bionic commando!

Medlem
bionic commando!

remaken av världens bästa spel kommer ut idag till xbla! någon mer som kommer att skjuta häcken av naziste.... THE BADDS ikväll?

Medlem

Jag vill ju ha Braid och flera låtar till Rock Band också...


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Kommer köra det, nån som vet vilken tid det kommer ut?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Damn! Älskar spelet skarpt! Köper nog detta istället för Braid då priset förhoppningsvis sjunker med tiden.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Baaaaah >_< Så sitter man utan nät på boxen. Jaja, får lira då tiden och nätet tillåter!


signatur

Videomupp

Medlem

Sjukt kul, har dock inte förstått med om det finns online coop eller bara local...


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Sjutton vad svårt det är också. Avskyr banan då det är helt

mörkt och inte ser ett skit.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

WaltX:

kanske kan du hitta något som lyser upp i mörkret? kanske i någon av de säkra zonerna?

Medlem
Skrivet av lave:

WaltX:

kanske kan du hitta något som lyser upp i mörkret? kanske i någon av de säkra zonerna?

Jo, jag hittade det nu.

I arean ovanför ettan kan man hämta flares.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Väldigt skoj är det, helst när man har lärt sig använda armen


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

kommer köpa det...så fort min tv kommer tillbaka från service

Medlem

Fyfaan vad kul det är att spöa syrrorna i mp läget. Så synd att deathmatch inte finns online.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Värkar som att jag har missat nått nu!

Vad går spelet ut på (de ni har kört dvs)?


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

det är en remake av ett av världens bästa NES spel (bionic commando). spelet är ett plattformsspel, fast du kan inte hoppa. istället har du en "bionisk arm" som du kan skjuta fram, snett eller rakt upp, för att svinga dig igenom banorna. i övrigt springer du runt och skjuter skurkar. varje bana avslutas med en boss. kul och rätt svårt!

haha, upptäckte just att hagelbössan i spelet heter

haigel braker

. det märks att det är svennar som utvecklat det

Inaktiv

Jag läste om ett i SP. Det ska jag testa någon dag. Men Braid. Vad är det som är speciellt med det?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Jag läste om ett i SP. Det ska jag testa någon dag. Men Braid. Vad är det som är speciellt med det?

Den vackra akvarell miljön, musiken och det unika spelsättet.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Rearmed verkar bra men ärlighetens namn så gillade jag faktiskt inte originalet till NES.
det var inte dåligt men inte speicellt bra heller, däremot var det utmanande men tycker det hypas upp lite väl här som världens bästa nes spel osv.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

NES? Vafalls?!
Det var en härlig arkadmaskin och portningen till c64 var brilliant, vad är detta NES ni nämner för dumheter?

(Ja, jag vet vad NES är, men den var inte spelens början eller den heliga graal)

Medlem

Okej, jag och min polare spelade coop tidigare idag, har bara spelar lite singleplayer på easy, men FY F*N vad svårt det blev, speciellt bossen på bana 2, helt omöjlig.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av Rainbearer:

NES? Vafalls?!
Det var en härlig arkadmaskin och portningen till c64 var brilliant, vad är detta NES ni nämner för dumheter?

(Ja, jag vet vad NES är, men den var inte spelens början eller den heliga graal)

Bionic commando rearmed är en remake av nes versionen av bionic commando.
det har utvecklarna själva sagt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av tysonayt:

Okej, jag och min polare spelade coop tidigare idag, har bara spelar lite singleplayer på easy, men FY F*N vad svårt det blev, speciellt bossen på bana 2, helt omöjlig.

Skämtar du?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Har börjat köra på super hard och det är svårt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Molotov:

Bionic commando rearmed är en remake av nes versionen av bionic commando.
det har utvecklarna själva sagt

Oavsett vad de sagt är inte NES originalet

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Har börjat köra på super hard och det är svårt.

Jag gav upp. AI'n duckar och skjuter, skjuter typ 6 skott i rad, kan skjuta upp och ner, slänger granater och man dör av 2-3 skott.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Jag lackar på det här med enterhaken. Det är svårt att få den att skjuta ut åt de håll man vill. Särskilt med med spaken.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Spelet känns som ett handikappat Worms. Repet är ju i stort sett samma sak fast det fungerar jävligt mycket bättre i Worms.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Rainbearer:

NES? Vafalls?!
Det var en härlig arkadmaskin och portningen till c64 var brilliant, vad är detta NES ni nämner för dumheter?

(Ja, jag vet vad NES är, men den var inte spelens början eller den heliga graal)

Arkadorginalet som även släpptes till C64 och diverse andra hemdatorer var ju dock inte speciellt bra.

NES-versionen har många fler banor, bättre svingkänsla, bättre story osv. Bättre spel på de flesta punkter.

Det som jag inte alls gillar med denna nya remake är att jag tycker att de har totalförstört musiken. De har bytt karaktär på musiken genom att lägga till tranceskit som inte fanns i orginalet. Fattar inte varför de gjorde det, då de var trogna NES spelet i andra aspekter.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Arkadorginalet som även släpptes till C64 och diverse andra hemdatorer var ju dock inte speciellt bra.

NES-versionen har många fler banor, bättre svingkänsla, bättre story osv. Bättre spel på de flesta punkter.

Det som jag inte alls gillar med denna nya remake är att jag tycker att de har totalförstört musiken. De har bytt karaktär på musiken genom att lägga till tranceskit som inte fanns i orginalet. Fattar inte varför de gjorde det, då de var trogna NES spelet i andra aspekter.

Rörande antalet banor finns det väl inget att säga men att nes-versionen var ett BÄTTRE spel vill jag nog inte säga, vilken version man föredrar är nog som så ofta annars en fråga om vilken/vilka versioner man spelade då.
Förändringen av musiken känns ok, en uppdatering som ändå behåller kärnan. Hade ju varit tristare om de bara hade behållt den i samma form som den var och lagt in bättre 'instrument'.

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Jag lackar på det här med enterhaken. Det är svårt att få den att skjuta ut åt de håll man vill. Särskilt med med spaken.

tips: om du inte trycker åt något håll så skjuter den snett uppåt, du behöver inte rikta in styrspaken åt det hållet.

och kör för guds skull inte med styrkorset om du har orginalkontroller. använd spaken!

Medlem

gah! VR-banorna är grymt svåra! någon som klarat av alla ännu? jag håller på att jobba mig igenom de "vanliga", och har klarat 3-4 hela "set". sen får man leta efter alla gömda utmaningar, som verkar helt omöjliga.... det här spelet kommer att vara för resten av mitt liv tror jag...

man kan ladda ner en extra utmaning genom att knappa in en kod som man hittar på eurogamers sida... den som klarar den får en digital kaka av mig!

1
Skriv svar