Guitar Hero IV eller Rock Band 2?

Medlem
Guitar Hero IV eller Rock Band 2?

Jag kan f*n inte bestämma mig om jag ska köpa GH IV eller RB 2! Rock Band 2 har skitbra låtlista men på Guitar Hero IV kan man göra så himla mycket som att skapa sitt eget instrument, göra egna låtar och tävla fyra mot fyra över nätet. Sen är Rock Band 2 instrumenten inte så där jätte imponerande, men man kan använda GH IV:s instrument i RB 2.

Så snälla...vilket ska jag välja?

Medlem

Skulle ha köpt GH: WT +instrument (dom ska vara bättre), sen köpt enbart skivan till RB2. I RB2 ska man kunna köra band mot band.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Skulle ha köpt GH: WT +instrument (dom ska vara bättre), sen köpt enbart skivan till RB2. I RB2 ska man kunna köra band mot band.

Att jämföra instrumenten går inte att göra idag. En månad efter GH:IV releasen kan vi snacka om vilka instrument som är bäst och tåligast.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

GH's instrument bör vara vassare av den info man har fått.

Men det återstår att se som sagt.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

GH instrumenten lär vara bättre, men samtidigt tror jag att RB2 är roligare att spela.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Instrumenten från GH sen enbart spelet RB2.

Anledningen till detta är rätt enkel, tycker att RB2 har ett bättre låturval samt att jag kan använda låtarna från första RockBand.

Medlem
Skrivet av Rawk:

Instrumenten från GH sen enbart spelet RB2.

Anledningen till detta är rätt enkel, tycker att RB2 har ett bättre låturval samt att jag kan använda låtarna från första RockBand.

Jag har exakt samma inställning som dig. Jag tänkte ladda ner de tre Metallica låtarna som finns att ladda ner till Rock Band, fast till Rock Band 2.

Tack för hjälpen allihopa! Det blir nog GH IV instrumenten och Rock Band 2 skivan.

Medlem

En fråga...Rock Band 2 har väll inte stöd för cymbaler? Ifall man nu ska köpa GH IV trummorna.

Medlem
Skrivet av JakeTheSnake:

En fråga...Rock Band 2 har väll inte stöd för cymbaler? Ifall man nu ska köpa GH IV trummorna.

Då används en cymbal bara.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Läste en blogg från en medlem på Gamereactor som hade testat spelet på Media Markt att trummorna hade gått sönder ett flertal gånger. Och då han spelade började en pad glappa.

Så jag tror knappast att GH trummorna kommer att vara bättre än RB's, utan samma kvalitet om inte värre.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Men hur är det med cymbalerna på RB 2:s trummor? Kan man spela med alla tre?

Medlem
Skrivet av WaltX:

Läste en blogg från en medlem på Gamereactor som hade testat spelet på Media Markt att trummorna hade gått sönder ett flertal gånger. Och då han spelade började en pad glappa.

Så jag tror knappast att GH trummorna kommer att vara bättre än RB's, utan samma kvalitet om inte värre.

Låter lite väl överdrivet i mina öron


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Har lirat GH-WT halva helgen nu och kan påstå att upplägget är sämre än till Rock Band.
Åker en ur så åker alla ur på en gång.
Mindre teamwork med andra ord.
Lirade med Rock Band trummorna och det funkade klockrent. Sugen på gitarren med slajd bara, funkar bra med gamla gitarren med ser så jävla skönt ut med nya!

Medlem

Ännu mer bevis på att GH trummorna strular redan nu.

Edit: Mer bevis.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Hur var det nu...kunde man använda 3 cymbaler på Rock Band 2 trummorna? Och var får man i så fall tag i dem?

Medlem
Skrivet av JakeTheSnake:

Hur var det nu...kunde man använda 3 cymbaler på Rock Band 2 trummorna? Och var får man i så fall tag i dem?

Ja, blå, gul och grön, inte röd.
Dom ska man kunna köpa vid ett senare tilfälle vad jag har hört


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Läste precis att cymbalerna skulle släppas den 30:e Oktober och kosta 39.99$

Källa:

http://www.youtube.com/watch?v=6LPoHebcxm0

Medlem

Jag avråder er från att skaffa GH instrumenten. Antalet besvikna kunder bara ökar och ökar på nätet. Se här till exempel.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Jag avråder er från att skaffa GH instrumenten. Antalet besvikna kunder bara ökar och ökar på nätet. Se här till exempel.

Nu vart det nog fel, det enda jag fick upp var en tråd om soul calibur

Medlem

signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem
Skrivet av Fraizer:
Skrivet av WaltX:

Jag avråder er från att skaffa GH instrumenten. Antalet besvikna kunder bara ökar och ökar på nätet. Se här till exempel.

