fråga är; använder Xbox360 liknande funktion, eller är det baserat på, vilket språk skivan du köper, är skapad för (tyska i Tyskland, etc. etc.)?

Medlem

Tror det är olika från spel till spel. NHL 09 och FIFA 09 får man ju välja språk under uppstart.
Vissa spel kör ju enbart på engelska här i Sverige fast dock så kan det ju vara så att den finns dubbad i Tyskland för det.

Sen tillsist så finns det ju en del även om de är få som har svensk översättning av ljud/text om man har Svensk dashboard fast detta tror jag bara det är Banjo-Kazooie: Nuts & Bolts och några få till.
(Rätta mig om jag har fel)

Så svaret på din fråga borde vara ungefär: Det beror helt enkelt på spelet.
Hoppas du fått svar på din fråga.


signatur

Marcus / Nikedo

Medlem

De flesta Xboxsspel verkar gå på din valda språkinställning, men vissa som t.ex Saints row 2 går på din location, så har du den på sverige så får du svenska *huhh* (fick sätta den på United Kingdom för o få på engelska).

Detta gäller naturligtvis enbart spel med flera olika språk, alla som jag vet har iaf engelska + andra.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv

Ställer du in japanskt språk på din konsol så får du japanska röster i Virtua Fighter 5.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Inaktiv

Först och främst så är det olika regioner som tex region Europa på Xboxarna. För det andra så är den en inställning på Xboxen som ändrar språket


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Dom flesta spel har språkval.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

1
Skriv svar