Hur börjar jag lira GtaIV i multiplayer? Hjälp!

Inaktiv
Hur börjar jag lira GtaIV i multiplayer? Hjälp!

Hej jag är en ny Xbox 360 användare och vill börja lira lite multiplayer, jag har fått 3 månader Xbox Live gratis och har aktiverat det, när jag är i spelet (GtaIV) tar jag upp telefonen och fipplar mig fram till multiplayer och försöker joina något spel men jag får bara:

"disconnected from the game session, returning to single player"

Vad gör jag för fel?

Hjälp snälla jag är helt vilse på det här

Medlem

prova välja ranked match och sen är det bara att köra, om du hela tiden blir dissad kanske du ska kolla nå inställningar om du har brandvägg på nätverket eller nått.
är det bara gta som krånglar eller kan du spela nå annat spel online?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

prova välja ranked match och sen är det bara att köra, om du hela tiden blir dissad kanske du ska kolla nå inställningar om du har brandvägg på nätverket eller nått.
är det bara gta som krånglar eller kan du spela nå annat spel online?

har bara gta just nu, inte skaffat några andra spel än. har ingen brandvägg eller så heller, det gick utmärkt att registrera mig och så och skaffa live kontot men att joina spel var värre.

hittade en med samma problem, han sa att det var p.g.a att om man har en router (som jag har) ska man sätta på "port forwarding" på port 3074, det här fungerade tyvärr inte.

har också hittat många andra forum där de helt enkelt säger att servrarna inte pallar med trycket av alla gta4 spelare? det låter ju löjligt... men jag vet inte vad jag ska tro, inte kommit in på ett enda multiplayergame oavsett om det är ranked eller ej, team eller free for all, race eller något annat, finns massor av typer men inte någonting fungerar.

Medlem
Skrivet av Ninjin:
Skrivet av Molotov:

prova välja ranked match och sen är det bara att köra, om du hela tiden blir dissad kanske du ska kolla nå inställningar om du har brandvägg på nätverket eller nått.
är det bara gta som krånglar eller kan du spela nå annat spel online?

har bara gta just nu, inte skaffat några andra spel än. har ingen brandvägg eller så heller, det gick utmärkt att registrera mig och så och skaffa live kontot men att joina spel var värre.

hittade en med samma problem, han sa att det var p.g.a att om man har en router (som jag har) ska man sätta på "port forwarding" på port 3074, det här fungerade tyvärr inte.

har också hittat många andra forum där de helt enkelt säger att servrarna inte pallar med trycket av alla gta4 spelare? det låter ju löjligt... men jag vet inte vad jag ska tro, inte kommit in på ett enda multiplayergame oavsett om det är ranked eller ej, team eller free for all, race eller något annat, finns massor av typer men inte någonting fungerar.

Testa att ladda ner Trial på Marble Blast Ultra, finns ett online-läge man får testa där, då kan du iallafall utesluta om det är xboxen eller GTA.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Haft samma problem några gången, ibland funkar det att starta om spelet.

Annars som andra sagt kan du testa med ett annat spel eller demo för att se om det är din internet uppkoppling som det är fel på eller bata gta servrarna, skulle tipa på det senare alternativet pga att många andra har samma problem.

Men lycka till och hoppas du kan komma online på det snart, riktigt kul när man kommer igång.

Inaktiv

jag har märkt en sak, kollar jag på mitt gamercard står det online men det står fortfarande "connect to xbox live" och när jag trycker på den så försöker den logga in, det laddar, byter skärm och laddar igen, sen kommer den tillbaka till samma ruta som förut, "connect to xbox live" står det fortfarande, aldrig connected.

