Bilspel till Xbox360?

Medlem
Bilspel till Xbox360?

Hej!

Har ni nåt riktigt bra bilspel att rekommendera???

Allt från realistiska till arkad, men berätta gärna varför ni rekommenderar det!!

Tack på förhand!:up:

Medlem

Forza Motorsport 2 - Bästa realismen rallyn.
Colin McRae DiRT - Super skön arace rally.
GRiD - En mer finslipad DiRT.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Forza 2 - Bästa realism, underbar körkänsla, man kan pilla o trimma tills fan kommer o tar dig

Burnout Paradise - arkad i kubik men ack så skoj, inga banor här inte, du får själv hitta snabbaste/bästa vägen genom staden. Mycket mer än bara racing, det finns stunts o grejer.

Race Driver: GRID - Kan jag INTE rekommendera, visst det är snyggt som fan och har skitbra fartkänsla, men körkänslan är obefintlig och AI:n har bland den värsta rubberbanding som skådats i ett racingspel (ja, lika illa som i de senare NFS spelen) för att inte nämna oerhört ojämn svårighetsgrad.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv

DiRT - ett finnt slut på en fin serie till ett billigt pris. Köpte mitt för 200. Snygga miljöer vissa achievements är roliga att ta. Online läget är dock inget för de som inte är Hard core Rally fans. Man kan inte tävla och tacklas utan tävlar med tid.

Forza 2 har lite tråkit bil utbud. Särskillt om man spelade ettan. Grafiken är inte på topp där igentligen men den är inte dålig.

NFS har jag aldrig tyckt om och gillade inte Pro street demot heller


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Tackar Tackar!!!

Medlem

Project Gotham Racing 3 samt 4 är bra titlar de med.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv
Skrivet av Groggy:

Tackar Tackar!!!

Vilket spel tog du?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Forza 2 är helt stört bra. Bara en sån grej att du kan få upp information på hur stor effekt motorn pumpar ut i realtid, hur stötdämpningen är belastad, hur många G bilen utsätts för och var, hur varma däcken och bromsarna är osv osv osv. Helt klart den bästa känslan jag upplevt i ett racingspel.

Medlem

Forza 2 är helt stört bra. Bara en sån grej att du kan få upp information på hur stor effekt motorn pumpar ut i realtid, hur stötdämpningen är belastad, hur många G bilen utsätts för och var, hur varma däcken och bromsarna är osv osv osv. Helt klart den bästa känslan jag upplevt i ett racingspel.

Medlem

Forza 2 - Klockrent spel med riktigt grym körkänsla.
Dirt - Mer arkad, men dock skön körkänsla.

PGR serien tycker jag har blivit sämre och sämre tyvärr. Men smaken är som baken.


signatur

Insert funny qoute here

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av Groggy:

Tackar Tackar!!!

Vilket spel tog du?

Har faktiskt inte tagit något av de spel ni rekommenderat. jag hitta nämligen PGR 4 på rea så jag köpte det bara för att se för mig själv lite vad som hänt när det gäller bilspel på konsol.

Har nämligen inte kört bilspel på konsol sedan Sega Rally var populärt så det är några år sedan.
Men jag kan säga att det var för djävla (ursäkta språket) kul att köra bilspel igen. Ville väl bara kolla om glädjen fortfarande fanns där när man satte sig bakom ratten igen och det gjorde den verkligen så nu blir det nog ett köp av Forza 2 som de flesta verkar rekommendera!

Stort tack till ALLA!!!:up:

Inaktiv

Lite synd att du tog det billigaste och det sämsta bilspelet först då både kontrollkänslan samt grafiken är värdelös i detta spelet om man jämför med vissa andra.

Jag rekommenderar Burnout Paradise & Pure utöver Forza 2 som de andra nämnt.

Inaktiv
Skrivet av Spam|elit:

Lite synd att du tog det billigaste och det sämsta bilspelet först då både kontrollkänslan samt grafiken är värdelös i detta spelet om man jämför med vissa andra.

Jag rekommenderar Burnout Paradise & Pure utöver Forza 2 som de andra nämnt.

