BF:BC eller COD:4

Inaktiv
BF:BC eller COD:4

nu har jag ställts inför ett svårt dilemma. Det är nåmligen så att jag vill ha ett bra shooter spel med en bra kanpanj och ett bra multiplayer.

Jag laddade nyss ner demot till bad company till xboxen och blev helt såld grafiken var grym och det verkar inte vara så linjärt och jag avgudar battlefield 2

Men för ett tag sen så testade jag COD:4 på mediamarket. Jag hade bara tänkt spela typ fem minuter, men efter ett tag så sa en sur unge till mig att det var hans tur och att jag hade spelat i mer än en halvtimme

men jag tyckte inte om trean.
så vägled mig och skriv vilket spel jag ska sattsa på till hösten.

Medlem

Förstöra, taktiskt och en kampanj full av humor = B-Company.

Väldigt snabb action, seriös kampanj och lång livslängd = Cod 4.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Tycker att COD4 har ett bättre story läge än BF:BC


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

det som känns viktigast är att spelet håller länge och att det är taktiskt

Medlem

COD4 i alla väder, ser bättre ut än BF och det håller än.
Har nog runt 60 tim speltid än så länge.

Medlem
Skrivet av Granen:

det som känns viktigast är att spelet håller länge och att det är taktiskt

Då rekommenderar jag Battlefield: B-Company före Cod 4.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

tack för alla svaren, det blir nog bad company tillsammans med ett guldkonto när jag fyller år

och föresten hur många timmar är kanpanjen?

Inaktiv
Skrivet av Granen:

tack för alla svaren, det blir nog bad company tillsammans med ett guldkonto när jag fyller år

Det blir nog bra.
Storyn är bättre i CoD4 men online läget är bättre på BF.
En del tycker ju tvärtom men jag rekomenderar nog BF:Bad Company före CoD4.
Det är mer taktiskt oxå så du kommer nog gilla det.


signatur

[i]I have a Rendezvous with death, and i shall not fail that rendezvous.[i]

Medlem
Skrivet av Granen:

tack för alla svaren, det blir nog bad company tillsammans med ett guldkonto när jag fyller år

och föresten hur många timmar är kanpanjen?

Det finns totalt 7 uppdrag, och varje uppdrag tog mig mer än en timme att klara. Totalt blev det runt 10 timmar.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Granen:

tack för alla svaren, det blir nog bad company tillsammans med ett guldkonto när jag fyller år

och föresten hur många timmar är kanpanjen?

Det finns totalt 7 uppdrag, och varje uppdrag tog mig mer än en timme att klara. Totalt blev det runt 10 timmar.

Samma här 10 timmar, rekommenderar varmt detta spel till alla spel älskare, plus grym grafik och det är otroligt hur man kan mixa humor och explosiva vapen


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

JAg har själv inte spelat COD4 men en kompis har spelet och han gilalr det, han gillar att man kan ställa in sin gubbe i vilken spelstil man gillar osv.

Battlefield är alltid battlefield och har sin charm och lite wacky gameplay precis som tidigare.

nu pratar jag online, har inte spelat Bad company single alls.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ja, om du gillar BF2 så är BFBC rätt spel, och senare idag så släpps Conquest mode :heart: OMG vad mycket jag kommer lira på Fredag, men Gold Rush är också otroligt kul, enda jag gillade i CoD4 multiplayer var Team Deathmatch som kan bli lite långtråkigt och utan fordon går det snabbt.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

Kommer conquest att vara gratis eller måste man köpa det med micrsoft points ?

Medlem
Skrivet av Granen:

Kommer conquest att vara gratis eller måste man köpa det med micrsoft points ?

Kostar Nada, noll, zip, Zero, Zilch.

Gratis mao.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

cmd
Medlem

Skulle säga Bad company på konsoll och sen CoD4 på PC istället.. Ogillar dock att CoD4 inte sparar unlocks etc globalt ( på pc ) som alla andra spel gör.

Surt att det inte blev nån creditslista till conquest, vill ju synas lite med


signatur

Lead Gameplay Designer @ Digital Illusion CE
-- Alla mina inlägg är privata och har inget med min arbetsgivare att göra --

Medlem
Skrivet av cmd:

Skulle säga Bad company på konsoll och sen CoD4 på PC istället.. Ogillar dock att CoD4 inte sparar unlocks etc globalt ( på pc ) som alla andra spel gör.

