Xbox live failar hela tiden

Medlem
Xbox live failar hela tiden

Ip adressen är vad som failar varje gång jag kör "test connection"

Vad ska man göra för att det ska fungera igen? Jag har allt på automatic, har startat om routern och modemet.

Fråga bara på om ni behöver mer info


signatur

C OL O R

Medlem

Är det din dator som är nätverksbasen i ditt nätverk?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Det vet jag inte, men när jag frågade min bror så sa han att det förmodligen inte var det. :/


signatur

C OL O R

Medlem

Kolla upp om din Router är 100% kompatibel med Xbox Live, det finns ett fåtal som inte är det nämligen. (Microsoft har nån sida där det står vilka som inte funkar, men den kan vara rätt svår att hitta så du kanske får grotta ett tag).

Du kan ju också testa att ställa in allt manuellt.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Jag har testat att ta allt på manuelt och xbox live fungerade perfekt för bara 4 dagar sen, jag har haft det nu i någon månad. Det kan bero på att mitt internet inte fungerar helt perfekt nu heller. Fast det kan också bero på att jag flyttade det till mitt rum, där ajg inte hade någon nätverkskabel så jag var tvungen att flytta ner det igen så nu kanske det tror att den har 2 olika IP adresser. Fast det är bara mina teorier. Också är Ip routingen inte aktiverad, skulle det hjälpa att aktivera den?


signatur

C OL O R

Medlem

Bumpar detta lite bara


signatur

C OL O R

Medlem
Skrivet av DrGreat:

Jag har testat att ta allt på manuelt och xbox live fungerade perfekt för bara 4 dagar sen, jag har haft det nu i någon månad. Det kan bero på att mitt internet inte fungerar helt perfekt nu heller. Fast det kan också bero på att jag flyttade det till mitt rum, där ajg inte hade någon nätverkskabel så jag var tvungen att flytta ner det igen så nu kanske det tror att den har 2 olika IP adresser. Fast det är bara mina teorier. Också är Ip routingen inte aktiverad, skulle det hjälpa att aktivera den?

DHCP(IP-Routing) inte är aktiverad kan vara en ganska stor betydelse, då då har den ingen möjlighet att dela ut en IP adress till din Xbox

Medlem

Som krile sa kolla DHCP på routern eller lägg in din xbox via mac adressen och reservera en ip adress och använd manual

Medlem

och hur gör man det förklarat på ett lätt sett?


signatur

C OL O R

Medlem

Om du vill reservera en ip logga in på din router hitta en flik som heter Lan/Ip Config eller liknande så lägger du in din xbox mac adress och säger vilken ip du vill använda och matar in samma ip på xboxen i manual. Kolla även så att subnet masken är den samma dvs 255.255.255.0 har du annat än de på routern måste du ändra även det på xboxen.

1
Skriv svar