Kan 360 inte spela upp avi och divx via media center?

Inaktiv
Kan 360 inte spela upp avi och divx via media center?

Idag har jag för första gången anslutit min 360 till PCn för att strömma över bilder, video och musik.

Allting fungerar fint, men ca 80% av mina videofiler kan ej spelas upp på Media Center i min 360. Får ett irriterande felmedelande som säger: "filtypen känns inte igen och kan inte spelas upp"!

Men i Media Center på min PC så är det inget problem med uppspelningen. Där fungerar ALLA mina videofiler utan problem.

Är det någe fel på min 360?

Mvh

Medlem

Nej, det är inget fel, det ska vara så att dom fungerar på PC beror på att du har olika Codecs installerade, På xbox har microsoft valt att inte stödja alla format.

Prova att installera TVersity media server (Gratis) på din PC så kan du streama dom via videofliken istället för mediacenter på Xboxen. Då klarar den även DivX/Xvid utan problem (förutsatt att det är Divx 5 eller senare)

Du kan dessutom transcoda (konvertera medans man tittar) videofiler som boxen inte klarar (fast det är seeegt om du inte har VÄLDIGT snabb dator, eller tjaa det e segt även OM du har en snabb dator förutsatt att du vill ha vettig kvalité)
Men överlag tycker jag det är mycket smidigare än att ha Mediacenter.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv
Skrivet av Zymac:

Nej, det är inget fel, det ska vara så att dom fungerar på PC beror på att du har olika Codecs installerade, På xbox har microsoft valt att inte stödja alla format.

Prova att installera TVersity media server (Gratis) på din PC så kan du streama dom via videofliken istället för mediacenter på Xboxen. Då klarar den även DivX/Xvid utan problem (förutsatt att det är Divx 5 eller senare)

Du kan dessutom transcoda (konvertera medans man tittar) videofiler som boxen inte klarar (fast det är seeegt om du inte har VÄLDIGT snabb dator, eller tjaa det e segt även OM du har en snabb dator förutsatt att du vill ha vettig kvalité)
Men överlag tycker jag det är mycket smidigare än att ha Mediacenter.

Ok! tack för tipset. Ska absolut testa detta program!

Btw, varför har MS valt att inte stödja alla filmformat? Att dom inte stödjer alla format bringar ju bara missnöje och irritation bland deras kunder. Borde ju vara skitlätt att släppa ett ordentligt codek-paket till 360 via en uppdatering! :s

Är det för att det ej är möjligt, eller är det för att MS är gay och bara vill stödja sina egna format?

Mvh

Inaktiv

ett alternativ till tversity är annars winamp remote, det använder jag tycker det är mycket smidigare. det följer med
i dom nyare winamp versionerna.

Medlem

TVersity fungerade utmärkt när jag använde det, dock fortmaterade jag sedan datorn och nu kan jag inte få boxen att typ glömma bort de gamla TVersity inställningarna.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

Det ska försvinna om du provar ansluta och låter det ticka så att den upptäcker att den inte finns, eller om du har en ny så har du nog inte ställt in det rätt...

Medlem

Xbox360 stödjer alla populära DivX\XviD format.

Bara att den inte gör den genom "Media Center" delen av boxen, alltså den grafiska, helt onödiga delen.

Kör bara genom media tabben på boxen, music\pictures\video.. etc

http://www.xbox.com/en-US/support/systemuse/xbox360/digitalme...

1
Skriv svar