Fifa 09, PC eller 360?

Medlem
Fifa 09, PC eller 360?

Efter att ha provat både PC och 360 demon så har jag problemet med att välja.

Anledningen att 360 inte är det uppenbara valet är den korniga grafiken. Spelet ser fantastiskt bra ut när man får köra 1 mot 1 med målvakten. Men direkt när matchen startar så blir grafiken skit.

PC versionen har inte det problemet, tycker grafiken verkar mjukare att se på, och man kan ju alltid koppla in 360 dosan via USB om så önskas.

Så, vilken version kommer ni köpa, och varför?

Medlem

Sol klart till Xbox360 för att det är bäst


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Självklart ska du ha det till PC om du får bättre grafik och samma kontroll.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

mm.. Precis sådär tänker jag.

Självklart ska man ha det till 360, men samtidigt fungerar ju spelet bättre till PC så det är klart man ska välja det. Slutar väl med att jag singlar slant när jag väl ska köpa det.

Inaktiv

Själv så föredrar jag ju såklart att köpa det Xbox 360, anledningen till det är ju för det första att just Fifa's grafik är oftast bäst på dom nyaste konsollerna (alltså Xbox 360 och PS3). Men PC versionen har turneringsläge och det har inte konsollerna. Jag väljer ändå det till Xbox 360 för det är som sagt bättre grafik än på PC (enligt mig ) och så föredrar jag mest att lira det på xbox live. Undrar om live season även finns till PC? bara en liten fråga och jag ska inte köpa det till PC utan till 360


signatur

Coca Cola,Candy,Bed,Computer,Xbox 360,No school is what I need ^^

Medlem

Eftersom jag har min 360 kopplad till PC skärmen kan jag lätt jämföra grafiken. Kan säga att grafiken på PC versionen är MYCKET bättre än 360.

Inaktiv

Tänkte skriva att sportspel gör sig bäst på konsol just för att det, med möblemanget, är ofta lättare att sitta ett gäng kamrater och spela än vid en dator. Kör du nu xboxet på din datormonitor blir inte valet fullt lika enkelt...


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Inaktiv

Grafiken är väl bättre på PC, men jag har testat demot till PC och enda skillnaden från 08 (som var exakt likadant som 07) var grafiken, spelet är exakt likadant för övrigt. Fifa är ju ett helt annat spel till konsol än vad det är till PC, går ju inte att jämföra! Det borde vara straffbart att EA släpper nya FIFA spel till PC varje år när dem inte ändrar nånting! Köp det till 360!

Medlem

Kan var som med NHL pc versionen är en ps2 port.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Nått som jag precis upptäckt är att man inte kan köra 10v10 på PC varianten, vilket är fruktansvärt kasst.. EA har ju inte direkt varit lika duktiga på att förklara det.

Medlem

sportspel spelar man i en soffa med sina vänner över några öl och en pizza, klarar du det till PC med fyra kontroller och din fina stora TV så kan du ju köra på det. dock vanligare att det funkar bra till konsoll och i detta fallet då 360.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Jag kör trådlösa Logitech-kontroller till en grym HTPC på en Samsung LCD i en jätteskön soffa. Styr mus och tangentbord med handkontrollerna också. Det funkar skitbra till allt, musik, film, spel, surf osv osv... Spel är ingen skillnad mot konsol, inte för mig i soffan...

Problemet är bara att speltillverkarna (EA) fått för sig att PC suger och skiter stenhårt i PC-versionen. NHL 09 är ett sånt skämt på PC att jag funderar på att anmäla EA för falsk marknadsföring; senaste, nyaste, fetaste bla bla bla vilket är LÖGN. Det är NHL 04 igen och igen och igen... Fifa är inte mycket bättre! Så köp spelet till konsol, tyvärr!

Inaktiv

Fifa skall man ju spela med nån polare från soffan, därför hamnar valet på xbox360.

Medlem

köp dig en HDTV


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av wankstah:

Fifa skall man ju spela med nån polare från soffan, därför hamnar valet på xbox360.

Ja precis.. jag menar nog är det kanske bättre grafik på pc.
Men det handlar ju om spelkänsla.
Och den upplever du bäst vid tv´n när det handlar om sport spel.:)

1
Skriv svar