xbox:n hittar inte datorn , vice versa

Inaktiv
xbox:n hittar inte datorn , vice versa

tja!

Det är så här att jag köpte min 360 för nårra dagar sen , och idag ville jag streama musik & filmer från min dator direkt till xbox:n , alltså vill jag inte koppla den i routern osv. men dom vägrar att hitta varandra , jag går in till windows media player 11 mediedelning och xboxen poppar inte ut där , ngn med liknade problem som kan hjälpa mig? tack så mycket!

(sry om liknade trådar har tagits upp)

Medlem

Stoppa in allt i ett USB minne och överför ifrån det
funkar för mig


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Inaktiv
Skrivet av MilleX:

Stoppa in allt i ett USB minne och överför ifrån det
funkar för mig

men det kommer att ta längre tid då eller?

ptr
Medlem

man måste väl vara på samma nätverk? om du har kört en kabel DIREKT emellan PC:n och xboxet, glöm inte att sätta en ip-adress för hand. 192.168.0.1 på ena och 192.168.0.2 på den andra med en 255.255.255.0 nätmask borde duga

vet inte om det kommer hjälpa, slängde bara ut något

Inaktiv
Skrivet av ptr:

man måste väl vara på samma nätverk? om du har kört en kabel DIREKT emellan PC:n och xboxet, glöm inte att sätta en ip-adress för hand. 192.168.0.1 på ena och 192.168.0.2 på den andra med en 255.255.255.0 nätmask borde duga

vet inte om det kommer hjälpa, slängde bara ut något

jag glömde att sätta en ip adress och jag ska nog skit i att strema iaf , ska bara lägga på usb:n o kolla på därifrån

ptr
Medlem

ålrajt! Om du ändrar dig så är det väl bara att starta en ny tråd om du behöver hjälp eller något

Inaktiv
Skrivet av ptr:

ålrajt! Om du ändrar dig så är det väl bara att starta en ny tråd om du behöver hjälp eller något

ja visst! va snällt av dig

1
Skriv svar