Medlem
Braid

Nytt lir till xbla. En rescension från eurogamer gav det 10/10 och sa att spelupplevelsen påminde om portal och alan moores serie "watchmen".

Låter minst sagt lovande!

Medlem

1200 mspoints? nejtack..


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv

spelade trailen...riktigt mysigt spel ska köpa det när xbox-supporten unspärrat mitt kreditkort

Medlem

I want it so badly...


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

800MS points och köp direkt, för 1200MS Points så får man ett helt fullpris-spel (Xbox Originals). Men nu ska jag inte whina för mycket, fullkomligt ÄLSKAR spelet.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Fan, jag är så nära på att köpa spelet trotts priset. Är tvungen att betala för 2000 ms points.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Jag vill ha spelet så mycket ,mycket bra spel


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

de är så inåt helvetes bra. musiken i sig ger typ spelet 10/10. sen äre grym art och färgerna är helt underbara.

dock bara spelat trail än men..

Medlem

Nog vardet väll ok spel men jag fattar inte varför dom ska ta 1200 för det.
så jätte bra var det väll ändå inte eller hag jar missat nått


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Zymac:

1200 mspoints? nejtack..

Det finns ingen orsak att klämma in precis alla spel i en och samma prismall. Precis som det inte finns någon egentlig orsak till att ha en enda prisnivå på "vanliga" spel man köper i butik. Skillnaden mellan olika spel bör märkas även i prissättningen, inte bara högre utan även lägre. Jag skulle föredra att det fanns fler spel för 400-600 mspoints. XBLA är inte längre enbart en kanal för att spotta ut korta småspel och det borde kunna speglas i bl.a. kostnaden.


signatur
Medlem
Skrivet av Molotov:

Nog vardet väll ok spel men jag fattar inte varför dom ska ta 1200 för det.
så jätte bra var det väll ändå inte eller hag jar missat nått

MS testar oss kunder. Säljer spelen bra vid det priset så kommer vi att få se många fler (om inte alla) arcadespel för 1200 msp. Därför har jag bestämt mig för att vänta med att köpa Braid tills priset har gått ner. Jag hoppas att andra tänker på samma sätt och avstår från att köpa spelet för det höga priset.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

800 är nog dyrt, dom borde kosta 600.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Laddade först ner demot för att se varför de kostar så mycket, anledningen visade sig vara att spelet är helt underbart, otroligt vackert och ljuv musik.

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Molotov:

Nog vardet väll ok spel men jag fattar inte varför dom ska ta 1200 för det.
så jätte bra var det väll ändå inte eller hag jar missat nått

MS testar oss kunder. Säljer spelen bra vid det priset så kommer vi att få se många fler (om inte alla) arcadespel för 1200 msp. Därför har jag bestämt mig för att vänta med att köpa Braid tills priset har gått ner. Jag hoppas att andra tänker på samma sätt och avstår från att köpa spelet för det höga priset.

självklart gör dom det. MS är snålast i hela världen tyvärr. Dom har alltid hållt på såhär och kommer förmodligen hålla på så för en längre framtid. om inte alla i hela världen går emot dom, vilket jag aldrig tror kommer hända.

Medlem

helt fantastiskt spel. om xbla spelen fortsätter att hålla sådan kvalitet får de gärna ta 1200 msp för dem!

Medlem

Hur många levlar finns det totalt i spelet? Jag antar att spelet håller ett bra tag då priset ligger på 1200 msp. Det var ju inte Penny Arcade iofs, men...


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Hur många levlar finns det totalt i spelet? Jag antar att spelet håller ett bra tag då priset ligger på 1200 msp. Det var ju inte Penny Arcade iofs, men...

5 stycken plus en bossvärld.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av WaltX:

Hur många levlar finns det totalt i spelet? Jag antar att spelet håller ett bra tag då priset ligger på 1200 msp. Det var ju inte Penny Arcade iofs, men...

5 stycken plus en bossvärld.

Inte världar, utan levlar (dörrar).


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av WaltX:

Hur många levlar finns det totalt i spelet? Jag antar att spelet håller ett bra tag då priset ligger på 1200 msp. Det var ju inte Penny Arcade iofs, men...

5 stycken plus en bossvärld.

Inte världar, utan levlar (dörrar).

Jo, varje dörr leder till en ny värld.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Jag tror att han menade hur många dörrar (hissdörrar?) du hittar bakom varje dörr i huset.

Dvs 6 dörrar, och 4-6 dörrar/hissdörrar/whatever det är per level...

Jag skulle tro att det är ungefär lika långt som portal. du kan spela klart det på en eftermiddag/kväll om du fattar alla pussel med en gång...

Medlem
Skrivet av lave:

Jag tror att han menade hur många dörrar (hissdörrar?) du hittar bakom varje dörr i huset.

Dvs 6 dörrar, och 4-6 dörrar/hissdörrar/whatever det är per level...

Jag skulle tro att det är ungefär lika långt som portal. du kan spela klart det på en eftermiddag/kväll om du fattar alla pussel med en gång...

Tack, det var det jag ville veta.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

1
Skriv svar