Medlem
avi. i Xbox 360

Går det bra att lägga in avi. i filmer i hårdisken på ett 360? Går dom att spela upp direkt i tvn då?

Inaktiv

Japp det ska fungera...

Koppla bara upp din Xbox 360 mot internet och försök sedan att spela en avi-fil eller så kommer den att ladda hem en uppdatering.

Länge sen jag gjorde det

Man ska kunna spela upp DivX, Xvid, WMV, AVI, MOV, MP3 på en Xbox 360.

Medlem

Nej du kan inte lägga in (avi)filmer på Hårddisken, du kan endast streama eller spela från extern HDD/usbminne.

Reglerna som gäller Avi är att det måste vara Xvid eller DivX version 5.10 eller senare, 3.xx fungerar ej.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

okej men Zymac; vad menar du med streama? är lite noobie på sånt här nämligen

Medlem

Streama= ha filen på din vanliga pc och spela upp den över nätverket.

Gör en sökning här på forumet så hittar du flera trådar där vi har diskuterat det


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Streama är när din dator (eller varifrån du nu har din film) skickar filmen kontinuerligt till din Xbox medans du tittar på den. Du laddar inte över filmen, du skickar bara över datan temporärt eller vad man ska säga ^_^ Jag suger på att förklara så någon annan kan säkert göra det bättre ;>

Kräver ett bra nätverk för att inte lagga dock, beroende på kvaliten på filmen.


signatur

Videomupp

Inaktiv

går de inte bra att koppla in en extern hårddisk via usb och sen spela upp?


signatur

There is no theory of evolution. Just a list of creatures Chuck Norris has allowed to live.??

Medlem
Skrivet av h93b:

går de inte bra att koppla in en extern hårddisk via usb och sen spela upp?

Jo det ska gå bra, förutsatt att den e formaterad med rätt filsystem.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv

Jag var tvungen att ladda hem och installera "media oponial update", eller något sånt hette den.

Löste att jag kunde spela de flesta formaten i xboxet.

Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av h93b:

går de inte bra att koppla in en extern hårddisk via usb och sen spela upp?

Jo det ska gå bra, förutsatt att den e formaterad med rätt filsystem.

Hur ska jag göra för att konvertera den då?

Medlem
Skrivet av sjunnenbo:
Skrivet av Zymac:
Skrivet av h93b:

går de inte bra att koppla in en extern hårddisk via usb och sen spela upp?

Jo det ska gå bra, förutsatt att den e formaterad med rätt filsystem.

Hur ska jag göra för att konvertera den då?

Har du en extern hårddisk kopplar du in den till din dator, högerklickar på enheten (via "Den här datorn" eller "Utforskaren") och väljer formatera. Om jag inte minns helt fel måste den formateras till filsystemet "fat32" för att fungera ihop med din Xbox 360, rätt mig gärna om jag har fel.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

kan inte hitta fat32.. hur gör jag?

Medlem
Skrivet av sjunnenbo:

kan inte hitta fat32.. hur gör jag?

Ah, jag tänkte lite fel nu. Ska ju som sagt räcka med att konvertera, tror inte ens att man ska behöva formatera om hårddisken.

Tror jag kommer ihåg hur processen går till...

1. Klicka på Start via Starmenyn

2. Klicka på Kör

3. Skriv "cmd" och klicka på Enter

kommandoprompten bör komma upp

4. Skriv "convert <enhetsnamn>: /FS:fat32" och klicka på Enter

OBS: <enhetsnamn> = Namnet på enheten, t.ex. D, E, F osv.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

har gjort det.. det står att den redan är fat32 men det står inte det när jag går in på formatera ^o)
Tack för att du hjälper mig btw

Medlem
Skrivet av sjunnenbo:

har gjort det.. det står att den redan är fat32 men det står inte det när jag går in på formatera ^o)
Tack för att du hjälper mig btw

Har för mig att man inte kan formatera enheter större än 32GB till FAT32 i XP och Vista. Det kan vara därför du inte kan se det alternativet i formateringsmenyn.

Om disken däremot redan är FAT32 kan du pröva att koppla in den till 360:n och streama. Se till att ha med några WMV-filer, eller något annat format som helt säkert kommer fungera med 360n, så du kan se om det verkligen är hårddisken som inte är kompatibel.

Jag gjorde även några snabba sökningar på Google och hittade det här lilla programmet som tydligen ska kunna formatera enheter större än 32GB till FAT32. Som du kan se, så ser det ut precis som formateringsmenyn i XP.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Men om vi säger att jag skaffar ett usb-minne på kanske 8 GB.. lägger in videofiler med avi. format.. går de spela upp i xboxet då?

Medlem
Skrivet av sjunnenbo:

Men om vi säger att jag skaffar ett usb-minne på kanske 8 GB.. lägger in videofiler med avi. format.. går de spela upp i xboxet då?

Ja, det går finfint! Har tillämpat den metoden många gång och det fungerar perfekt.


signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

Medlem

Bara en varning akta er för att formatera till fat32 om ni planerar att lagra filer som är större än 4gb på hårddisk/minne.


signatur
1
Skriv svar