Xbox 360 Problem

Youtube-proffs
Xbox 360 Problem

Tjenare mina kära vänner. För ett år sedan ungefär (nästan exakt) så fick jag RROD. Då hade jag haft Xboxet i lite mer än 1 år tror jag, 1,5 år till och med. Om jag inte har helt fel.

Hur som helst, det var ju 3 års garanti på RROD problemet men nu har jag stött på ett till problem.

För 4-5 månader sedan så blev det problem med dvdläsarn, såfort jag tryckte in skivan så spotta den ut den igen utan att börja läsa. Den började med andra ord inte läsa CDn direkt utan jag fick mata in spelet 2-3 gånger innan den började läsa.

Nu har problemet eskalerat ganska mycket och jag måste skjuta in spelet\dvd-filmen 6-7-8 gånger innan den börjar läsa.

Vill ju inte fortsätta såhär för tillslut så kommer den sluta läsa överhuvudtaget.

Nu till mitt dilemma. Har inga problem, kan gärna köpa en till Xbox360 för dem är inte så dyra nu.. MEN jag kör ju hellre på garantin om det fortfarande finns någon. Men eftersom det inte är ett RROD problem så undrar jag om garantin gäller?

Är ju trots allt en helt ny box jag fick efter mitt förra RROD problem.

Vad ska jag göra?

Har tappat stinget sedan det blev sommar och jag fann kvinnan i mitt liv. HJÄLP MIG!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Det bästa du kan göra är att ringa upp och fråga.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Youtube-proffs

Såja, ringde supporten, min garanti gick ut Februari 2008. MAO har ingen garanti kvar.

De skulle kosta mig 87 EURO att lämna in den och få den fixad.

Men jag valde att skita i det för jag kan lika gärna köpa en ny box och få garanti på köpet istället för att kanske få ett RROD eller något annat missfel senare.

Dessutom går det ju att spela, bara att den spottar ut trayen 10 gånger.

Aja sånt här man får vänja sig vid när man har en 360. Tur att spelen äger så hårt dock så man inte har ångest över att konsollen krånglar.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Så ska det låta. Blir det en Elite den här gången?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Polish:

Såja, ringde supporten, min garanti gick ut Februari 2008. MAO har ingen garanti kvar.

De skulle kosta mig 87 EURO att lämna in den och få den fixad.

Men jag valde att skita i det för jag kan lika gärna köpa en ny box och få garanti på köpet istället för att kanske få ett RROD eller något annat missfel senare.

Dessutom går det ju att spela, bara att den spottar ut trayen 10 gånger.

Aja sånt här man får vänja sig vid när man har en 360. Tur att spelen äger så hårt dock så man inte har ångest över att konsollen krånglar.

Thats my boy


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av MilleX:
Skrivet av Polish:

text

Thats my boy

Öhm, vad?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Youtube-proffs

Tror en Elite kan ligga på tapeten faktiskt


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Har samma problem fast omvänt, trayen kommer inte ut förrns man tryckt någontstans mellan 2 och 20 ggr. Det varierar. Men men, det är inget stort problem så jag bryr mig inte direkt.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem

om ni inte har garanti kvar så öppna xboxen och kolla, vill minnas att knappen som öppnar dvd-spelaren på utsidan är en smal plastdetaljs osm böjjer sig neråt och den kanske inte är riktigt exakt på knappen så när man trycker så "missar" den.

att den åker ut flera gånger vet jag inte men kanske också är nått med knappen bara.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Youtube-proffs
Skrivet av Molotov:

om ni inte har garanti kvar så öppna xboxen och kolla, vill minnas att knappen som öppnar dvd-spelaren på utsidan är en smal plastdetaljs osm böjjer sig neråt och den kanske inte är riktigt exakt på knappen så när man trycker så "missar" den.

att den åker ut flera gånger vet jag inte men kanske också är nått med knappen bara.

Mitt problem är nog att den inte börjar läsa direkt. Inte något smärre stort problem just nu. Som sagt så köper jag en ny om det skulle totalkrisa!


signatur

Calle säger att jag är influencer

1
Skriv svar