Rock Band - Trummor

Medlem
Rock Band - Trummor

Hur kul som helst är det. Men är det bara jag som tycker att svårighetsgraden på trummorna är lite för enkel? Visserligen har jag spelat trummor tidigare, men att ha gått från medium till sista tieren på expert på bara en vecka känns lite för snabbt tycker jag, kommer ihåg hur det var med GH, det tog åtminstone några månader innan man klarade expert nivåerna.

Fast får väl säga att sång-delen kommer hålla mig sysselsatt ett tag framöver, fan vad svårt det är. ^^

Medlem

Har själv fastnat på "Detroit City" på hard. Pedalen är lite krånglig där. Vocalen sköter mina syrror om.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Har själv fastnat på "Detroit City" på hard. Pedalen är lite krånglig där. Vocalen sköter mina syrror om.

Jag klarar "Detroit Rock City" på Hard. Tyckte också det var lite klurigt i början men nu kan jag. Den enda låten som jag inte kan på Hard är "Run to the hills". Tror jag:)

Medlem

Ja jag själv tar hard på gitarr och bass och easy-medium på trummorna


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Trummor är en baggis det ja har lirat på expert


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Jag kör också på hard/expert på gitarr/bas. Att sjunga är nog det jag har lite problem med.

Själv tycker jag att gittar/bas är svårare än trummor.

Medlem

Jag lirar på:

- Gitarr: Expert (har 5 stjärnor på ALLA låtar på hard)
- Bas: Expert
- Vocal: Hard/Expert
- Trummor: Medium/Hard (klarat alla låtar på medium, fastnat på hard)

Svårast är definitivt trummor då det är en helt ny grej. Gitarren är man van vid från tidigare GH spel.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Gitarr: Hard/Expert
Bas: Hard/Expert
Vocal: lol?
Trummor: Medium/Hard

Kunde seriöst inte spela med RB gitarren, håller mig till GH3 gitarren :P.

Inaktiv

Vad får man ge för trummorna?

Medlem
Skrivet av dArp:

Vad får man ge för trummorna?

~800 kr skulle jag tro.

Medlem

Gitarr: Hard/Expert
Bas: Hard/Expert
Sång. Aldrig
Trummor: Hard/Expert

Medlem

Kan väl skirva fast ja inte har spelet, men kör det hos pölers

Gitarr: Hard/Expert
Bas: Hard Expert
Sång: Hard
Trummor: Expert


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

YES! Klarade äntligen Green Grass And High Tides på expert gitarr! Fyfan vilken lättnad. Har varit fast på den satans låten i evigheter.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

YES! Klarade äntligen Green Grass And High Tides på expert gitarr! Fyfan vilken lättnad. Har varit fast på den satans låten i evigheter.

Jo, den är iaf svår


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av Jericho:
Skrivet av WaltX:

YES! Klarade äntligen Green Grass And High Tides på expert gitarr! Fyfan vilken lättnad. Har varit fast på den satans låten i evigheter.

Jo, den är iaf svår

Nästan omöjlig!

Medlem
Skrivet av WaltX:

YES! Klarade äntligen Green Grass And High Tides på expert gitarr! Fyfan vilken lättnad. Har varit fast på den satans låten i evigheter.

Klarat den ca 95% än sålänge, men genade och lätt kompisen klara den.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av WaltX:

YES! Klarade äntligen Green Grass And High Tides på expert gitarr! Fyfan vilken lättnad. Har varit fast på den satans låten i evigheter.

Flirting with Disaster är svårare, tycker jag i alla fall. Klarar inte solot på hard


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:
Skrivet av WaltX:

YES! Klarade äntligen Green Grass And High Tides på expert gitarr! Fyfan vilken lättnad. Har varit fast på den satans låten i evigheter.

Flirting with Disaster är svårare, tycker jag i alla fall. Klarar inte solot på hard

Det kan jag förstå, det är en hellsickes jobbig låt, på expert också.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Så nu har man kommit till hall of fame-delen i band-kampanjen, den med 58 låtar setlist... Lär bli till att sätta alla låtar på expert innan man ger sig på den. : D

Medlem

Ska spela igenom den med kompisen. Fast det lär ju vara jävligt tråkigt att spela ca 4 tim i sträck.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Fan jag vet inte om jag pallar den =/ I RB2 kommer det att vara över 80 låtar utan paus, satt man får ju värma upp med lite mer än 50 låtar...