Nu vart det nog fel, det enda jag fick upp var en tråd om soul calibur


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Here you go.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Verkar vara väldigt konstiga problem med gitarren i GH:WT.. Att trummorna går sönder och är defekta är juh ganska vanligt från båda hållen så det är väll inte mer med det

Förvrigt så har Harmonix äntligen tillkännagett datumet för Europareleasen. Spelen börjar skickas ut 14 Nov och släpps i butik veckan efter. (21 Nov i UK)

Medlem
Skrivet av saerbarnet:

Verkar vara väldigt konstiga problem med gitarren i GH:WT.. Att trummorna går sönder och är defekta är juh ganska vanligt från båda hållen så det är väll inte mer med det

Förvrigt så har Harmonix äntligen tillkännagett datumet för Europareleasen. Spelen börjar skickas ut 14 Nov och släpps i butik veckan efter. (21 Nov i UK)

Konstiga saker med gitarren har jag aldrig hört?
Får man en liten källa på det?


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av Jericho:
Skrivet av saerbarnet:

Verkar vara väldigt konstiga problem med gitarren i GH:WT.. Att trummorna går sönder och är defekta är juh ganska vanligt från båda hållen så det är väll inte mer med det

Förvrigt så har Harmonix äntligen tillkännagett datumet för Europareleasen. Spelen börjar skickas ut 14 Nov och släpps i butik veckan efter. (21 Nov i UK)

Konstiga saker med gitarren har jag aldrig hört?
Får man en liten källa på det?

Du har flera källor i tråden. Det är både problem med gitarren och trumman.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Jericho:
Skrivet av saerbarnet:

Verkar vara väldigt konstiga problem med gitarren i GH:WT.. Att trummorna går sönder och är defekta är juh ganska vanligt från båda hållen så det är väll inte mer med det

Förvrigt så har Harmonix äntligen tillkännagett datumet för Europareleasen. Spelen börjar skickas ut 14 Nov och släpps i butik veckan efter. (21 Nov i UK)

Konstiga saker med gitarren har jag aldrig hört?
Får man en liten källa på det?

Massa folk på bland annat Scorehero-forumen som säger sig ha problem med att gitarren börjar strumma av sig själv

Medlem
Skrivet av saerbarnet:
Skrivet av Jericho:
Skrivet av saerbarnet:

Verkar vara väldigt konstiga problem med gitarren i GH:WT.. Att trummorna går sönder och är defekta är juh ganska vanligt från båda hållen så det är väll inte mer med det

Förvrigt så har Harmonix äntligen tillkännagett datumet för Europareleasen. Spelen börjar skickas ut 14 Nov och släpps i butik veckan efter. (21 Nov i UK)

Konstiga saker med gitarren har jag aldrig hört?
Får man en liten källa på det?

Massa folk på bland annat Scorehero-forumen som säger sig ha problem med att gitarren börjar strumma av sig själv

Och att fret knapparna bara lägger av.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av saerbarnet:
Skrivet av Jericho:
Skrivet av saerbarnet:

Verkar vara väldigt konstiga problem med gitarren i GH:WT.. Att trummorna går sönder och är defekta är juh ganska vanligt från båda hållen så det är väll inte mer med det

Förvrigt så har Harmonix äntligen tillkännagett datumet för Europareleasen. Spelen börjar skickas ut 14 Nov och släpps i butik veckan efter. (21 Nov i UK)

Konstiga saker med gitarren har jag aldrig hört?
Får man en liten källa på det?

Massa folk på bland annat Scorehero-forumen som säger sig ha problem med att gitarren börjar strumma av sig själv

Och att fret knapparna bara lägger av.

När mitt GH3 var nytt så hände det mej, att fret knapparna la a och strumarn var helt konstigt.
Men problemet försvann desto mer man körde


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Själv är jag en glad ägare av Rock Band 1, jag spelar inte så mycket trummor men dem funkar perfekt när jag gör det. Jag äger också Guitar Hero 3 och av min erfarenhet är Rock Band lite mer "casual-gaming" än Guitar Hero 3 var. Ser fram emot Rock Band 2, tänker dock inte köpa nya instument men det är ju en sjukt bra låtlista och alla låtar är orginal.

Det lilla jag har hört av GH IV är att trummorna strular ganska mycket, vet inte vilket som är överdrivet eller hur ofta det händer. Såg fram emot Studion där man kan göra egna låtar (skulle ha varit en anledning till att köpa det) men har hört att det är väldigt komplicerat och svårt att göra bra låtar i den. Har också hört att RB har skönare lagspel än GHIV, det finns inte möjligtheten att "återuppliva" sina bandmelemar vilket är väldigt användbart.

Sen, en sista kommentar. Det jag har hört av polare är oftast "Jag gillar Guitar Hero 3 därför vill jag ha Guitar Hero: World Tour". Det dem flesta inte tänker på är att dem som startade GH-serien nu gör Rock Band och om man har Xbox 360 så kommer det ut nya låtar VARJE VECKA, hallelulia.

Medlem

Kan bekräfta att det är sjukt svårt att göra egna låter i GH-WT.
Har försökt lite grann och kommer försöka lite till i veckan som kommer.

Lirade Kents Vinternoll2 i veckan, klart skön på trummor i alla fall!

12
Skriv svar