Medlem
Hårdvarufel

Min Elite har fått en röd lampa som blinkar. Läste i FAQ på Xbox.com att man skulle testa dra ut sladdar etc och sen starta om. Funkar dock inte. Antar att det bara är att skicka in den. Har dock inte gjort det förut så jag undrar över lite olika grejer. Ska man skicka in den i originallådan? Ska man ha med hårddisken? Kommer dom och hämtar den hemma hos mig? Kommer nog fler frågar senare. Ty.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Ring supporten så skickar dom en fraktsedel till dig (mail så du bara printar ut/ post om du inte har skrivare) , sen får du ringa UPS så kommer dom o hämtar den när du har tid.

Du kan inte skicka i orginallådan.

Och om du ska skicka med HDD:n beror på, vid RROD så ska man inte det, men EN röd lampa kan ju vara annat. Dom säger i telefonen hur du ska göra..

Good Luck, och hoppas dom fixar det snabbt..


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Ah kay. Thank you. Får ta och ringa dom imorgon då. Den kunde inte ha pajat i ett sämre läge alltså. Lan imorgon.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Du kan testa att ha den urkopplad tills imorrn och sen koppla in alla sladdar igen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Will do. Är verkligen desperat.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

fick det samma, en röd lampa och E74 fel.
rignde supporten och de kom å hämntade den


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Jag förstår. Så dom knackade på din dörr och bad om din 360?


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Jag förstår. Så dom knackade på din dörr och bad om din 360?

först ringde jag, gav man addres uppgifter, sedan ringde killen som skulle hämnta och kollade att jag var hemma, sen kom han, hämntade lådan och med sig hadde han alla papper som behövs, man packar själv ner den i en anonym låda.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Oh okay. Antar att det inte är någon idé att jag ringer förens på måndag.

BTW, det skulle inte funka att jag går till affären jag köpte den ifrån?


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Det gjorde jag när min första gick sönder, fast dom sa att jag skulle ringa MS support. Fast det kan vara olika beronde på vilken affär man har köpt den på.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Det gjorde jag när min första gick sönder, fast dom sa att jag skulle ringa MS support. Fast det kan vara olika beronde på vilken affär man har köpt den på.

Okay, vi får väl se vad jag gör. Kan ju inte skada att gå till affären istället och fråga iaf.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Bump!

Pratade med support och har fått ett mail med ett helt gäng med länkar och jag är ganska lost nu. Eller rättare sagt, det var min far som pratade med supporten och det var kanske inte så smart av mig att låta honom göra det. Iaf, ni som har gjort detta förut kanske kan säga vad jag ska göra.

bild från mailet:
http://ww3.beffo.se/izph024ib59h.JPG


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

1. Packa ner xboxen i en låda (se till att den är välpackad) som ej är orginallådan. Se till att alla delar som ska med (brukar bara vara konsollen, ej hårddisken) är med .

2. Skriv ut fraktsedeln som finns på en av dom dära länkarna (UPS returns etikett antar jag).

3. Ring till UPS o säg att du har ett paket som ska hämtas, du kan nämna att det är en Xbox som ska på service så vet dom vad det handlar om.

4. En UPSkurir kommer o hämtar paketet vid dörren vid överenskommen tid, lämna över fraktsedeln och paketet..

5. Vänta ett par veckor eller så.

6. Någon från UPS hör av sig och meddelar då dom har ett paket till dig (ibland chansar dom ifall dom e i närheten, men är det ingen hemma så hör dom av sig).


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Indeed. Tack så mycket.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

1
Skriv svar