Medlem

Då är du inte online för där det står connect to xbox live tror jag det ska stå dina medelanden, vänner osv när man är connected.

man kan köra en diagnos så får man veta vad som är fel i dashboarden.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

det roliga är att allting står confirmed och connected, NAT säger open och ja... allting fungerar på testet

skiten hänger sig nu också när jag har öppnat portarna 3074 etc

FÖRST säger den "Signed in to xbox live" sen fortsätter den ladda i några sekunder och HÄNGER SIG sen när jag låtit den stå en stund så "Disconnected to Xbox live" sen kommer den inte så trevliga rutan "Having trouble connecting to Xbox live rutan" med valen "ok" och "Test connection" och som jag sagt ovan så testar jag min anslutning så får jag bara beskedet om att allt är bra...

fan jag blir riktigt less på det här har spenderat hur många timmar som helst med att försöka få det att fungera. nu har jag även provat att ansluta den direkt i väggen utan routern, men eftersom jag har bredband via telia i stadsnätet så har jag bara en port... så det är router om jag och min flickvän ska använda internet samtidigt som jag lirar på xbox live. och eftersom jag har följt alla guider och öppnat portarna för xboxen och t.o.m. satt xboxens ip adress på DMS inställningen på routern så BORDE all trafik flöda fritt utan problem... men jag kastar nog ut antingen xboxen eller routern ur fönstret snart om jag inte lyckas lösa det här

Medlem
Skrivet av Ninjin:

det roliga är att allting står confirmed och connected, NAT säger open och ja... allting fungerar på testet

skiten hänger sig nu också när jag har öppnat portarna 3074 etc

FÖRST säger den "Signed in to xbox live" sen fortsätter den ladda i några sekunder och HÄNGER SIG sen när jag låtit den stå en stund så "Disconnected to Xbox live" sen kommer den inte så trevliga rutan "Having trouble connecting to Xbox live rutan" med valen "ok" och "Test connection" och som jag sagt ovan så testar jag min anslutning så får jag bara beskedet om att allt är bra...

fan jag blir riktigt less på det här har spenderat hur många timmar som helst med att försöka få det att fungera. nu har jag även provat att ansluta den direkt i väggen utan routern, men eftersom jag har bredband via telia i stadsnätet så har jag bara en port... så det är router om jag och min flickvän ska använda internet samtidigt som jag lirar på xbox live. och eftersom jag har följt alla guider och öppnat portarna för xboxen och t.o.m. satt xboxens ip adress på DMS inställningen på routern så BORDE all trafik flöda fritt utan problem... men jag kastar nog ut antingen xboxen eller routern ur fönstret snart om jag inte lyckas lösa det här

jag hade connection problem..ring deras kundsupport i sverige..OBS varning för noobs i supporten ..men men

Medlem

Kolla så routern finns med på kompatibilitetslistan på xbox.com /nånting..

Kan låta löjligt, men vissa routrar funkar helt enkelt inte ordentligt med live-tjänsten, även om alla portar e öppna som dom ska.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Om det inte fugnerar direkt utan router så är det nog inte routerns fel

Kanske så att nått är galet med nätverkskortet i boxel eller själva porten.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

snackade med xbox supporten, de hjälpte mig med ytterligare 2 portar som skulle öppnas, totalt sett var det 5 st,

UDP 3074
UDP 88
UDP 53
UDP 3330
TCP 3074

det hjälpte dock inte, supporten och jag kom fram till att det var routern som det var fel på. Allting fungerar utmärkt om jag kopplar bort routern, så jag har skickat ett mail till gigabyte (eftersom de inte alls finns på xbox compatibility list) och frågar dom vad jag ska göra. jag menar hur svårt kan det vara att fixa en firmware som gör det möjligt att använda xbox till routern? ffs...... måste jag byta router bara för detta så skiter jag nog helt i xbox live.

Inaktiv

Vad har du för modell?
Har svårt att tro att routern blockar sånt som xbox'et skickar, har ni några säkerhetsinställningar på routern?

Inaktiv

det är en Gigabyte GN-BR01G och jag har inte hittat några som helst säkerhetsinställningar, har försökt att ändra allt till att släppa fram xboxens ip-nummer.

Inaktiv

inte fått något svar än från gigabyte... och inte fått någonting att fungera som det ska än.

Medlem

En router kostar typ 300:-
Gigabyte kommer garanterat INTE fixa en ny firmware bara för att du ber dom och dom kommer nog inte kunna lösa ditt problem heller. Men testa för all del. Jag tror att du kommer behöva skita i Live eller byta router dock.

1
Skriv svar