Soul Calibur IV, Köpvärt ?

Inaktiv
Soul Calibur IV, Köpvärt ?

Är lite sugen på detta spel, men vet inte om jag vill lägga ut 600kr på det.
Tänkte höra vad ni tycker om det ?:)


signatur

[i]I have a Rendezvous with death, and i shall not fail that rendezvous.[i]

Medlem

Jag var på väg att köpa det i lördags men min Xbox gick sönder timmen innan jag skulle åka in till stan. Jag har själv bara spelat första SC och det är riktigt kul, så jag tror inget annat om fyran.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv
Medlem

Har det redan kommit? Varför har inte FZ talat om det för mig med en fin recension?


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem

Nu är enligt mig inget spel värt 600kr men förutsatt att man har tyckt om de tidigare SC-spelen så är SC4 ett givet köp. Synd bara att arkadstickor ska vara så svåra att få tag på.


signatur
Medlem

Om du hade tänkt att lira online så bara en liten varning, det är Skitsvårt o hitta matcher, och om man hittar en så är det ospelbart pga lagg även om mätaren visar 5 streck (bästamöjligasuperyeahconnection). Och i stort sett alla online kör med en übersnabb gubbe o spammar samma move om och om igen, så då påverkar lagget inte lika mycket, men att försöka blocka eller dodga attacker e bara o fetglömma.

Annars så är det helt ok vapenfighting, även om jag tycker att Story mode var uselt genomfört (inte alls som det var i tvåan där man åkte runt på en karta o samlade vapen o så)

Create a soul (bygg egen gubbe) funktionen är rätt ball också med massor av delar man kan låsa upp och göra coola kreationer av.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv

jag kan knappt vänta till senare ikväll då jag får min kopia av Soul Calibur IV, ska bli så kul att börja slåss!

Inaktiv
Skrivet av Zymac:

Om du hade tänkt att lira online så bara en liten varning, det är Skitsvårt o hitta matcher, och om man hittar en så är det ospelbart pga lagg även om mätaren visar 5 streck (bästamöjligasuperyeahconnection). Och i stort sett alla online kör med en übersnabb gubbe o spammar samma move om och om igen, så då påverkar lagget inte lika mycket, men att försöka blocka eller dodga attacker e bara o fetglömma.

Annars så är det helt ok vapenfighting, även om jag tycker att Story mode var uselt genomfört (inte alls som det var i tvåan där man åkte runt på en karta o samlade vapen o så)

Create a soul (bygg egen gubbe) funktionen är rätt ball också med massor av delar man kan låsa upp och göra coola kreationer av.

Ok det låter ju inte så jätte bra, men det det där med online läget är ju bara för att det är så nytt, Lagg på servrarna är det ju i stort sett på alla nya spel.


signatur

[i]I have a Rendezvous with death, and i shall not fail that rendezvous.[i]

Inaktiv
Skrivet av Ninjin:

jag kan knappt vänta till senare ikväll då jag får min kopia av Soul Calibur IV, ska bli så kul att börja slåss!

Tala om för mig vad du tycker om det sen


signatur

[i]I have a Rendezvous with death, and i shall not fail that rendezvous.[i]

Medlem

Spelet är helt klart värt pengarna. Har inte haft något problem med lagg Online så jag älskar spelet givet köp

Medlem

Bara ni inte köper det pga att Yoda är med, har hört att han kan vara jobbig både att styra och fightas mot.:\


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Har också tänk på att köpa spelet om det blir nog ett till spel i hyllan nästa vecka vid namn soul calibur IV


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av Mr.Waterboy:

Bara ni inte köper det pga att Yoda är med, har hört att han kan vara jobbig både att styra och fightas mot.:\

Ja Yoda är bara irriterande.

Själv har jag haft många roliga stunder med spelet. Att dra över en kompis och spöa varandra med helt slumpgenererade(all utrustning och fightingstil) gubbar är riktigt roligt.

1
Skriv svar