xbox, köpvärt?

Medlem
xbox, köpvärt?

Är lite små sugen på att införskaffa ett xbox 360 Pro Premuim HDMI version.
Då är min fråga om det är värt att köpa ett. Jag vill ha något som inte krånglar, det vill säga att det ska inte gå sönder så man måste skicka in det och sådan skit.
Gör alla det eller är det dom äldre modellerna?
Kan man göra något åt problemet?

vill ha råd från er experter här på FZ innan jag slår till med affären:up:
ni får gärna komma med andra kommentarer om vad som är bra och dåligt:)

Medlem

Dom nya versionerna är det inget problem på (den som du tänkte införskaffa). Jag har sj Elite versionen vilket funkar skit bra. Min kompis har versionen du tänkte köpa och har funkat helt problemfritt. Ett tips är att köpa på Siba då deras garanti är så att om den skulle paja av någon anledning så lämnar du in den och får ett nytt 360 direkt.
Spelmässigt så är det riktigt skoj att ha 360, ist för att sitta i datorstolen och gråta över att ha ont i arslet så kan man sitta i soffan och njuta. Det finns dessutom VÄLDIGT många bra spel till Xboxen. Du kommer nog bli väldigt nöjd.

Medlem

jag håller med Kexmannen, jag har xbox 360 pro... modellen och jag har inte haft något problem alls med xboxet förutom att jag inte har all den tiden jag vill för att spela

Medlem

Alla äldre xbox versioner (som min) pajjar oftare, även dom nya kan paja och få tex en RROD.

Men ett Xbox är helt värt att ja. Priserna varierar dock ganska mycket från olika affärer, Så hitta ett bra pris och klipp till direkt


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Köp - spela - bli nöjd


signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

Medlem

Tackar för tipsen. Nu är bara ett problem att de stora återförsäljarna inte har kvar den versionen jag vill köpa. verken cdon, webhallen och dom andra stora intenet försäljarna.

Någon som vet om det kommer en ny version eller om bara alla har fått slut på sina exemplar samtidigt?

Medlem

Köp Elite istället.

00a
Medlem

Boxarna är inye helt felfria än. min kompis har fått RROD på sin och den ligger i tyskland nu i väntan på reperation.
min har fått RROD en gång men sen försvann det när jag startade om den. 8)
både jag och min kompis har HDMI versionen

Medlem
Skrivet av Joel1992:

Boxarna är inye helt felfria än. min kompis har fått RROD på sin och den ligger i tyskland nu i väntan på reperation.
min har fått RROD en gång men sen försvann det när jag startade om den. 8)
både jag och min kompis har HDMI versionen

Då hade du typ 1 röd ring eller något?

Varje ring betyder något, någon som vet vad dom betyder?


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Tycker verkligen du ska satsa å en 360. Ett bra köp med tanke på hur "lite" spel det kommer till PC i jämförelse.

Själv har man en gammal hederlig premium (utan hdmi, jättegammal?) som inte krånglat en enda gång *ta i trä*. Det gäller bara att vårda sina konsoller Ha den gärna på en plats med luftyta baktill så luften runt fläktarna kommer iväg, inte i direkt solsken och damma av den / damsug rummet ofta .. etc

Det du bör titta på när du införskaffar en konsoll är vilka exclusives du är intresserad av. Dvs vilka spel du vill ha möjlighet att spel då MS/Sony äger olika rättigheter för titlar. T.ex:

360 - Too Human, Forza Motorsport
PS3 - Metal Gear, Gran Turismo

Lycka till!

Medlem
Skrivet av erge:

Köp Elite istället.

Varför elite köp premium man behöver inte en gigantisk hårddisk för att spela spel


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av MilleX:
Skrivet av erge:

Köp Elite istället.

Varför elite köp premium man behöver inte en gigantisk hårddisk för att spela spel

För att spela spel behöver du bara en NES, den går att spela spel på.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av MilleX:
Skrivet av erge:

Köp Elite istället.

Varför elite köp premium man behöver inte en gigantisk hårddisk för att spela spel

Håller med dig MilleX

Skrivet av Zelaxe:

För att spela spel behöver du bara en NES, den går att spela spel på.

Håller väl delvis med

Skrivet av poorks:

, inte i direkt solsken och damma av den / damsug rummet ofta .. etc

Illa att damsuga är ju inte den största prioriteten jag har i rummet.
Morsan skulle nog bli glad om jag köpte ett xbox och började städa lite oftare.

Medlem

Min är iaf snart 3 år gammal, inga som helst problem hittills iaf och kommer antagligen inte bli några fel på den heller. Dammsuger inte vidare ofta faktiskt utan den står bara luftigt i tv-bänken i princip.

Inga värmeproblem heller, har spelat när det var över 30 grader i rummet i ett par timmar och den kör på bra.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Min är runt 1 år gammal och funkar perfekt. Varit med i en flytt, verkar inte vara några problem alls så länge den står luftigt(bara öppet brevid TVn).

1
Skriv svar