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Gillar inte riktigt att man inte kan välja bort att låtar som man laddat ner ska komma i tour-läget, då vissa av dom är mycket svårare än de som redan finns i spelet.

Medlem
Skrivet av Fraizer:

Gillar inte riktigt att man inte kan välja bort att låtar som man laddat ner ska komma i tour-läget, då vissa av dom är mycket svårare än de som redan finns i spelet.

*host* Trasher *host*


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Vilken skit, nu pajjade trummorna. :/ Gula paden reagerar bara på vartannat slag.

Medlem
Skrivet av Fraizer:

Vilken skit, nu pajjade trummorna. :/ Gula paden reagerar bara på vartannat slag.

Lyft på hela locken så högt du kan (utan att den lossnar) och slå i mitten då du lyfter upp den. Det brukar hända att sladdarna till sensorn trasslar sig och flyttar på sensorn.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Hur då menar du? ska jag lyfta på locket medan jag slår på mitten av padden? Gör det så att sladdarna reder ut sig och inte är i vägen för sensorn? Testade iaf, och det verkade inte funka riktigt. Känns dessutom som att gummi-delen (det man slår på) har lossnat lite från paden, dvs den känns ganska slapp och lös. Vore ju najs om det gick att fixa på nåt sätt.

Edit: Testade att trycka på paden och det verkar som om plattan har gått av på mitten. Jösses, vilken kvalitet..

Inaktiv
Skrivet av WaltX:

YES! Klarade äntligen Green Grass And High Tides på expert gitarr! Fyfan vilken lättnad. Har varit fast på den satans låten i evigheter.

inte för att vara sån, men den låten ser inte speciellt svår ut om man spelat guitar hero på expert...lite klurigt i slutet, men annars verkar den inte svår

Medlem
Skrivet av Jinx:
Skrivet av WaltX:

YES! Klarade äntligen Green Grass And High Tides på expert gitarr! Fyfan vilken lättnad. Har varit fast på den satans låten i evigheter.

inte för att vara sån, men den låten ser inte speciellt svår ut om man spelat guitar hero på expert...lite klurigt i slutet, men annars verkar den inte svår

Det trodde jag också innan jag verkligen spelade låten. Det är en mycket stor skillnad på GH's och RB's ho's/po's, svårare på RB.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Jinx:
Skrivet av WaltX:

YES! Klarade äntligen Green Grass And High Tides på expert gitarr! Fyfan vilken lättnad. Har varit fast på den satans låten i evigheter.

inte för att vara sån, men den låten ser inte speciellt svår ut om man spelat guitar hero på expert...lite klurigt i slutet, men annars verkar den inte svår

Det trodde jag också innan jag verkligen spelade låten. Det är en mycket stor skillnad på GH's och RB's ho's/po's, svårare på RB.

märkte det...spelade låten på GH3 på PCn...lite klurig i slutet som sagt, men riktigt skön att spela

Medlem
Skrivet av Jinx:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Jinx:
Skrivet av WaltX:

YES! Klarade äntligen Green Grass And High Tides på expert gitarr! Fyfan vilken lättnad. Har varit fast på den satans låten i evigheter.

inte för att vara sån, men den låten ser inte speciellt svår ut om man spelat guitar hero på expert...lite klurigt i slutet, men annars verkar den inte svår

Det trodde jag också innan jag verkligen spelade låten. Det är en mycket stor skillnad på GH's och RB's ho's/po's, svårare på RB.

märkte det...spelade låten på GH3 på PCn...lite klurig i slutet som sagt, men riktigt skön att spela

Det kassa med GH3 är ju som sagt den helt obefintliga träffsäkerheten man behöver ha, bara att trycka slumpmässigt på knapparna så träffar man ändå ca 90%.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

12
Skriv svar