har ni fått RROD?

Medlem

3 st rrod, först på min launch konsoll efter ca 1 år, sen på min core som jag köpte efter första konsollen dog(den var flashad, nr 1). Core dog efter jag beställt ett halo 3 ed eftersom jag ville ha hdmi o det var snyggt. Skulle sälja mitt core och när jag skulle rensa disken på den för o sälja den är det RRoD när den startar. Samt mitt halo 3 dog efter 10 min spelande av fallout 3 på relesedagen. Väntar fortfarande på min älskade box:(

Medlem

Skärpning cockey, kolla datumet innan du drar fram ett helt gäng gamla trådar om samma sak, alla har mer än ett år sedan det senaste inlägget.

Edit:Ta din refferal-länk o stoppa upp nånstans.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Under dom år jag haft Xbox 360 så har man fått rrod 4 gånger,
lika mycket har en annan polare fått,
och 2 andra man känner irl har fått rrod 1 gånng per maskin och det på maskiner som bara var max 1 år gammla och borde vart mer felfria,
en enda rrod var positiv i mina ögon, och det var den ene polarns flashade 360 som fick rood,
den andre piratpolararens flashade 360 blev bannad,
och det kändes bra det med.

Båda piratpolarna är numera ärligt betalande gamers.

Medlem

2 rrod och en pajad nätdel på en 1 år gammal elite! varje gång med utmärkt support och helt kostnadsfritt.

Medlem

Inga problem alls på 1½ år. Å andra sidan spelar jag väldigt sällan på krysset.

Medlem

Haft det 1 gång sedan 06 (premium) uppgradera till Elite när den släpptes. Fick dock RRoD på min Elite och ej på min Premium. Men skickade iväg den till tyskarna som fixade den på 6 dagar.

Men det som var segt var att det var dagen då Guitar Hero World Tour släpptes, vilket var segt då man hade sett fram emot en helg spelandes. Men men, nu ligger den fritt och ström adaptern ligger luftigt.

Medlem

Jag har fått rrod 3 eller 4 gånger i min ägo, men min kompis som jag fick den av har haft rrod ca 3ggr med den innan han blev less och skänkte den till mig.

Har fixat den 4-5ggr, en gång när min kompis hade de och minst 3ggr sen jag fick det. Garantin tog slut i sommras.

När jag fixat den så har den funkar i några dagar innan rrod igen. Fixade den idag så får se hur länge den håller denna gången.

Medlem
Skrivet av natogundalf:
Skrivet av showerguy:

Jag har aldrig fått det och kommer aldrig få det eftersom jag tar hand om min konsol.

Den dagen du får din RROD kommer någon peka och skratta. Det handlar inte om att "ta hand" om sin Xbox, det handlar om att de första modellerna går sönder lätt.

Tyvärr så är det inte bara dom första maskinerna som får rrod,
även nyare får det också,
en polare som köpte en maskin i början på 2009 fick rrod efter ett halvår,

och den maskinens fabriksdatum var 2009, månad minns jag inte.

Medlem
Skrivet av Serious Sam:
Skrivet av natogundalf:
Skrivet av showerguy:

Jag har aldrig fått det och kommer aldrig få det eftersom jag tar hand om min konsol.

Den dagen du får din RROD kommer någon peka och skratta. Det handlar inte om att "ta hand" om sin Xbox, det handlar om att de första modellerna går sönder lätt.

Tyvärr så är det inte bara dom första maskinerna som får rrod,
även nyare får det också,
en polare som köpte en maskin i början på 2009 fick rrod efter ett halvår,

och den maskinens fabriksdatum var 2009, månad minns jag inte.

Procentantalet för felande maskiner har däremot minskat drastiskt, jämfört med de tidigare modellerna. Självklart kommer vissa drabbas av trasiga konsoler, men det är inte absolut ingenting som är exklusivt för Microsoft och Xbox. Det finns både Playstation- samt Wii-konsoler som felar, och det är inte direkt något nytt.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Vad är det som händer egentligen när en maskin får rrod,
den vanligaste förklaringen jag läst om är att det är nåt för lite kylpasta i maskinen ?

Medlem

Det som händer vid RROD är att att kretskortet utvidgar sig och slår sig då det blir varmt, vilket i sin tur gör att kylflänsens tappar kontakten med processorn, vilken i sin tur då blir överhettad direkt.

