Nya Xbox-upplevelsen

Medlem
Nya Xbox-upplevelsen

Den 19 November lanseras det nya ansiktet för 360.

Vad har ni för synpunkter om det?


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Såg det för någon dag sedan. Ballt säger jag.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Såg det för någon dag sedan. Ballt säger jag.

Japp det är bara att hålla med:)


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

längtar sjukt mycket till denna uppdatering ser sjukt snyggt ut och massa nya funktioner jag vill testa.


signatur

God is dead

Inaktiv

Nån som vet om det kommer med stöd för "private voice" chat för fler än 2 pers?

Medlem
Skrivet av wankstah:

Nån som vet om det kommer med stöd för "private voice" chat för fler än 2 pers?

Ja, det kommer stöd för upp till 8 personer.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Fett najs:)


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Det enda jag ser framemot är möjligheten att installera spel på hårddisken. Känns som det enda nödvändiga dom kom på. Bryr mig inte om det nya gränssnittet då den gamla funkar bra. Förutom att den är seg. Hoppas den nya är snabbare.


signatur

Mucha shaka paka

Medlem

Ska bli finfint med ett ansiktslyft för den gamla boxen Även om jag inte direkt är sugen på en avatar tror jag att de övriga förbättringarna kommer att vara väsentliga förbättringar av det nuvarande och lite ålderdomliga gränssnittet.


signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

Inaktiv
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av wankstah:

Nån som vet om det kommer med stöd för "private voice" chat för fler än 2 pers?

Ja, det kommer stöd för upp till 8 personer.

Riktigt nice..

Inaktiv

Ska bli riktigt skönt med en update.

Funktionen att lägga in spel på hårddisken och på så sätt inte slita på skivorna lika mycket känns som den mest intressanta funktionen för mig.

Men voice chat för 8 personer är verkligen ett plus.

Den grafiska uppgraderingen är trevlig, men den var inget måste för mig då jag tycker att det förra systemet fungerade bra.

Inaktiv

Faktist rätt pepp på det trots allt. Även om det känns lite töntigt också, jag tycker ps3:an har najs interface, vill kunna välja mina egna bakgrunder osv. lite custom på riktigt

Medlem
Skrivet av johanx:

Faktist rätt pepp på det trots allt. Även om det känns lite töntigt också, jag tycker ps3:an har najs interface, vill kunna välja mina egna bakgrunder osv. lite custom på riktigt

Man kan ju välja sina egna bakgrunder redan nu. Det har iallafall jag gjort.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av q0rra:
Skrivet av johanx:

Faktist rätt pepp på det trots allt. Även om det känns lite töntigt också, jag tycker ps3:an har najs interface, vill kunna välja mina egna bakgrunder osv. lite custom på riktigt

Man kan ju välja sina egna bakgrunder redan nu. Det har iallafall jag gjort.

Han syftar nog mera på egna bilder för varje flik.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

"Major Nelson has announced that they are not accepting any more applications for the New Xbox Experience preview program (details here). I just found out that that the preview program is now FULL. Now it's time to go through the thousands of applicants. Thanks for your interest and good luck getting in!"

hann skicka min ansökan iallafall, chansen är väl en på miljonen att man kommer med. Sen äre ju inte mindre än 20 dagar kvar.

Medlem

Är det här en uppdatering som man kommer få tanka på xbox live ?

Medlem
Skrivet av sgt_lol:

Är det här en uppdatering som man kommer få tanka på xbox live ?

Tror att det blir en automatisk ned laddning då man loggar in på Live.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Ser verkligen fram emot de, är jävligt less på den nuvarande dashboarden, så tråkig och stel jämfört med t.ex. PS3. Den nya dashboarden är oerhört stilren, och inte nog med de, vi kommer kunna installera spelen och slippa dryga laddningstider samt få en något tystare maskin

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av sgt_lol:

Är det här en uppdatering som man kommer få tanka på xbox live ?

Tror att det blir en automatisk ned laddning då man loggar in på Live.

Cååwl ;P

Medlem

NXE är riktigt snyggt. Må hända att många kommer att tycka det ser lite larvigt ut med de nya avatarer osv. Har nu suttit och pillat runt i NXE ett tag och jag måste säga att de har lyft hela lådan ett snäpp högre. Allt känns nytt och fräscht samt att hela lådan känns som en riktig nöjesmaskin.

Fick tag på NXE genom MS connect. om det var någon som undrade.
Kan lika bra varna alla er som är sugna på att dra hem det ifrån torrents då du inte kommer att kunna gå online med en piratkopia utav NXE.

>> From platformnation.com:
Apparently someone leaked the install files for the NXE on the internet and it is now available for all to try out. Now just to let you all know, YOU CAN NOT CONNECT ONLINE WITH IT TILL NOVEMBER 19th, it will not allow you, so if you plan to game, do not use this. Also there is no guarantee that Microsoft will not ban your console or get angry at you, so USE AT YOUR OWN RISK.

Medlem

Vill inte riskera att bli bannad.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Vill inte riskera att bli bannad.


signatur

Wai

Inaktiv
Skrivet av WaltX:

Vill inte riskera att bli bannad.

Nee det är ju inte direkt långt kvar tills det släpps nu ändå.

Medlem

Ja det är bara 18 dagar kvar:)


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Hehe. Jag tror och hoppas att ni blir lika nöjda som jag blev när jag såg hur de har sminkat upp det gamla. Visserligen så var det gamla mycket enkelt och man visste precis var allt låg. Tog lite tid innan jag hittade rätt med allt med NXE dock så är det väl så med allt nytt.. eller hur ?

Medlem

Nån som vet ngt om nya upplösningar kommer att stödjas?? Typ 1680*1050, 1440*900.


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av Eottt:

Nån som vet ngt om nya upplösningar kommer att stödjas?? Typ 1680*1050, 1440*900.

Jepp jag kan välja dem ifrån menyn så det finns

Medlem
Skrivet av swyzak:
Skrivet av Eottt:

Nån som vet ngt om nya upplösningar kommer att stödjas?? Typ 1680*1050, 1440*900.

Jepp jag kan välja dem ifrån menyn så det finns

Vadå har du det?


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av Eottt:
Skrivet av swyzak:
Skrivet av Eottt:

Nån som vet ngt om nya upplösningar kommer att stödjas?? Typ 1680*1050, 1440*900.

Jepp jag kan välja dem ifrån menyn så det finns

Vadå har du det?

Jepp jag är en utav de lyckliga som fick det lite tidigare än alla andra genom Majornelson.com

Medlem

Jag tror det kommer bli riktigt skönt, det jag ser mest fram emot är att man kommer ha en "Party"-funktion i dashboarden. Private Chats kommer stödja 8(?, kanske är mer/mindre) personer. Sen är ju den nuvarande dashboarden inte särskillt snygg men själv tycker jag den är praktisk.

Skrivet av swyzak:

Jepp jag är en utav de lyckliga som fick det lite tidigare än alla andra genom Majornelson.com

Ååååååh, jag var så på sugen på att vara med men satt och skrev högskoleprovet när nycklarna släpptes :(.

Skriv svar