Skulle vilja ha hjälp med val vid inköp av ny spelkonsol

Skulle vilja ha hjälp med val vid inköp av ny spelkonsol

Ska nog köpa en ny spelkonsol snart...
tänkte ifall ni kan ge några schyssta tips och ideér om vilken ny konsol man ska välja snälla hjälp mig.


signatur

[size="14"]Posted By Writemaster[/size]

Medlem

Rekommenderar dig att kolla in konsol forumen här på FZ, där hittar du antagligen både svarheter och styrkor för båda konsolerna. Men måste varna dig för att det finns individer som håller på med Viral marketing här på FZ.

Ursäkta men vad menar du med "Viral marketing"


signatur

[size="14"]Posted By Writemaster[/size]

Medlem

Är du seriös med alla dina omröstningar?

OnT: Som Dmb säger så kolla konsolforumen och köp konsollen med dom spelen du gillar.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Beror på vilken slags fanboy du frågar...
Ta den du tycker verkar bra


signatur

Just because i don't care doesn't means i don't understand

Medlem

Spelen avgör.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

ja då kommer jag nog till denna slutsatsen att konsolen måste jag kunna spela GTA IV på och det kan jag på både Xbox 360 och PS3 ... så det kan bli knivit dock har ju PS3 blueray vilket kanske är ett bättre framtids val


signatur

[size="14"]Posted By Writemaster[/size]

Medlem

"Partyspel"/Roliga spel - Wii (Wiimoten)
Ren spelkonsol - Xbox (Många bra titlar, bra onlineläge)
Mediacenter - PS3 (Inbyggd Bluray-spelare)

Om man snabbt skall förklara dem. Men ska du bara spela så gå efter spelen och inte konsolen. Alla konsoler har olika "flaggskeppstitlar".


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

ok Tack... Kanske ska kolla runt lite bland spel och annat också.


signatur

[size="14"]Posted By Writemaster[/size]

Medlem

Om du vill hålla dig i skinnet några år till så slå till på PS3, om du vill spela klassiker är det nog Xbox 360.

Grafiken avgör, som är nästan precis likadana på PS3 o XBox360.


signatur

hejsanhejsanhejsan

jag hade för mig att jag hade läst någon stans att Xbox 360 bara hade 720p upplösnign medans PS3 har 1080p eller har jag fel för mig så tala gärna om för mig vilket som är rätt eller fel angående detta... så jag inte går runt och tror något om de båda konsolerna.


signatur

[size="14"]Posted By Writemaster[/size]

Inaktiv

Har sett ett par sånna här trådar innan. Jag säger Xbox 360 för där är många av dom spelen jag vill ha.

Medlem
Skrivet av TSX|WritemasterTM:

jag hade för mig att jag hade läst någon stans att Xbox 360 bara hade 720p upplösnign medans PS3 har 1080p eller har jag fel för mig så tala gärna om för mig vilket som är rätt eller fel angående detta... så jag inte går runt och tror något om de båda konsolerna.

Det är fel.

Enda rådet jag kan ge dig är att kolla vad för spel du vill spela, och vilka spel som kommer vara exklusiva för konsollerna.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

ok tack mannen. vet inte riktigt vrf jag hade fått för mig det men då vet jag det... men då ska jag börja leta i spelarkivet på FZ och kolla efter spel till x-box360 och PS3


signatur

[size="14"]Posted By Writemaster[/size]

Medlem

Xboxen har haft många bra spel som VARIT exklusiva, Gears of War och Mass Effect exempelvis, men dem har ju kommit till PC också. Klart det finns bra AA titlar som är på väg och finns till 360 som är exklusiva, men PS3 verkar hålla hårdare i sina titlar än vad Microsoft verkar göra.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Xboxen har haft många bra spel som VARIT exklusiva, Gears of War och Mass Effect exempelvis, men dem har ju kommit till PC också. Klart det finns bra AA titlar som är på väg och finns till 360 som är exklusiva, men PS3 verkar hålla hårdare i sina titlar än vad Microsoft verkar göra.

