LANa med xbox 360?

Medlem
LANa med xbox 360?

Hej!:D jag och några kompisar funderar på att koppla ihop två xbox 360 och spela mot varandra med fyra pers på varje tv. Går det? Hur gör man för att koppla ihop xboxarna och spela mot varandra? Räcker det med att kopla en nätverkssladd mellan båda xboxarna?

Medlem

sökte enkelt på google och fick fram detta, kansked är till hjälp http://www.locopuyo.com/xboxlan.html


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag o mina polare har gjort det regelbundet under cirka 4 års tid. Vi började med Halo 1, sen tvåan och sen 3an när Xbox 360 kom.

Från början hade vi 2 boxar ihopkopplade med en enkel nätverkssladd. Numera kör vi med 3 eller 4 boxar då vi använder oss av en router.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem
Skrivet av Achronos:

Jag o mina polare har gjort det regelbundet under cirka 4 års tid. Vi började med Halo 1, sen tvåan och sen 3an när Xbox 360 kom.

Från början hade vi 2 boxar ihopkopplade med en enkel nätverkssladd. Numera kör vi med 3 eller 4 boxar då vi använder oss av en router.

Precis samma som mitt gäng alltså, fast vi ska precis börja med tre konsoler.

OBS! Om du tänkt spela CoD 4, det går inte. När man kopplar ihop två xboxar låser spelet till en spelare per konsol.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Inaktiv

Har provat samma sak med en kompis men fick inte igång LAN funktionen (varför vet jag inte xD). Tack för hjälpen alla


signatur

Coca Cola,Candy,Bed,Computer,Xbox 360,No school is what I need ^^

Medlem

Gjorde det själv med 3 kompisar och totalt 3 xboxar, vi spelade bara Halo 3 men där fungerade det utmärkt.
För att svara på din andra fråga så fungerar det utmärkt ja, oavsett kabel, Xboxen tar hand om det.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Can I use a regular Ethernet cable instead of the Xbox System Link Cable to link two Xbox consoles?

Nope. The Xbox System Link Cable is a cross-over cable, and regular Ethernet cables are ‘straight through.’ Two Xbox consoles need the cross-over cable to properly connect to each other.

Taget från xbox.com

Kan man verkligen koppla ihop 2 Xbox med en nätverkskabel? Med en Ethernet Switch eller annan hub borde det funka iallafall.

Medlem
Skrivet av Geetcher:

Can I use a regular Ethernet cable instead of the Xbox System Link Cable to link two Xbox consoles?

Nope. The Xbox System Link Cable is a cross-over cable, and regular Ethernet cables are ?straight through.? Two Xbox consoles need the cross-over cable to properly connect to each other.

Taget från xbox.com

Kan man verkligen koppla ihop 2 Xbox med en nätverkskabel? Med en Ethernet Switch eller annan hub borde det funka iallafall.

Om du endast ska ha 2 boxar och inte har något imellan så måste du ha en korsad kabel, kör du med hub eller switch så går det bra med en vanlig rak.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Geetcher:

Can I use a regular Ethernet cable instead of the Xbox System Link Cable to link two Xbox consoles?

Nope. The Xbox System Link Cable is a cross-over cable, and regular Ethernet cables are ?straight through.? Two Xbox consoles need the cross-over cable to properly connect to each other.

Taget från xbox.com

Kan man verkligen koppla ihop 2 Xbox med en nätverkskabel? Med en Ethernet Switch eller annan hub borde det funka iallafall.

Det gäller vanliga Xboxen, inte 360n.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Kan man spela 4 på CoD MW2 på båda xboxarna om man kopplar ihop dom med en nät kabel

Medlem

När ni inte har fler än 2 boxar går det utmärkt att koppla ihop dem med en korsad nätverkskabel.

Om ni har fler än 2 använder ni en router. Lätt som en plätt.

1
Skriv svar