Pris för ett X-box Blev lite shockad

Pris för ett X-box Blev lite shockad

Jag blev väldigt shockade när jag igår var i växjö på Game och såg att där stod att man kunde byta in konsoler och spel mot pengar eller nytt spel... och jag tänkte fan vad bra då kanske man kan bli av med sitt gamla x-box som jag aldrig sitter framför om jag inte spelar GTA san andreas eller något annat, men nog om det... Jag frågade iaf hur mycket jag kunde få för ett "ochippat" X-box i bra skick... jag hade iaf tänkt 500-600kr men han sa 100kr och 50kr för varje orginal handkontroll snacka om att tappa hakanXD


signatur

[size="14"]Posted By Writemaster[/size]

Medlem

jajajajajaja, sluta skriv med stor och fet text tack!:up:

så, nu när de är avklarat, åter till topic: Ja, det är inte värt så lite men butiken måste ju också tjäna något eller hur?:)


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

hmm ja det är klart tänkte nog inte riktigt längre än vad näsan räckte i det fallet men lite upprörande var det iaf.


signatur

[size="14"]Posted By Writemaster[/size]

Inaktiv

Detta är väl vanligt antar jag.

Skulle jag sälja min första X-Box så blir det nog för 250-500 kronor. Man får inge mera för såna där.

Jag har ju 20 orginalspel så dom kan väl gå upp i värde på inom några år. Men annars är priset det rätta.

Fast jag ska ha kvar min Xbox (1) eftersom vi köpte den på Onoff på release dagen tillsammans med Halo 1

Dessutom : Spelen på webhallen kostade endast under 100 kronor innan dom slutade tillverka spelen.

Medlem

Lär ju inte gå att sälja för många kronor, så varför skulle de vilja betala mer? Den gamla boxen är väl att betrakta som en död konsol vid det här laget, eller har jag fel?


signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

nej det har du nog inte... men ändå...


signatur

[size="14"]Posted By Writemaster[/size]

Inaktiv

Som någon sa så måste ju spelbutikerna få en slant när dom säljer xboxen vidare.

Prova med blocket nåt annat så får du någon hundring mer.


signatur

Kaxelina har ordet.

YAY ==)


signatur

[size="14"]Posted By Writemaster[/size]

Medlem

Om man byter ett Xbox orginal + spel och man får ett 360 för 100 lakan, skulle inte ja tacka nej

mn ja vet ej


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av Jericho:

Om man byter ett Xbox orginal + spel och man får ett 360 för 100 lakan, skulle inte ja tacka nej

mn ja vet ej

100 lakan?! 100 lakan = 100000 kr. Jag tycker priset verkar aningen ovärt...


signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

Medlem
Skrivet av Umanga:
Skrivet av Jericho:

Om man byter ett Xbox orginal + spel och man får ett 360 för 100 lakan, skulle inte ja tacka nej

mn ja vet ej

100 lakan?! 100 lakan = 100000 kr. Jag tycker priset verkar aningen ovärt...

jaha :P. Trodde bara att det var ett slang för kr typ ^^


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av Jericho:
Skrivet av Umanga:
Skrivet av Jericho:

Om man byter ett Xbox orginal + spel och man får ett 360 för 100 lakan, skulle inte ja tacka nej

mn ja vet ej

100 lakan?! 100 lakan = 100000 kr. Jag tycker priset verkar aningen ovärt...

jaha :P. Trodde bara att det var ett slang för kr typ ^^

Det är därför man alltid ska hålla koll på orden man använder. Don't talk the talk if you can't talk the talk, så att säga.

Inaktiv

Det bästa är att behålla xboxen så att man kan använda den när man har tråkigt


signatur

Coca Cola,Candy,Bed,Computer,Xbox 360,No school is what I need ^^

Inaktiv

Chockad är ordet du söker

Det är ju inte direkt konstigt att Xbox(1) inte är värt ett skit nu när X360 finns.


signatur

War never changes.

Medlem
Skrivet av natogundalf:

Don't talk the talk if you can't talk the talk, så att säga.

Eller t.o.m "Walk the walk"

Inaktiv

hade den varit chippad hade du fått mer för den då den e en eftertraktad grymm mediaspelare som tar alla format som finns utom hd film.
streemar dvd-r direkt ur rarfiler etc.

1200-1500kr brukar dom gå för på blocket.

Inaktiv
Skrivet av fiende:

hade den varit chippad hade du fått mer för den då den e en eftertraktad grymm mediaspelare som tar alla format som finns utom hd film.
streemar dvd-r direkt ur rarfiler etc.

1200-1500kr brukar dom gå för på blocket.

Fast nu kan man ju ladda ner XBMC till en vanlig dator.. Dessutom klarar inte xboxen av HD-format tyvärr.. Men det är/var en riktigt bra mediaspelare..

Btw fiende.. spelar du fortfarande ra3?

Inaktiv

Tur att PS2 inte kostdade så lite när man skulle sälja den..600:- så jag hade råd med en 360. (efter att ha sparat lite, såklart)

1
Skriv svar