Alone in the dark

Medlem
Alone in the dark

Fick min exemplar av spelet idag..kan säga till er alla andra som har tänkt köpa det att göra det asap..
Skit grym spel och riktig klurig..man måste verkligen tänka till ibland..fastnade nyss 20 min i en del av banan innan jag fattade vad jag skulle göra..

http://www.xboxlc.com/cards/s2white/Pojii.jpg

Medlem

Berätta gärna lite mera! Utan att spoila såklart.

Medlem

"Skit grym spel och riktig klurig..man måste verkligen tänka till ibland..fastnade nyss 20 min i en del av banan innan jag fattade vad jag skulle göra"

Kontrollerna är GRYMT dåliga, gröttigare kontroll schema får man fan leta efter. Kan slå vad om att 60% av människorna som spelar det kommer sluta spela spelet av den anledning.

Sen tycker jag inte spelet är klurigt på ett positivt sätt, utan är mer ologiskt och helt enkelt visar inga tecken på vad du ska göra här näst. Och spelet är förmycket trail and error, man dör i princip hela tiden under vissa delar. Bara för det är helt enkelt omöjligt att undvika instant death om man inte vet exakt hur man ska göra, gå, köra klättra etc.

Jag skulle faktiskt inte rekommendera det rakt av, vänta på ordentliga recensioner innan ni köper det.

Medlem

Drunken; Ungefär vad jg misstänkte med. "hypade" spel i 3dje person brukar ju tyvärr ha denna kontroll failure

Medlem

Det behöver faktis inte vara third person..du får själv välja mellan fps och third person..
Jag hade inga svårigheter alls med kontroll scheman + instant death har heller inte varit någon problem för mig sådär.
Grejen dem har gjort med detta spel än andra är att det är mycket man ska göra själv. som sno bilar,kolla alla fack på bilar etc etc.
Och en av dem mest överraskande grejen var ju att varje gång du sätter på spelet och ska fortsätta där du avslutade så blir det som prologue för en serie typ. dem visar vad som har hänt innan om man skulle typ tappat minnet..fast i en dvd film version kan man säga

Medlem

Jag har vissa förhoppningar på denna titeln, men jag har oxå mina farhågor... Jag ser fram emot att få läsa ett par tre recensioner innan jag betämmer mig. Får la ta och spana på marketplace om det kommer nått demo så man kan få testa de omtalade kontrollerna.


signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

Inaktiv

Såg förhandstitt på TV7 Games dom tyckte typ som Drunken_Monkey_Boxer. Att kontrollen va dålig mycket trial and error osv.

Medlem

Fan fick inte mitt ex i dag. Anntingen webhallen eller Atari som va sega. Nu får jag lov att vänta tills nästa vecka men då jobbar jag hela veckan :evil:


signatur

Mucha shaka paka

vet någon om det kommer ett demo på marketplace?

Medlem
Skrivet av the darkness sw:

vet någon om det kommer ett demo på marketplace?

Mycket möjligt att det kommer. När vet ingen.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Alla klagar på kontrollerna i Survival Horror spel, men inte jag
Helt klart värt pengarna^^


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Efter att ha läst den här recensionen från gamereactor.se känner jag att spelet får stanna på någon hylla i någon butik. Trist!


signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

Inaktiv
Skrivet av Umanga:

Efter att ha läst den här recensionen från gamereactor.se känner jag att spelet får stanna på någon hylla i någon butik. Trist!

Låter som att han har fått det så kallade"oj vad jag väntar syndromen", sedan fått spelet och sagt det här var inte världens bästa spel genom tider och all framtid. Det är väl lika bra att jag sågar det stuket


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av Umanga:

Efter att ha läst den här recensionen från gamereactor.se känner jag att spelet får stanna på någon hylla i någon butik. Trist!

Låter som att han har fått det så kallade"oj vad jag väntar syndromen", sedan fått spelet och sagt det här var inte världens bästa spel genom tider och all framtid. Det är väl lika bra att jag sågar det stuket

Jag tycker snarare det låter som att han hatade den tidiga versionen, och sedan spelade den färdiga versionen och hatade den med...
Jag spår att sågningarna kommer att hagla kring det här spelet. Men det ryktas (länkas vidare till en snällare recension där, 7/10) ju om ett demo så man kanske kan få bilda sig en egen uppfattning så småningom.


signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

Medlem

Efter att ha kommit in en bra bit i spelet kan jag då säga att man har en love-hate thing över spelet. Spelet är bra men det kunde ha blivit så jäklia mycket bättre om dom kanske jobbat en extra månad eller två på det. Speciellt när det gäller kontrollerna. Dom är inte förskräckligt dåliga bara extremt klumpiga.

Sen finns det en del scriptade saker som förstör. Skulle döda en flischer (eller vad dom nu hete) och man kunde bara göra det på ett förbestämt sätt fast att man kunde nå den med en molotov eller firebullets.

Men soundtracket kan man bara älska. Den som inte gör det måste vara döv


signatur

Mucha shaka paka

Inaktiv

Tydligen vart Atari inte alls glada över Gamereactors recension och vill stämma dom för vad som verkar vara falska anklagelser.

[http://www.shacknews.com/onearticle.x/53249]

1
Skriv svar