Tipsa mig om två spel!

Medlem
Tipsa mig om två spel!

Jag behöver (nåja, men ni fattar) två nya spel till min Xbox. Ett som jag kan ligga hemma och spela på nätterna och bara mysa, och ett man kan plocka fram när grabbarna kommer över med ölen. Vi gillar mest att spela sportspel eller actionspel tillsammans. Det ska helst vara för fyra spelare, men två spelare går också bra sålänge det går snabbt att lassa över kontrollerna till varandra.

Själv tycker jag om rollspel och det senaste jag fastnat för är Mass Effect. Jag HATAR, HATAR, HATAR japanska äckel-RPGs med intetsägande mangakaraktärer, löjlig dialog och turbaserade strider mot enorma kaniner. Så något västerländskt, alternativt ett japanskt där spelet är utvecklat av lite mer mogna personer.

Vad har jag då?

Mass Effect
GTA4
Fifa 07,08
Fifa Street 3
Army of Two
PGR4
Grid
Forza 2
Condemned 2
Viking, Battle for Asgard
NHL 07,08
Guitar Hero 2+3
Rockband (Helt stört kul, f.ö, men snart sönderspelat)

Oblivion har jag redan spelat till PC. Finns det några andra bra spel eller? Tittade lite på Lego Star Wars, det verkar rätt skönt flummigt. Är det något att ha om man är över 10? För två spelare då alltså.

Tack på förhand, om ni kan langa några tips med alla dessa begränsningar

Medlem

Halo 3 för co-op/deathmatch med polarna eller Fight Night Round 3.

Medlem

Bioshock!!


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

Spelet du ska plocka fram när grabbarna kommer över med ölen är Mashed Fully Loaded. Lätt det bästa party_bil_spelet enligt mig.

Ninja Guiden II rekommenderar jag när du ska ligga hemma och mysa med dig själv

Medlem
Skrivet av Spam|elit:

Ninja Guiden II rekommenderar jag när du ska ligga hemma och mysa med dig själv

Haha!

Bioshock har jag redan spelat, Fight Night 3 glömde jag lägga till på listan. Ska kolla in Mashed.

Funkar det att spela Halo 3 om man inte spelat de två första delarna?

Medlem
Skrivet av natogundalf:

Funkar det att spela Halo 3 om man inte spelat de två första delarna?

Funkar KANON

Medlem

Smackdown vs Raw, bättre än så blir det inte med ett gäng grabbar.


signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

Medlem
Skrivet av Umanga:

Smackdown vs Raw, bättre än så blir det inte med ett gäng grabbar.

Jag har fått för mig att det bara är seg buttonmashing? Eller finns det någon finess bakom det?

Ett annat spel vi har "förbrukat" är Dead or alive 4

Men jag kan tänka mig att kolla in Halo 3, om inte annat för att spela igenom själv. Men helst vill jag ha ett riktigt fett rollspel som man sugs in i. Men jag antar att Mass Effect är svårt att toppa

Medlem

Gears of war måste du ha om du äger ett xbox 360.


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem

Räcker det inte att du har Rock Band när dina kompisar kommer?:)

Medlem
Skrivet av JakeTheSnake:

Räcker det inte att du har Rock Band när dina kompisar kommer?:)

Jo, uppenbarligen är jag nöjd med att spela Rockband eftersom jag ber om tips på andra spel och säger att vi snart spelat sönder det.

Medlem

Gears of War för både co-op och ensam över Live.

Medlem

Är GoW så pass kul i co-op att jag borde köpa det enbart därför? Jag har spelat igenom det ensam redan när jag lånade en polares Xbox i tidernas begynnelse.

Medlem
Skrivet av natogundalf:

Är GoW så pass kul i co-op att jag borde köpa det enbart därför? Jag har spelat igenom det ensam redan när jag lånade en polares Xbox i tidernas begynnelse.

Jävligt kul är det. Även i splitscreen.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Jag måste vara blind för att jag ser inte att det är nån som tipsat om Call of Duty 4 och The Orange Box! Två riktigt,riktigt bra spel. KÖP NU!

Medlem
Skrivet av wiki:

Jag måste vara blind för att jag ser inte att det är nån som tipsat om Call of Duty 4 och The Orange Box! Två riktigt,riktigt bra spel. KÖP NU!

Redan spelat på PC, sorry Dessutom tycker jag CoD4 var helt fantastiskt värdelöst.

Medlem
Skrivet av natogundalf:
Skrivet av Umanga:

Smackdown vs Raw, bättre än så blir det inte med ett gäng grabbar.

Jag har fått för mig att det bara är seg buttonmashing? Eller finns det någon finess bakom det?

Jag tycker nog inte det är buttonmashing, den som kör den metoden kan räkna med spö, timing är viktigare än kvicka fingrar. Nu har jag iofs bara kört SDvsRaw 2007, men det ligger nog uppe ett demo. Testa!
Har man dessutom någon rellation till WWE/WWF så blir det ännu bättre.


signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

Inaktiv

Call of duty 4 på PC måste va det mest absoluta värdelösaste shit jag sett, efter tibia, CoD4 på 360 är 2465439682349 miljoner gånger bättre, tror alla här också tycer det om dom kört på PC och sen 360, så om du bara kört på PC så är 360 bättre

Medlem

Om jag fick bestämma så skulle jag köpa battlefield bad company som kommer ut den 26 juni och det andra spelet skulle kanske vara Gears of war


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Timeshift ska vara ganska bra vad jag har hört, finns för en ganska billig peng på Webhallen, demo finns på Marketplace.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Jag tror inte CoD4 är så pass mycket bättre på 360 att det går ifrån 1/10 till ens 5/10. Timeshift har jag spelat en stund på PC, föll mig inte i smaken. Aerosmith är ju ett av världens sämsta band så jag kommer verkligen inte köpa ett GH med dom som tema. Kunde dom inte tagit ett liiiiite bättre band iaf?

Medlem

Att det blev Aerosmith är väl inte så oväntat. De är ju trots allt världens största rock band (ja, på andra sidan Atlanten alltså). Men det är sant, GH: Aerosmith känns ju inte så spännande, särskilt inte om det stämmer att man inte kommer att kunna köra GH3 DLC i det.


signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

Medlem
Skrivet av viiccy:

Call of duty 4 på PC måste va det mest absoluta värdelösaste shit jag sett, efter tibia, CoD4 på 360 är 2465439682349 miljoner gånger bättre, tror alla här också tycer det om dom kört på PC och sen 360, så om du bara kört på PC så är 360 bättre

Och skillnaden är?

Medlem

Annars finns alltid Colin McRae (RIP) DiRT, snorkul med ratt.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Gears of war. och Halo 3.

Inaktiv

Du verkar ha allt man kan önska sig och saker jag inte skulle spela enns om jag fick betalt för det


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av viiccy:

Call of duty 4 på PC måste va det mest absoluta värdelösaste shit jag sett, efter tibia, CoD4 på 360 är 2465439682349 miljoner gånger bättre, tror alla här också tycer det om dom kört på PC och sen 360, så om du bara kört på PC så är 360 bättre

Öh, vad är skillnaden? Har kört igenom spelet/ online på både PC och 360, har inte märkt nån större skillnad...


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Du verkar ha allt man kan önska sig och saker jag inte skulle spela enns om jag fick betalt för det

"Jag har" = Vi har, alternativt vi har redan spelat.

Men då har vi alltså lyckats pricka in precis alla värda spel?

Inaktiv

cod 2 och grears of war

1
Skriv svar