En Red Ring Of Death fråga...

Medlem
En Red Ring Of Death fråga...

En enkel fråga som ja inte kan svaret på :P.

kan man fortsätta spelet ett spel (GTA 4 i detta fall) som har orsakat RROD?

skivan har inga märken lr ngt i detta fall..


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Det är inte spelen som orsakar RRoD. Men för att svara på din fråga: Självklart.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

För att slippa göra en ny tråd så har jag också en RRoD fråga. Vad exakt är RRoD och vad gör det med boxen ? Kan man fortsätta spela när man har fått det ? Har nämligen funderat på att köpa en Xbox 360 Elite

Medlem
Skrivet av V!ruS!:

För att slippa göra en ny tråd så har jag också en RRoD fråga. Vad exakt är RRoD och vad gör det med boxen ? Kan man fortsätta spela när man har fått det ? Har nämligen funderat på att köpa en Xbox 360 Elite

RRoD kan bero på mkt, överhättning bland annat..
Och, nej man kan inte spela när man har fått det..


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

vad ska man göra när man fått det? e det å kontakta xbox? eller gå till återförsäljaren?

Medlem
Skrivet av Jbird:

vad ska man göra när man fått det? e det å kontakta xbox? eller gå till återförsäljaren?

Det väljer väl du själv.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Lika bra att kontakta MS med en gång, det enda man behöver göra är att lämna in själva konsollen, kablar och annan skit behåller man


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Inaktiv

3 års garanti grabben

Nejmen varför måste folket ha konsolen på 24/7 jämt? :S

Det är väl lika bra att stänga av den när det inte behövs. Och den bästa kylaren som finns är när den ligger på golvet. "ligger inte står"

Inaktiv

Ganska mycket som showerguy säger så ska xboxen ligga ner och inte stå. Officiellt finns det inget särskilt som orsakar RROD, men jag skulle tro att det är är allmänt vedertaget att det är överhettning som är boven i dramat. Som sagt har Microsoft tre år garanti för detta fel så egentligen behöver man inte vara orolig för att det ska inträffa egentligen. Förutom att det tar upp till en månad innan man får tillbaka xboxen, levererad till dörren.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem
Skrivet av Jbird:

vad ska man göra när man fått det? e det å kontakta xbox? eller gå till återförsäljaren?

ring xbox supporten i Sverige, efter några timmar får man sin "biljett"via sin mail , sen äre bara o skicka till UPS. lättare blir det nästan inte


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av Nolite:

Ganska mycket som showerguy säger så ska xboxen ligga ner och inte stå. Officiellt finns det inget särskilt som orsakar RROD, men jag skulle tro att det är är allmänt vedertaget att det är överhettning som är boven i dramat. Som sagt har Microsoft tre år garanti för detta fel så egentligen behöver man inte vara orolig för att det ska inträffa egentligen. Förutom att det tar upp till en månad innan man får tillbaka xboxen, levererad till dörren.

1månad ? har skickat mi xbox 2ggr och det har tagit exakt 1 vecka båda gångerna


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

1
Skriv svar