Skillnad på HDMI och icke HDMI konsoll

Medlem
Skillnad på HDMI och icke HDMI konsoll

Tjenare.
Tänkte höra om ett par saker angående Xbox 360.

1. Är det verkligen så stor skillnad på HDMI version och vanlig version?

2. Finns det någon hemsida där man kan se bild på en jämnförelse mellan de olika sakerna?

3. Ponera att jag har en 19" LCD-TV med 16:9 i bildförhållande och 1366x768 i upplösning samt stöd för 720P och 1080i som jag ska spela på. Är det värt att skaffa HDMI versionen?

Tack på förhand!

Medlem

Har inte alla Xboxar HDMI nuförtiden?

Hittar du någon utan så är den gammal o det vill du inte ha, då har du fortfarande det gamla chipsettet och därmed (nästan) garanterad en RROD.

Bildmässigt är det väldigt svårt o säga, då det varierar från teve till teve.

På min Samsung 40" upplever jag bilden jag får via Komponent (nej inte komposit som dom flesta blandar ihop med komponent) bättre än den jag fick med medföljande HDMI kabel
(fick lite mysko gråa skuggor brevid röda nyanser, vilket iofs inte är så konstigt, alla teveapparater har det svårt med röd, även gamla CRT) dessutom laggade ljudet då jag körde med HDMI.

Mitt tips. Köp en Elite.
-visst den kostar mer, men hey HDD är ett måste, och den på 20 (13) Gig som följde med gamla premium fylls upp rätt fort om man har lite demos och kanske några Xbox originals.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Fan, just köpt mig en ny TV, men jag har en gammal 360, som otroligt nog hålly i sig felfri Får nästan hoppas att man får RROD så man får en ny med HDMI kanske.


signatur

Videomupp

Medlem

Om man skulle få RROD, får man då en ny konsoll eller får man gratis reparation? Eller måste man helt enkelt köpa en ny konsoll / reparera den själv?

Grejen är att jag sitter och funderar på vilken av dessa två versioner som kan vara mest prisvärd. Jag ska inte köpa en elite eftersom att jag har inget fast jobb, har endast sommarjobbat och får ingen jättelön.

Version 1: http://www.webhallen.com/prod.php?id=80657
Version 2: http://www.webhallen.com/prod.php?id=79176

Vilken tycker ni?
Tänk på att jag ska spela på en 19" LCD-TV.

Medlem

Okej, har du HDMI på TVn så kör på HDMI version, men försök hitta någon butik som säljer falcon.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

ta alltid dom nya konsollerna så riskerar du inte RROD.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Välj de med HDMI, det är ju inte en slump att de rear ut de gamla maskinerna...


signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

Medlem

Men när man skickar sinn Xbox till Tyskland när man har fått en RROD så byter dom väl ut det gammla chippet till det nya?
Jag märkte direkt när mitt Xbox hade gått sönder 1agången att dom hade så gått som gjort en ny Xbox därinne.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Hur länge håller den där garantin för RROD. Köpte min strax efter releasen typ några veckor innan julen. Undra om man fortfarande skulle få den utbytt? Knappt så man vågar använda sin 360. hehe

Medlem
Skrivet av Varnberg:

Hur länge håller den där garantin för RROD. Köpte min strax efter releasen typ några veckor innan julen. Undra om man fortfarande skulle få den utbytt? Knappt så man vågar använda sin 360. hehe

3 år.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Hörde att någon skrev att man skulle få en sproilans ny Xbox ur affären om den går sönder 3 gånger? Är det så?


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Ja, enligt konsumentlagen så måste man få en ny om den har gått sönder 3 gånger.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Ja, enligt konsumentlagen så måste man få en ny om den har gått sönder 3 gånger.

Går man till affären där man köpte den då? lr vad?
För jag har alltid ringt Xbox supporten då mitt Xbox har gått sönder och sedan skickas iväg till Tyskland


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av Jericho:
Skrivet av Zelaxe:

Ja, enligt konsumentlagen så måste man få en ny om den har gått sönder 3 gånger.

Går man till affären där man köpte den då? lr vad?
För jag har alltid ringt Xbox supporten då mitt Xbox har gått sönder och sedan skickas iväg till Tyskland

Det är MS som ger dig en ny när du skickar in din gamla, som repareras och ges till någon annan som skickar in sin.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Jericho:
Skrivet av Zelaxe:

Ja, enligt konsumentlagen så måste man få en ny om den har gått sönder 3 gånger.

Går man till affären där man köpte den då? lr vad?
För jag har alltid ringt Xbox supporten då mitt Xbox har gått sönder och sedan skickas iväg till Tyskland

Det är MS som ger dig en ny när du skickar in din gamla, som repareras och ges till någon annan som skickar in sin.

Så man får ingen ny Xbox i en helt ny Xbox kartong?


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av Jericho:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Jericho:
Skrivet av Zelaxe:

Ja, enligt konsumentlagen så måste man få en ny om den har gått sönder 3 gånger.

Går man till affären där man köpte den då? lr vad?
För jag har alltid ringt Xbox supporten då mitt Xbox har gått sönder och sedan skickas iväg till Tyskland

Det är MS som ger dig en ny när du skickar in din gamla, som repareras och ges till någon annan som skickar in sin.

Så man får ingen ny Xbox i en helt ny Xbox kartong?

Nej, det får du inte.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Skillnad mellan en HDMI och en icke HDMI konsoll.
Är att utgången finns inte på den ena!

Inaktiv
Skrivet av krile:

Skillnad mellan en HDMI och en icke HDMI konsoll.
Är att utgången finns inte på den ena!

Nähä menar du det?


signatur

War never changes.

1
Skriv svar