Medlem
Svarstid 8 ms

Hej

Någon som vet om det funkar att spela med en xbox 360 på en Samsung R86 lcd tv?
När svarstiden på tvn är 8ms.

Tänkte då på att den kanske är lite långsam.

Tänker spela mest olika sportspel på den.

Är det någon skillnad på grafiken i en lcd tv contra en data skärm när det gäller spelandet?

Vet inte ännu vilket system jag skall välja updatera pcn eller köpa en xbox 360.

Har haft dator i flera år nu men vet inte om det är värt pengarna att köpa en ny dator för att klara dom nya spelen.

Någon som har haft liknande problem att välja vilket som är det bästa köpet i dag?

Hälsningar Jonte

Medlem

Svarstiden på min LCD-skärm som jag spelar på är 12ms, och jag märker ej av någon som helst fördröjning när jag spelar Rock Band.

Så ja, det borde gå utmärkt, men tänk på att det skiljer sig från person till person, vissa är mer kräsna än andra.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Man ska aldrig stirra sig helt blind på respons tiden. Dom flesta tv och monitor tillverkare mörkar med dom riktiga siffrorna väldigt ofta.
Om det står 8ms så kan man nästan ta gift på att dom menar den tid det tar mellan dom två färger som ligger närmast varandra på skalan.
Blir en helt annan sak om man mäter tiden det tar mellan helt vit till kolsvart. Och det är den infon som mest intressant.
Du kan ha en jädra bra respons mellan te.x. blå-grön, men sen suger den totala svepningen mellan vit-svart och det blir blurrigt under snabba scener.
Detta fenomen brukar synas väldigt lätt på dom lite mindre märkena, då dom oftast sätter in andra eller tredje hands sorterade paneler i sina apparater.
Men du kan vara lugn på att din Samsung lär gå att spela på utan problem.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

De flesta TV apparater har 8ms och Xbox 360 går utmärkt på 8ms, kör själv med en 32" R86.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

1
Skriv svar