Medlem
Tversity

Hej igen, vet inte om jag ska lägga denna tråd i Mjukvara eller här i Xbox forumet men detta är aktivera så här får det bli.

Nu behöver jag hjälp igen.

Jag vill ansluta min dator till mitt Xbox 360 med TVersity, mitt Xbox hittar inte TVersity, det säger bara att inga datorer med mediedelning aktiverat.

TVersity media server körs och brandväggen är avaktiverad men hittar inte TVersity. Dock så kan jag streama musik med Windows Media Player, men är mest ute efter att streama video med TVersity inte musiken.

Vad ska jag ha aktiverat och så, ska mediedelning i WMP vara aktiverat?


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Hmm.

har något svagt i bakhuvudet att man var tvungen o gå in i pictures..

Se till att du har några bilder utdelade gå sedan in på bildfliken och där kan du välja dator har jag för mig.
då ska den dyka upp på videos sedan


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Fungerar inte... =/


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

jag kan streama video med windows media player


signatur

I got an OS i think it's called vista but i call it "Shita"

Medlem

Jo det kan jag också, men då är det fortfarande endast de som går att spela upp från t.ex. ett usb minne i Xboxen, med TVersity så går alla filmer som man kan spela upp i WMP att streama.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

Med Tversity kan man streama alla media filer som det finns codecs för, filmen blir konverterad om man vill titta på den.

Dock så kan jag inte sätta fingret på vad det kan vara, har du kollat på Tversity och kollat in deras 360 guide?

Kan vara några inställningar tex att den ska streama specifikt till 360:n... ladda ner den senaste versionen och kolla i ditt bibliotek och se så att har lagts till ordentligt.

testa med localhost:Port/lib eller /Flashlib och se om du kan nå den där, annars får du nog fråga deras support forum.

1
Skriv svar