360 med "tjock tv"

Medlem
360 med "tjock tv"

Hej!

Hur funkar 360 med en vanlig tjock tv funderar på att köpa en 360 men har inga planer på att köpa en ny tv. Den är från 2002 en"phillips". Tack på förhand.

//Nikke:)

Medlem

Har den scart eller "komponent" ingångar (asså röd, gul och vit) så kommer det fungera bra.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Använder också en tjock Philips, funkar utmärkt.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Röd Gul o Vit är EJ komponent, det är komposit, det är det sämsta alternativet du kan ha, (nej jag räknar inte RF modulator med här *ryys*) crap bildkvalité då både färginformation och ljusstyrka packas ihop i samma kabel.

Komponent består av 3 kablar för bilden, röd grön och blå kabel

Om du kör med Tjockteve, fundera på o investera i en riktig RGB-Scart, så kommer du få bättre bild och klarare färger.

Använd bara den där skitprylen som följer med i värsta fall, Det är bara en scartadapter till kompositkabeln (den där gula) som sitter i standardkabeln (den har komposit och komponent i samma kabelhärva, komponent e bra, komposit suger.)

Annars så ska det funka fint, se bara till så den stöder 60Hz signal då vissa spel kräver det, men jag skulle tippa på att den klarar det utan problem.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Jo jag har båda två. Min kompis har nämligen 360 och tjock tv från typ år 1988. Bilden såg rätt otydlig ut. Men min tv är ju från 2002 så det är väl en stor skillnad?Eller?

P.S tackar så mycket för alla svar.

Medlem

Självklart, 14 år en en väldigt lång tid.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Jo, det funkar hjälpligt, men vissa spel blir det lite svårt att läsa högupplöst text (Dead rising). Om du någon gång bestämmer dig för att byta tv kommer du dock garanterat märka stor skillnad. En "tjock"-tv har helt enkelt inte så bra upplösning.


signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

Medlem

Det jag irriterar mig på är att ca. 1 cm av bilden på vänsterkanten inte syns i spel. Går inte att ändra heller. Men efter sommaren har jag tänkt att köpa en ny TV.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Det stämmer! Så var de för mig också. Hade tidigare en 32" WS Philips. Jag skulle ju inte byta tillbaks, men det funkar till man byter upp sig


signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

Medlem

kör på en 28" titt som tätt, funkar bra, även om en del texter kan bli svårt att läsa


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Tro det eller ej, jag äger en x antal år gammal Panasonic som är någonstans runt 22" har jag hört. Och på den lirar jag utan några osm helst problem.8)


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem

Min förra tv var en Panasonic 32 tums crt från 2004, körde komponent och det funkade kanon blev hur bra bild som helst

Så det är bara att tuta och köra.

Medlem

Låter kanonbra:D ska köpa en direkt efter skolan i morgon premium blir det:D. Tack för alla som har övertygat mej :D.

Inaktiv

Vad är det för märkbar skillnad på Full HD och HD ready? Jag är helt vilse på det där och tycker förklaringarna låter som om det är samma sak... typ

spelar man xbox 360 och kollar på film är det väl ingen skillnad?

Medlem

Alltså på en 42 tummare märker du ingen skillnad mellan hdready och fullhd utan du måste upp i 50 tum för att märka någon skillnad. På en 42a är det så hårfin skillnad på normalt tittar avstånd så då är det mycket bättre att lägga pengarna på en bra hdready istället för en sämre fullhd.

Men det här är också värt att tänka på:

På en hdready tv ser 720p material bättre ut än på en fullhd tv som har 1080p. Eftersom hdready tvn är ämnad för att visa just 720p.

Dessutom så skalar en hdready tv bättre på sämre källor eftersom det är närmare tvns orginal upplösning.

Hoppas att det gav några svar

Inaktiv

För min del blir det nog en 26+ tummare med HD ready eftersom jag inte har råd med så mycket dyrare eller större, lagom trött på den dåliga kvaliteten på bild jag får när jag spelar 360 spel, samt att min tjocktv nu inte klarar 60Hz så bra heller utan gör att det blir ännu sämre bild

Inaktiv

du de funkar finemang! Vi har en riktigt fet 32".. Jag gillar de faktiskt, men snart kommer jag få en HD Ready platt tv..

Inaktiv

Kan ta och berätta att tjocktv är ett officielt ord i svenskan sedan 2007


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Kör på tjocktv och det funkar bra, har ju inget annat att jämföra med. Det funkar men text kan ibland vara lite smått att se, men annars funkar det bra. Bättre än förväntat faktiskt.

Medlem

Vad du än gör kör inte på en widescreen med platt glas det går verkligen inte se vad som står på skärmen


signatur
Medlem
Skrivet av Martyzx:

Vad du än gör kör inte på en widescreen med platt glas det går verkligen inte se vad som står på skärmen

Ytterst få spel som inte går att läsa, kör med platt ws och inga större problem.

1
Skriv svar