Surt att det inte blev nån creditslista till conquest, vill ju synas lite med

googla lvl 55 cod 4 vetja

Medlem
Skrivet av cmd:

Skulle säga Bad company på konsoll och sen CoD4 på PC istället.. Ogillar dock att CoD4 inte sparar unlocks etc globalt ( på pc ) som alla andra spel gör.

Surt att det inte blev nån creditslista till conquest, vill ju synas lite med

Var du med och jobbade på Conquest mode?

Om du var så tack så mycket och tack resten av teamet på DICE, spelet är så sjukt kul med ett par polare

Men var tog coop vägen, borde ju passa perfekt i SP känns det som... =/


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av tysonayt:
Skrivet av cmd:

Skulle säga Bad company på konsoll och sen CoD4 på PC istället.. Ogillar dock att CoD4 inte sparar unlocks etc globalt ( på pc ) som alla andra spel gör.

Surt att det inte blev nån creditslista till conquest, vill ju synas lite med

Var du med och jobbade på Conquest mode?

Om du var så tack så mycket och tack resten av teamet på DICE, spelet är så sjukt kul med ett par polare

Men var tog coop vägen, borde ju passa perfekt i SP känns det som... =/

Är det den Gustav á la cmd från BF2.se så ja. Han är anställd hos DICE. Right?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Nu har jag spelat CoD4 och kan göra en jämmförelse.
tycker det är mer röjj i bad company men cod 4 hade något bättre kännsla/smidigare mycket tack vare att granaterna är instant och att man kan lägga sig ner

men i det stora hela föredrar jag Bad company när det gäller multiplayer action.
som sagt singleplayer har jag inte spelat i nått av spelen ännu.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Eftersom jag har spelat båda spelen kan jag säga att i min åsikt är CoD 4 roligare både i sp och mp. Jag får mycket bättre känsla från vapnen i CoD än från BF:BC, men det är klart att andra kanske tycker annorlunda. Om man gillar att spränga saker är nog BF:BC ett bra val.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem

bf:bc är grymt


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Tycker att BC är lite off ibland. Laggigt utav bara faen och det känns som om spelet mest består av att man blir skjuten i ryggen. Men groteskt kul är det ändå. Men jag skulle nästan säga CoD4 om du vill ha hela "Infanteri" grejen och BC om du vill ha hela "THIS IS FAKKIN WAAAAAR!" upplevelsen.


signatur

Videomupp

Inaktiv

CoD 4 är ett bra roligt spel

Inaktiv

men hur linjärt är CoD 4 ??

hatar verkligen spel som är helt linjärt

Medlem

I SP är CoD4 uberlinjärt. Då är BF lite mer fritt med större maps och lite utforskning, men det är inte lika gediget genomarbetat som CoD4:as kampanj. Dock är det multi where it all gets down imo, båda kampanjerna är för korta för att du ska basera ditt köp på enbart SP delen.


signatur

Videomupp

Medlem

Bad Company !!! ska köpa de när ja får råd

Medlem

Funderar också på att skaffa COD4 eller BF:BC. Men har lite dåliga minnen från BF1942 samt lite BF2 där man spenderar all tid på springa och leta efter lite action. BF serien är ju ändå uppbyggd på teamplay och när alla kör free for all så blir det inte så kul. Vad har COD4 för mp-lägen?

Medlem

Multiplayer med taktik och endless fun > BF:BC

Multiplayer där du bara köttar på och leker cs geek > COD 4

har cod4 till pc och har spelat bf:bc på xbox och även fast jag verkligen inte gillar fps spel till konsoler så känns det som att bf:bc skulle kunna hamna skapligt nära hjärtat.. tillskillnad från cod4 till pc som var kul 2 veckor sen ledsna man när man märkte hur mycke folk som kom ifrån counterstrike, spelstilar och allt ändrades... från totalt kaos där alla skrattande till fullt allvar där rank 55 15 åringar som lirar 8h om dagen 365 dagar om året skrek "noob" till någon som råkade använda granatkastaren och pulverisera 6 pers....


signatur

Chooch it

Medlem

Gör som jag, Skaffa Bad Company istället för Cod 4. Call of Duty 4 känns roligast på PC, lirat COD4 på min polares 360.. inte direkt så kul som det är på PC.

Fast jag har inte ett 360, men köps i slutet av veckan , (med BF: BC)


signatur

Jag är inte rädd, Jag kan flyga!

Medlem

Testat båda och jag säger CoD4 anytime of the day.

1
Skriv svar