Billigaste och sämsta? Jaja smaken är som baken, du verkar ju gilla arkad racing om man ser på vilka spel du rekommenderar. Finns inte så många "simulator" bilspel som tar forza 2, om det äns finns nått. Så att säga att kontrollen är värdelös visar ju på att du inte verkar veta vad du snackar om. Sen att det är billigt beror ju på att det funnits ute ett tag, det gör ju inte det ett sämre spel.

Inaktiv
Skrivet av Spam|elit:

Lite synd att du tog det billigaste och det sämsta bilspelet först då både kontrollkänslan samt grafiken är värdelös i detta spelet om man jämför med vissa andra.

Jag rekommenderar Burnout Paradise & Pure utöver Forza 2 som de andra nämnt.

PGR 4 är bland dom bästa bilspelen som finns tycker jag. Men alla kan ju inte tycka om allt.

Forza 2 tycker jag är För realistiskt men ändå ett jättebra spel. Dock så får jag inte spela det igen (om jag inte köper nytt då vill säga). Ungarna har nämligen gjort en megarepa på den.


signatur

Kaxelina har ordet.

Medlem
Skrivet av Spam|elit:

Lite synd att du tog det billigaste och det sämsta bilspelet först då både kontrollkänslan samt grafiken är värdelös i detta spelet om man jämför med vissa andra.

Jag rekommenderar Burnout Paradise & Pure utöver Forza 2 som de andra nämnt.

Varför tror alla att just det billigaste och kanske det med lite sämre grafik skall ge mindre spelglädje???

Alla spel är nya i början för alla så det blir atomatiskt en ny utmaning när du kör det från första början. Och det är väl alltid nya utmaningar du vill ha som spelare och blir det en utmaning så har man oftast kul framför ett spel, eller hur?

Sen att det kan ta en eller flera dagar att bemästra spelet är nåt man får leva med. Men ju längre det tar att bemästra ett spel desto längre varar utmaningen och det är väl också nåt man vill som spelare!

Inaktiv
Skrivet av Groggy:
Skrivet av Spam|elit:

Lite synd att du tog det billigaste och det sämsta bilspelet först då både kontrollkänslan samt grafiken är värdelös i detta spelet om man jämför med vissa andra.

Jag rekommenderar Burnout Paradise & Pure utöver Forza 2 som de andra nämnt.

Varför tror alla att just det billigaste och kanske det med lite sämre grafik skall ge mindre spelglädje???

Alla spel är nya i början för alla så det blir atomatiskt en ny utmaning när du kör det från första början. Och det är väl alltid nya utmaningar du vill ha som spelare och blir det en utmaning så har man oftast kul framför ett spel, eller hur?

Sen att det kan ta en eller flera dagar att bemästra spelet är nåt man får leva med. Men ju längre det tar att bemästra ett spel desto längre varar utmaningen och det är väl också nåt man vill som spelare!

Kanske för att dom är grafikkåta? Vad vet jag.


signatur

Kaxelina har ordet.

Medlem
Skrivet av Sockan78:
Skrivet av Groggy:
Skrivet av Spam|elit:

Lite synd att du tog det billigaste och det sämsta bilspelet först då både kontrollkänslan samt grafiken är värdelös i detta spelet om man jämför med vissa andra.

Jag rekommenderar Burnout Paradise & Pure utöver Forza 2 som de andra nämnt.

Varför tror alla att just det billigaste och kanske det med lite sämre grafik skall ge mindre spelglädje???

Alla spel är nya i början för alla så det blir atomatiskt en ny utmaning när du kör det från första början. Och det är väl alltid nya utmaningar du vill ha som spelare och blir det en utmaning så har man oftast kul framför ett spel, eller hur?

Sen att det kan ta en eller flera dagar att bemästra spelet är nåt man får leva med. Men ju längre det tar att bemästra ett spel desto längre varar utmaningen och det är väl också nåt man vill som spelare!

Kanske för att dom är grafikkåta? Vad vet jag.

Bara att hålla med!!!!

1
Skriv svar