Rock Band till 360 24/7!

Medlem
Rock Band till 360 24/7!

Harmonix har fått tummarna ur.. och därmed kommer Rock Band 1 att släppas i bland annat Sverige från och med 24/7.

Bättre sent än aldrig...

Detta innebär även att vi som importerat nu kommer kunna spela trummor utan att vara rädda att trummorna pajjar och vi måste köpa nya

Medlem

Vadå, ska det börja säljas om 10 dagar?


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av tysonayt:

Vadå, ska det börja säljas om 10 dagar?

Jaepp.. Helt random så bestämde sig Harmonix för att släppa spelet i Sverige, BeNeLux, Spanien, Italien och ett till land som jag inte kommer ihåg ^^

Medlem

Releasedatum: 2008-07-31
Men Det är bara på 360.....
Skumt tkr ja, men bra


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Najs


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av Jericho:

Releasedatum: 2008-07-31
Men Det är bara på 360.....
Skumt tkr ja, men bra

24/7 är det som gäller enligt pressmeddelandet på IGN och på Harmonix announcement

Sen verkar det inte som att några webshoppar har fått reda på det ännu ^^
Och FZ verkar inte vilja skriva om det trots mitt tips

Medlem

Vem vill ha rock band när GH WT kommer i höst?

Medlem
Skrivet av LyktstolpeN:

Vem vill ha rock band när GH WT kommer i höst?

Alla som föredrar estetik och bra DLC samt en utvecklare som faktiskt vet hur man gör låtarna (GH3 kan vara de sämsta chartsen i spelhistorien).

Sen kommer man kunna använda alla gamla DLC från Rock Band när Rock Band 2 släpps även här. Detta innebär att det kommer finnas runt 500 låtar till RB2 innan året är slut. Jämfört med GH:WT som knappast kommer hinna upp i hälften.

Tyvärr är juh trummorna av lite sämre kvalitet på RB1 men det är unlimited garanti fram tills Oktober och sedan 2 månaders garanti efter det så man har i alla fall chansen att byta dem.

Medlem

kanske man ska ta och köpa det.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av saerbarnet:
Skrivet av LyktstolpeN:

Vem vill ha rock band när GH WT kommer i höst?

Alla som föredrar estetik och bra DLC samt en utvecklare som faktiskt vet hur man gör låtarna (GH3 kan vara de sämsta chartsen i spelhistorien).

Sen kommer man kunna använda alla gamla DLC från Rock Band när Rock Band 2 släpps även här. Detta innebär att det kommer finnas runt 500 låtar till RB2 innan året är slut. Jämfört med GH:WT som knappast kommer hinna upp i hälften.

Tyvärr är juh trummorna av lite sämre kvalitet på RB1 men det är unlimited garanti fram tills Oktober och sedan 2 månaders garanti efter det så man har i alla fall chansen att byta dem.

Hur vet du hur många låtar det kommer finnas till GHWT när det släpps då? Plus att det kommer finnas DLC till det också

Medlem
Skrivet av LyktstolpeN:

Hur vet du hur många låtar det kommer finnas till GHWT när det släpps då? Plus att det kommer finnas DLC till det också

Neversoft har redan sagt att det kommer bli runt 85 låtar på skivan.
Harmonix har sagt att dom släpper 84 på skivan och 20 stycken gratis DLC på release dagen.

Visst kommer det komma dlc till GH:WT men till Rock Band finns det redan DLC som kommer fungera i både RB1 och RB2. Alltså kommer dom ha ett gigantiskt försprång i och med storleken på deras musikbibliotek.

Medlem
Skrivet av saerbarnet:
Skrivet av LyktstolpeN:

Vem vill ha rock band när GH WT kommer i höst?

Alla som föredrar estetik och bra DLC samt en utvecklare som faktiskt vet hur man gör låtarna (GH3 kan vara de sämsta chartsen i spelhistorien).

Sen kommer man kunna använda alla gamla DLC från Rock Band när Rock Band 2 släpps även här. Detta innebär att det kommer finnas runt 500 låtar till RB2 innan året är slut. Jämfört med GH:WT som knappast kommer hinna upp i hälften.

Tyvärr är juh trummorna av lite sämre kvalitet på RB1 men det är unlimited garanti fram tills Oktober och sedan 2 månaders garanti efter det så man har i alla fall chansen att byta dem.

Trumm kitet på RB2 ser riktigt lovande ut, längtar nästan till RB2 mera än RB1 :P.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Inaktiv

vad tycker ni jag ska köpa rb1 eller gh wt???

Medlem
Skrivet av zorg13:

vad tycker ni jag ska köpa rb1 eller gh wt???

Svårt att säga eftersom GH WT inte släppts än, rock band har ju inte heller släppts än i Sverige men många har kört det eftersom dem importerat.

Inaktiv

24/7 hehe det låter grymt Man kanske spelar det 24/7 också.

Jag tänker iaf inte skaffa Rockband eftersom jag ska köpa Guitar Hero World Tour istället.

Men hoppas att folket blir lyckliga nu då

Medlem
Skrivet av showerguy:

24/7 hehe det låter grymt Man kanske spelar det 24/7 också.

Jag tänker iaf inte skaffa Rockband eftersom jag ska köpa Guitar Hero World Tour istället.

Men hoppas att folket blir lyckliga nu då

Skulle va fint o ha GH4 med, men prislappen ligger på ca 2 lax, kanske när priset blir något lägre


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Äntligen har man bokat Rock Band!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av zorg13:

vad tycker ni jag ska köpa rb1 eller gh wt???

Band in a box till RB samt spelet, Sen köper du bara spelet när GH:WT släpps eftersom alla instrument kommer att fungera ändå :>

Medlem

Det var faktiskt billigare att köpa RB + band in a box från UK än att köpa det här i Sverige. Runt 200 kr billigare.

Medlem
Skrivet av WaltX:

Äntligen har man bokat Rock Band!

Cool bro


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

äntligen har man rockband feta trummor=) känns som dem typ har förbättrat trummorna jag tycker inte dem låter så mycke om man jämför när jag spela på us trummorna men de e la bara jag kanske?

1
Skriv svar