Final Fantasy XIII

Medlem
Final Fantasy XIII

Grattis alla RPG sugna Xbox360 ägare.

Medlem

Tack längtat efter den här dagen och idag besvarades mina böner

Medlem

intressant men jag har tappat FF intresset efter FF9.
10an var väll ok men 10-2 och 12 idest ajg inte ens börja med.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Sony folket måste känna sig molesterade efter den nyheten

Medlem
Skrivet av Nukem:

Sony folket måste känna sig molesterade efter den nyheten

Hehe snott ännu en exklusiv och det skönaste är ju ändå att våran älskade Gears of war kommer aldrig bli nån multiplattform :D:D..I LOVE IT

Medlem

Gears är redan Multiplatt. Orginalet finns ju till PC.


signatur

Videomupp

Medlem

Kul att FF slänger se över på Xbox territoriet med


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av Pojii:
Skrivet av Nukem:

Sony folket måste känna sig molesterade efter den nyheten

Hehe snott ännu en exklusiv och det skönaste är ju ändå att våran älskade Gears of war kommer aldrig bli nån multiplattform :D:D..I LOVE IT

Finns det till fler än en platform så är det inte en exklusiv title. Gears of War finns både till pc & 360.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Pojii:
Skrivet av Nukem:

Sony folket måste känna sig molesterade efter den nyheten

Hehe snott ännu en exklusiv och det skönaste är ju ändå att våran älskade Gears of war kommer aldrig bli nån multiplattform :D:D..I LOVE IT

Finns det till fler än en platform så är det inte en exklusiv title. Gears of War finns både till pc & 360.

Ja men så kom den typ 1-2 år efter det kom till 360 så jag räknar fortfarande med 360 exklusiv.
När jag har haft chansen att köra den över 500dagar innan PC folk så känns det skönt att äga ett konsol som vet hur man förhandlar med utvecklare.

Den dagen Sony/nintendo får tag på gears...den dagen kommer aldrig komma

Medlem

Absurbt tänkande, speciellt då dem fick MER innehåll med ett extra SP kapitel som innehöll en boss alla ville slåss mot, men bara PC fick. Sen har jag för mig att dem fick mer Multival med, men det är jag inte 100% på.

Exclusivitet means nothing om spelet kan spelas på andra plattformar, oberoende av tid. Ska vi kanske räkna UT som PC exlusiv då spelet släpptes först dit, sedan till PS3 och ska vi kanske räkna bort det på 360 då vi fick det så långt efter release?


signatur

Videomupp

Inaktiv
Skrivet av WildThing:

Absurbt tänkande, speciellt då dem fick MER innehåll med ett extra SP kapitel som innehöll en boss alla ville slåss mot, men bara PC fick. Sen har jag för mig att dem fick mer Multival med, men det är jag inte 100% på.

Exclusivitet means nothing om spelet kan spelas på andra plattformar, oberoende av tid. Ska vi kanske räkna UT som PC exlusiv då spelet släpptes först dit, sedan till PS3 och ska vi kanske räkna bort det på 360 då vi fick det så långt efter release?

Konsol exklusivt... Det är vad som räknas

Medlem

I grund och botten så tycker jag att exclusiviteten är dålig. När gears köpte så tänkte många "Åååh, nu måste jag köpa en 360 för det här spelet, Täääääänk om det kunde komma till PC", och därmed har du lurat en kundbas när du sedan ett halvår efter går ut och säger "Eeeey! vi släpper det till PC iallafall!" som fick punga ut 4k för konsoll och allt än om dem fått spelet till PC med.

Pengarna går före moralen är väl det som är grejen.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Pojii:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Pojii:
Skrivet av Nukem:

Sony folket måste känna sig molesterade efter den nyheten

Hehe snott ännu en exklusiv och det skönaste är ju ändå att våran älskade Gears of war kommer aldrig bli nån multiplattform :D:D..I LOVE IT

Finns det till fler än en platform så är det inte en exklusiv title. Gears of War finns både till pc & 360.

Ja men så kom den typ 1-2 år efter det kom till 360 så jag räknar fortfarande med 360 exklusiv.
När jag har haft chansen att köra den över 500dagar innan PC folk så känns det skönt att äga ett konsol som vet hur man förhandlar med utvecklare.

Den dagen Sony/nintendo får tag på gears...den dagen kommer aldrig komma

Helt sjukt resonemang då PC versionen är bättre på alla punkter plus extra content. Det är ingen exklusiv title om det finns på flera platformar hur du än resonerar.

Medlem

Varför tror ni folk köar mitt på natten för att få Iphone??
Varför tror ni folk köar 3 veckor för att se sagan om ringen filmerna före andra???

Ju det handlar om att vara först med det...och gears kom typ mer än år efter 360 releasen till pc så såklart dem la till nån extra boss som kommer vara överallt i gears 2 ändå.

Fortfarande att spela nått så grymt spel 1 år innan PC folk kallar jag för exsklusiv för jag hade aldrig pallat vänta 1 år.

Medlem

^- Vad du tycker har ingen betydelse, då om en title finns på mer än en platform så är det en multiplat title.

Medlem

Poji du bör nog kolla vad exklusive betyder.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Pojii:

Varför tror ni folk köar mitt på natten för att få Iphone??
Varför tror ni folk köar 3 veckor för att se sagan om ringen filmerna före andra???

Ju det handlar om att vara först med det...och gears kom typ mer än år efter 360 releasen till pc så såklart dem la till nån extra boss som kommer vara överallt i gears 2 ändå.

Fortfarande att spela nått så grymt spel 1 år innan PC folk kallar jag för exsklusiv för jag hade aldrig pallat vänta 1 år.

Hmmm har du 500 dagar på dina år du?

Medlem
Skrivet av ZereCool:
Skrivet av Pojii:

Varför tror ni folk köar mitt på natten för att få Iphone??
Varför tror ni folk köar 3 veckor för att se sagan om ringen filmerna före andra???

Ju det handlar om att vara först med det...och gears kom typ mer än år efter 360 releasen till pc så såklart dem la till nån extra boss som kommer vara överallt i gears 2 ändå.

Fortfarande att spela nått så grymt spel 1 år innan PC folk kallar jag för exsklusiv för jag hade aldrig pallat vänta 1 år.

Hmmm har du 500 dagar på dina år du?

om du inte läste vad jag skrev innan så skrev jag faktis 1 och halvt år..och det är typ 500dagar

Medlem

Nu är det så att Gears till pc kom ut 2007-11-09 och till 360 2006-11-17.

Kanske ska kolla upp saker innan du skriver.

Inaktiv

Grabbar...

Varför snackar ni om Geras of War 2 för?

Vem bryr sig direkt om det släpps på 360 m.m

Står även på webhallen :

Xbox 360 exclusive: Gears of War 2 is developed by Epic Games for Microsoft Game Studios and joins a growing list of must-have Xbox 360® exclusives. Look for Gears of War 2 when it storms onto retail shelves this November.

Som ni ser på fodralet så står det "Only for Xbox 360" Det kanske säger saken.

Men här snackar vi Rpg

Jag längtar iaf till FF

1
Skriv svar