problem med halo 3 co-op, skärmen.

Medlem
problem med halo 3 co-op, skärmen.

många trådar små! men jag behöver mycket hjälp.

nu är det så att jag har tagit fram halo 3 igen och igår skulle jag lira co-op splitscreen med bror min, så vi startade och vi märkte att det var de klassiska "svarta kanterna" på sidorna. ganska mycket också.
vi kör vidare och skärmen sträcks ut vertikalt (upp -> ner) vilket jag vet att den gör eftersom jag redan varvat spelat en tidigare gång.

så vi spelar på någon timma till i hopp om att det ska rätta ut sig, men inget händer, så jag ställer om upplösningen och visst, bilden blir "lite" större horisontellt men fortfarande finns de svarta kanterna.

Men nu kommer det konstigaste, hela tiden vi ser cutscenes så är spelet fullscreen, och täcker ut exakt hela skärmen och de är inga problem.. jag har testat och letat efter en screenadjustment eller liknande men jag hittar fan inget.

skulle vara tacksam om ni kunde hjälpa mig med detta!

Medlem

Om du har en Widescreen-TV kan ett tips vara att ställa in xboxen på widescreen.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Om du har en Widescreen-TV kan ett tips vara att ställa in xboxen på widescreen.

jag har dataskärm. samsung syncmaster 2232bw. men som jag skrev, allting funkar perfekt tills man kör co-op. jag testade att köra forge, och spelet tänkte upp hela skärmen, inga problem där. så de är inte att jag inte har ställt in widescreen, för det är ganska uppenbart. de är inte nåt fel på min skärm om jag får tro nåt.

Inaktiv

Halo gör så om du lirar i widescreen.

japp, de är samma för mig jävligt jobbigt

1
Skriv svar