-Det e iaf. vad jag har hört/läst..


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Det som händer vid RROD är att att kretskortet utvidgar sig och slår sig då det blir varmt, vilket i sin tur gör att kylflänsens tappar kontakten med processorn, vilken i sin tur då blir överhettad direkt.

-Det e iaf. vad jag har hört/läst..

Är du säker, eller vill du ringa en vän?


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Har bestämt mig att skaffa 360, igen,
får hoppas man får en riktigt ny,

fast med tanke på att det bara är några dagar kvar på 2009 så borde man ju få en 360 tillverkad nångång under 2009.

Medlem

jag har, dubbla gånger


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Köpte en Xbox 360 Elite i helgen, och snubben i Gamestop rekomenderad mig att köpa en maskin som har blivit lagad för rrod,

för då är ju maskinen verkligen genomgången och fin,
fick trots att maskinen egentligen är en bagagnad rrod maskin 1 års garanti.
Och man är garanterad att få även MS 3 års garanti,
maskinen är lagad så nyligen som 2009-11-02.

Har också hört lite varstans att en lagad rrod maskin verkligen fungerar felfritt och inte lär krångla nåt mer.

Var det dumt eller smart att köpa en lagad rrod maskin ?
Fick som sagt full garanti ändå,
och så var ju maskinen såklart billigare, fick den lagade eliten för 2200.

Medlem

Min 360 har fått rrod en gång. Dock har skivsläden och moderkortet pajat också.


signatur

Det viktigaste är inte att vinna...
Det viktigaste är att komma först!

Medlem

Fick min första RROD för några veckor sedan, efter att ha haft konsollen i bara ett år. De senaste månaderna har den inte kunnat läsa flera av mina spel, även sådana som varit helt fria från repor.

Får jag bara fråga, tycker ni att det är bättre att ha sin Xbox stående eller liggande? Det verkar inte finnas ett rätt eller fel, vad jag förstått.. Men jag är både rädd för överhettning och att läsaren ska börja krångla igen.

Medlem
Skrivet av werckmeister:

Fick min första RROD för några veckor sedan, efter att ha haft konsollen i bara ett år. De senaste månaderna har den inte kunnat läsa flera av mina spel, även sådana som varit helt fria från repor.

Får jag bara fråga, tycker ni att det är bättre att ha sin Xbox stående eller liggande? Det verkar inte finnas ett rätt eller fel, vad jag förstått.. Men jag är både rädd för överhettning och att läsaren ska börja krångla igen.

Jag anser att det är bättre att ha den liggande för då drar inte kylarna så mkt i moderkortet och den får nog mer sval luft då den suger in mest luft från lufthålen i mittemot hddn = från botten av lådan när den står på högkant.

Medlem

Fick RROD innan jul. Fick tillbaka en helt ny Xbox och en gratismånad med guldlive för några dagar sedan. Hade förövrigt min liggande när det hände.

Medlem

Aldrig fått RROD. Men kan ju oxå bero på att jag inte haft min låda i ens en månad

Medlem

Jag fick 1 gång RROD och sedan en gång fel med fläktarna.

Medlem

Mitt 360 fick RROD efter nått år


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

haft en gång men det kommer nu igen


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Fick min första RROD igår, efter två och ett halvt år

Inaktiv

3 gånger och nu har garantin gått ut. Vet ej vad jag kommer när jag får det igen. Kanske blir till att skaffa en ny eller sälja alla spel och tillbehör.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

1 Gång, lagade upp den å gjorde mej av me den Har även 5st polare me xbox å även dom ha fått Rrod minst 1 gång. Å då ha en av dom konsollerna köpts i början på 2009. Så man undra ju om dom gör nått åt Rrod. Tycker att en ny konsoll inte ska behöva ha de problemet...


signatur

PSN: Draobs

Medlem

Gött fick precis hem ett nytt spel så får jag de fina röda skenet, garantin gick ut runt jul tydligen.
Tänker inte betala över tusen spänn till dom ockrarna så det blir ett ps3 istället

Medlem

Fick min igår... efter 2 år!

Medlem

Min box dog idag. exakt 2 år efter jag köpt skiten.. Å deras pajas hemsida lurar ju bara tillbaks en till föregående sida när man klickar på länken som ska ta en till "skicka en begäran om reparation".. Snygg blåsning microsoft. Får väl ringa asen istället.

123
Skriv svar