Microsoft håller lika hårt i sina titlar vad jag vet, Windows-exklusivt.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Jojo, Windows exclusivt, fattade mig fel, menar 360 exclusivitet ^_^ Inte för att det är fel att sprida sina titlar, jag tycker att fler ska kunna spela fler spel, men om man har en bra PC så kanske inte 360 väger lika tungt längre.


signatur

Videomupp

Jo men en bra PC har jag, det är ju bara det att vissa spel när man spelar dom på konsol så blir det bara en helt annan känsla och det kan nog de flesta hålla med om. Som tex GTA inte för att de första 2 spelen var på konsol men de efterkommande...


signatur

[size="14"]Posted By Writemaster[/size]

Medlem

Jojo, men då sitter den känslan ofta i handkontrollen, och 360s kontroll kan du ju koppla till PCn och spela spel sm Gears med den om jag minns rätt.


signatur

Videomupp

haha det ja det var lät ju lite småkul om jag ska vara ärlig. är det kanske därför som det står på nästam alla nya spel som kommer till PC "Games for Windows"


signatur

[size="14"]Posted By Writemaster[/size]

Medlem

Notera att du får själv ta reda på vilka som gör det, då långt ifrån alla kan spelad med handkontroll i grundinställningarna, men kan inte vara svårt att kolla upp ^_^


signatur

Videomupp

okok tack ...


signatur

[size="14"]Posted By Writemaster[/size]

Medlem

Själv så skulle jag köpa Xbox 360 som jag också har gjort


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Inaktiv

Hmm lita på killen över. Han har ju en 360 som avatar= inte fanboy.

Så här ligger det till
360 har bättre community än Ps3 för nuvaradet men Home, Recistans2(64 spelare på planen) Killzone 2 32 spelare på planen. Men vad du kommer att upptäcka då är att hela världen består av 13 åriga pojkar med ljus röst.

om du köper en 360 så får du betala för precis allt så även om utgångs priset är billigare så kommer 360 bli dyrare i längden(xbox live, uppladdningbara batterier, 12st headsets eftersom de går åt)

Jag har själv en 360 och ingen PS3 vilket jag ångrar nu.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Om du har mycket pengar så tycker jag att du ska köpa en ps3 Jag är grymt nöjd med min fast jag hade nog varit lika mycket nöjd med en 360.. Jag säger som alla andra, köp den konsol som har spelen du gillar!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av TSX|WritemasterTM:

Ska nog köpa en ny spelkonsol snart...
tänkte ifall ni kan ge några schyssta tips och ideér om vilken ny konsol man ska välja snälla hjälp mig.

Varför har du den här tråden på xbox tänk om du köper ett playstation eller wii det är lite knäppt


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av MilleX:
Skrivet av TSX|WritemasterTM:

Ska nog köpa en ny spelkonsol snart...
tänkte ifall ni kan ge några schyssta tips och ideér om vilken ny konsol man ska välja snälla hjälp mig.

Varför har du den här tråden på xbox tänk om du köper ett playstation eller wii det är lite knäppt

Antar att han är mer sugen på en X360.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Den blev flyttad av en moderator, återigen, ta bort Retrogaming och slå ihop det med ett nytt forum, "Övriga Konsoller/Retro".


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av MilleX:
Skrivet av TSX|WritemasterTM:

Ska nog köpa en ny spelkonsol snart...
tänkte ifall ni kan ge några schyssta tips och ideér om vilken ny konsol man ska välja snälla hjälp mig.

Varför har du den här tråden på xbox tänk om du köper ett playstation eller wii det är lite knäppt

Antar att han är mer sugen på en X360.

Det kan man ju förstå


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av MilleX:
Skrivet av TSX|WritemasterTM:

Ska nog köpa en ny spelkonsol snart...
tänkte ifall ni kan ge några schyssta tips och ideér om vilken ny konsol man ska välja snälla hjälp mig.

Varför har du den här tråden på xbox tänk om du köper ett playstation eller wii det är lite knäppt

Antar att han är mer sugen på en X360.

vilken bra motivation ??

12
Skriv svar