Fallout 3, va tycker ni ?

Medlem
Fallout 3, va tycker ni ?

Ja... Fallout 3.. efter lång väntan så är det äntligen här. Jag kan väl helt ärligt säga att jag inte är en av dom som väntat ända sedan fallout 2. Jag är en av dom som kom på Fallout pga oblivion och bethesda. Men glad är jag för det!

Tänkte bara dra upp en tråd lite om spelet, vad ni tycker osv. själv har jag bara testat det på en kompis dator i ca en timma och redan efter 10 minuter så kände jag att det var något för mig.

Men till er som har spelat det, och kanske säkert kommit extremt långt, kan väl dela med er av era åsikter och erfarenheter av spelet. Är det långt ? Jag har hört att spelet kan varvas på ungefär 20 timmar.

Sen kanske en av de viktigaste frågorna; klarade man main questet så skulle spelet "varvas". Dvs att det inte spelar någon roll om man inte hade klarat alla side quests och man kunde inte gå tillbaks och göra dem efter mainquestet var klart. Stämmer detta ? någon som kommit så långt ?

dela med er av era åsikter!

Medlem

Jo när man klarat mainquestet slutar spelet, så mitt tipps är att springa runt och leka så mycket som möjligt när man börjar inse att spelet snart närmar sig slutet

Medlem

Det blir jäkla kul o bara leka när man får power armor o minigun:D

Det är även grymt att man kan spränga bort huvudet på fiender

Medlem

Hittills är jag mycket nöjd! Men jag försöker skynda långsamt, så det räcker läääänge


signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

Inaktiv

Har ett som fortfarande är inplastat hemma. Så mycke bra spel släpp nu, så jag har inte hunnit testa det än :).

Medlem

Köpte det i veckan eftersom jag glömde nhl09 hemma, reser mycket i jobbet, hotell e tråkiga. Ett aber e dock att spelet e för stort och intressant för att orka lira på kvällarna på ett hotell så har ingen riktig uppfattning hur det är. Skön stämning i det jag har spelat hittills. Kör nog igång en riktig save under julledigheten ^^

Medlem

jag tycker spelet är svinigt bra. de enda jag har att klaga på är nog att spelet ibland kan känns så EXTREMT stort, även fast det inte är det. de är ju mindre än oblivion, men fallout 3 känns mycket större. jag vet inte vad det beror på, kanske att de är väldigt mycket dialog eller mycket quest. bra är spelet iaf.

Medlem

hur är fps:n ?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Jag kan bara säga en sak.. Jag har bara prövat på spelet lite snabbt hos min kompis, Men som en gammal fallout fan så är väl detta kanske ingen direkt trogen uppföljare. Däremot är jag även en stor fan av Elderscroll spelen, och jag måste säga att dom har gjort ett bra jobb med fallout.. jag gillar deras system och gillar iden. dock tror jag många hardcore fan är lite besvikna

Medlem

Har 65h speltid nu och är väl ca halvvägs med main storyn. Det är ju verkligen ingen brist på saker att göra i spelet! Det är dock lite irriterande med level cap på 20. Men det är väl snart dax att ta tag i att slutföra storylinen snart, men lite utforskande till ska nog hinnas med först


signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

Medlem

Har spelat spelat i cirka en timme ( testade det på min brorsas dator;) ) men tyckte det var helt OK.. efter att ha spela Oblivion tycker jag dom är såååå lika bara att den ena är med svärd o båge och den andra med vapen och saker!
Men har ju bara spelat i en timme:D:D


signatur

Wai

Inaktiv

80 timmar sen klarade jag det

Har nog skrivit i en annan tråd redan men det tål att upprepas, sjukt bra spel, känns lite för lätt ibland (iaf på normal, men det kan man ändra under spelets gång)

men vilken resa :D, känns lite tomt nu efteråt ändå, vad ska jag spela nu för något då? inget..

Youtube-proffs

20 timmars spelande, inge illa med lvl Cap, då kan man ju inte bli UBERbra på allt.

Riktigt roligt lir, följer man main story så beblandas man med annan story också.

Nästa lir så skall jag vara ond och absolu inte använda fast travel


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

det suger typ utterstjärt, seriöst typ kul de första 3 timmarna sen tröttnar man som fan. Oblivion är ett 6000ggr bättre spel förfan


signatur

There is no theory of evolution. Just a list of creatures Chuck Norris has allowed to live.??

Medlem

Jag tycker det känns för stort och tråkigt att gå runt, min ammo tar ju slut för fort ! fan ska man göra sen mot fienden med vapen ? :S
Oblivion var roligare enligt mig. Svärd is teh shit.


signatur

Rawr

Medlem

Fallout 3 tyckte jag var för mycket som Oblivion, okej att jag inte satte mig in i main storyn något speciellt men lite gjorde jag och av det jag spelade så känns det bara som att det var för stort område och för svårt att hitta i 0o


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

1
Skriv svar