Varför är bilden grynig på min LCD skärm?

Medlem
Varför är bilden grynig på min LCD skärm?

Köpte en Samsung 2493HM skärm, med HDMI ingång att ha till datorn och xboxen.
Problemet är bara att så fort jag ska spela på xboxen så blir bilden lätt "grynig" och det ger en känsla av att bilden är sämre än på min vanliga tv.

Jag har ringt supporten på samsung, och de säger att monitorn har fullt stöd för min xbox, och att det troligtvis är inställningarna på xboxen som är fel.
Och jag har ringt till supporten på xbxo, och de kunde bara be mig prova de inställningar som jag redan provat på xboxen

Så, ni som har lite bättre koll än de på supporten, är det meningen att bilden ska vara kornig, eller har jag missat någon viktig detalj?
(Jag har ingen annan skärm jag kan jämföra med, så det kanske är kornigt på alla skärmar?)

Medlem

BF:BC har ett grynfilter, Mass Effect likaså.

Gäller det alla spel?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Det är nog som Zelaxe säger, tänkte samma sak då jag kopplade in min men det var endast på dem 2 liren.

Och dammit FF, vi måste spela BF tillsammans, eller GRAW2! ;>


signatur

Videomupp

Medlem

Graw 2 vore inte helt fel, och Bad Company provar jag gärna i multiplayer WildThing

Men då ska jag kolla om det ser lika förjvligt ut på andra spel. Provade Assassins Creed i samma veva som Bad Company och det var ganska keff det med :/ Men jag har ju andra spel utöver dem att prova bilden på

Medlem

se till att du ändrar i xboxens inställningar till 720P/1080P

1
Skriv svar