Medlem
Unplayable disc

Så var det dags för mitt första problem med min 360, närmare bestämt "unplayable disc"-problemet.

Den vägrar helt enkelt att läsa skivorna, oavsett vilkenjag än stoppar i. Har testat lite saker som tydligen ska funka men utan några framsteg och jag orkar inte börja skruva i skiten heller. Men hur är det egentligen, är det som med RROD att det bara är att ringa supporten och så kommer dom och hämtar den även om garantin har gått ut?

För ska dom ha något för det så slänger jag ut skräpet och köper ny istället.

Medlem

Skicka in den. Brukar själv få det där felmeddelandet ibland då jag spelar. Men än då länge händer det inte tillräckligt ofta för att jag ska skicka in den.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Med mig blir det så med vissa brända filmer


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Inaktiv
Skrivet av MilleX:

Med mig blir det så med vissa brända filmer

Är den chippad (flashad)? man måste flasha 360 innan man kan titta på brända filmer i den


signatur

Coca Cola,Candy,Bed,Computer,Xbox 360,No school is what I need ^^

Medlem
Skrivet av flaseb:
Skrivet av MilleX:

Med mig blir det så med vissa brända filmer

Är den chippad (flashad)? man måste flasha 360 innan man kan titta på brända filmer i den

Inte alls, det fungerar utmärkt att spela upp en bränd dvd (filmdvd, alltså) på en Xbox360 med orginalfirmware, däremot är brända skivor svårare att läsa, så har man en halvtaskig laser redan så blir den fort värre av att läsa "hembränt"

Nu till din fråga Erge:

Ja, det kommer kosta om du vill ha den lagad, det är ENDAST för RROD garantin är förlängd till 3 år.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Ok, tack. Då är det väl lika att man fixar en RROD när man ändå håller på

Inaktiv

Älska Microsoft Erge


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av flaseb:
Skrivet av MilleX:

Med mig blir det så med vissa brända filmer

Är den chippad (flashad)? man måste flasha 360 innan man kan titta på brända filmer i den

svammel, flash/chippning används enbart till att spela brända spel.
det är precis som med dom fleta dvd-spelare brända filmer är aldrig några problem.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Kan bero på memory:et på xboxen.. Att du måste reseta.. Var jag tvungen å göra efter ett tag. Sen var det bara å spela igen.

Skickade dig ett priv. Kolla.

kan man kolla på dvd i xbox?


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem
Skrivet av The flying Meatball:

kan man kolla på dvd i xbox?

Självklart.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

1
Skriv svar