Rollspel till 360

Medlem
Rollspel till 360

Tjena!
Suget efter ett nytt kexbox spel har tagit över mig Känner att jag behöver ett rollspel, som man inte klarar på 10 min då ^^
Nån som kan komma med något tips?
Vilket är det bästa rollspelet till 360?
Snart kmr fable 2 dock
"Glömde säga, Mass effect har jag klarat (en av dom bästa rollspelen jag spelat, efter kotor.)

Medlem

Antar att du gillar western RPGs eftersom det är det du nämner i ditt inlägg, så det enda som går att nämna då är ju Oblivion(vilket är värt en liten slant då priset antagligen gått ner väldigt mycket).

Annars så skulle jag kunna rekommendera Lost Odyssey. Ett väldigt känslosamt Japanskt RPG, som jag nästan kan garantera till 99% av det kommer ej lämna dig oberörd. En scene i Lost odyssey är så känslosam, och jag kommer inte på något som ens kommer i närheten av det.

Sen finns ju Blue dragon och Enchanted arms, men dom skulle jag inte rekommendera till någon om man inte är ett Jrpg fan.

Medlem

Köper LO idag, verkar ballt

Inaktiv

Elder scrolls 4: oblivion ffs:)

Medlem

Ja, som Lagg påpeka, Oblivion ger dig några timmar framför boxen

Medlem

Hehe glömde säga att jag spelat en massa Oblivion på datorn. Är väldigt roligt kanske blir ett köp till mitt 360 också. Japanska rollspel har jag inget emot med tanke på att jag tittar på Naruto, så jag e inte emot "Manga grafik". Lost odyssey kanske man ska titta på ^^ Tack för all hjälp!

Medlem

Two worlds, är det nåt att ha?

Medlem

^- Nej, jag avråder dig starkt från att köpa det till 360, och PC. En av dom sämsta titlarna som finns på 360 i min upfattning.

Medlem

okej ^^ tack för tipset

Medlem

Det finns ju blue dragon


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Jag gillar ju när man får nya vapen och armors det är roligt, som i fable och dom flesta andra RPG spelen. Är det så i Lost odyssey,Blue dragon och eternal sonata?

Inaktiv

som dom flesta nämnt oblivion
tycker det är så jävla grymt men synd att man går upp i level genom skills och inte huntaoch att det bara är offline , men annars spelar jag rätt mycket two worlds och det tycker jag är grymt, online och grejer, synd att inte oblivion är det :'(

Medlem
Medlem

Eternal Sonata kan vara värt att kolla in. Väldigt japanskt, men striderna är faktiskt ganska innovativa och en bit in i spelet blir de riktigt intensiva. Synd bara att jag inte riktigt har tålamod nog att lira jrpg:s längre, rätt var det är sitter jag med Medieval 2 igen...


signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

Inaktiv
Skrivet av Kexmannen:

Jag gillar ju när man får nya vapen och armors det är roligt, som i fable och dom flesta andra RPG spelen. Är det så i Lost odyssey,Blue dragon och eternal sonata?

I Eternal Sonata så är det ingen grafisk skillnad på nya vapen o armor. Ingen skillnad i Blue Dragon heller vad jag minns. Fast i Lost Odyssey är det iallafall nya vapen, man kan även se vissa nya accessories på gubbarna. Som om det är ett stort krav för dig så är väl Lost Odyssey det enda valet av dom 3 titlarna.

Annars så finns ju Phantasy Star Online. De har en rätt skön story indelat i "avsnitt" för att gör det ännu mer manga. Där har du en del vapen och armor att välja mellan, kan ändra lite färger o grejs på saker och ting också. Det har även en MMO del, fast den har månadskostnad på sig, dock endast ett krav att betala om du faktiskt lirar det online.

Overlord finns ju också, lite RPG/Strategi mix. Du lirar typ som i Fable, fast du kontrollerar också en massa små monster. Borde finnas ett Demo på live på de.

Enchanted Arms är också en av dom äldre titlarna på 360n. Rätt ok, använder dock ett lite annorlunda stridssystem mot vanliga JRPGn. Det borde finnas video reviews på alla dom här titlarna på typ Gametrailers.com, IGN eller gamespot. Du borde hoppa in där och kolla lite.

Själv har jag alla dom här titlarna.. lite små galen i RPGn.. hehe

Medlem

Ge mig KotOR 3! Det finns inte mycket rollspel nuförtiden som inte är japanska (förutom ME och Oblivion). Dessutom är ME ingenting mot KotOR. Där var det fart hela tiden, ingen dryg planetutforskning med likadana planeter hela tiden.

Edit: Men det är klart, storyn i ME är grym.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Inaktiv

Kan rekommendera som så många andra. Blue Dragon, Lost Odysses och Oblivion.


signatur

Kaxelina har ordet.

Medlem

Har precis köpt Oblivion till 360:n, kanske blir ett köp av Lost odyssey

Medlem

Om du gillar action-rpgs (eller ja lootslashers) så kommer ju "Too Human" om nån månad eller två. Verkar vara en storsatsning

Inaktiv

läste om nått som hette dragon age.
det verkar vara nått i stil med oblivon vet dock inte när det kommer

1
Skriv svar