XFPS vad tycker ni?

Inaktiv
XFPS vad tycker ni?

Har suttit och lirat COD4 ganska mycket det senaste och lagt märke till att fler och fler och fler börjat använda sig av XFPS (mus och keyboard). Detta är ganska lätt att se i COD 4 iom killcam.

Jag blir så J**la irriterad känns nästan som fusk, det förstör ju spelet.
Igår när jag spelade så mötte jag en fransk klan där alla körde med XFPS hur kul var det

Vad tycker ni om XFPS, frälsning eller Förbannelse?

Medlem

Det är väl bättre än en handkontroll. Visst det kan vara orättvist mot dom som inte använder det. Fast jag kan inte kalla det fusk.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag trodde man hade en konsol for att slippa spela vid ett skrivbord... Själv skulle jag aldrig koppla in mus och tangentbord till min box.


signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

Medlem

ja en konsolls skönhet är mycket den lite obekväma kontrollen till just fps spel. Men samtidigt så visst mus + tangentbord är lättare och man blir oftast bättre så.
Så om spelen som ska tilllåta XFPS kan la åtmindstånde kolla vilka som har det och vilka som inte så dom inte hamnar på samma servrar så man spelar med folk som har samma förutsättningar som man själv har..

Medlem

Fusk imo feddbacka dem med cheat

Inaktiv
Skrivet av 3lue3ird:

ja en konsolls skönhet är mycket den lite obekväma kontrollen till just fps spel. Men samtidigt så visst mus + tangentbord är lättare och man blir oftast bättre så.
Så om spelen som ska tilllåta XFPS kan la åtmindstånde kolla vilka som har det och vilka som inte så dom inte hamnar på samma servrar så man spelar med folk som har samma förutsättningar som man själv har..

Håller med man borde kunna dela upp spelarna så man möts på lika vilkor.

Medlem

Den klanen är ju dum i huvudet då kan man säga...xbox är gjort för att man ska sitta i soffa/sängen och lira inte framför en databord hehehe...sånna klan som gör det här borde fixa COD4 till dator där dem för riktig med motstånd

Inaktiv
Skrivet av Pojii:

Den klanen är ju dum i huvudet då kan man säga...xbox är gjort för att man ska sitta i soffa/sängen och lira inte framför en databord hehehe...sånna klan som gör det här borde fixa COD4 till dator där dem för riktig med motstånd

Hehe jo det var det jag tyckte också.
Men som sagt jag börjar se det mer och mer på XBL, fast det var ju första gången jag råkade ut för en hel klan med XFPS nötter

Medlem

oh jäklar, en sån måste man införskaffa! tror ni den funkar i GTA IV?


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Inaktiv
Skrivet av Shrudder:

oh jäklar, en sån måste man införskaffa! tror ni den funkar i GTA IV?

Japp det tror jag den skall göra, funkar till alla fps spel vad jag förstått!

Kostar runt 700 - 800kr

Medlem

Tycker man ska hålla sig till kontroll när man kör konsoler, det finns liksom pc-spel.


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av Eottt:

Tycker man ska hålla sig till kontroll när man kör konsoler, det finns liksom pc-spel.

GTA IV finns inte till PC än


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av Shrudder:
Skrivet av Eottt:

Tycker man ska hålla sig till kontroll när man kör konsoler, det finns liksom pc-spel.

GTA IV finns inte till PC än

Öh, det var inte så jag menade...

Jag menade så att om man vill spela med mus och t-bord får man spela på datorn.


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av Eottt:
Skrivet av Shrudder:
Skrivet av Eottt:

Tycker man ska hålla sig till kontroll när man kör konsoler, det finns liksom pc-spel.

GTA IV finns inte till PC än

Öh, det var inte så jag menade...

Jag menade så att om man vill spela med mus och t-bord får man spela på datorn.

Vad gör man då om man vill spela GTA IV med mus och tangentbord? Jo, man köper en XFPS. Och varför tycker du att man ska hålla sig till handkontroll när man lirar på konsoller?

Medlem

Alla vill kanske inte lägga ut en dyr slant på en PC utan skaffar sig billigare till XBOX istället.

sen vem tror att man måste sitta vid ett skrivbord bara för attm an kör med mus och tangentbord?
jösses.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

det handlar om att det ska vara lika för alla. HK är bevisligen inte lika bra som mus och då får alla som spelar med en XFPS en orättvis fördel. någon som vågar erkänna att de spelar med XFPS på live här?

Medlem

men det är lika för alla, alla har möjlighet att skaffa XFPS.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

men det är lika för alla, alla har möjlighet att skaffa XFPS.

Du har en poäng där!


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

men varför ska dom som inte orkar lägga ut 600-800 eller vad det nu kan ligga på. på XFPS behöva bli tvingade att köpa det allt eftersom fler och fler köper det till konsoll. För annars kommer man bara få det svårare och svårare i samma fart som fler och fler skaffar XFPS.... då blir valet helt plötsligt mellan bli ägd eller köpa XFPS...

Medlem
Skrivet av 3lue3ird:

men varför ska dom som inte orkar lägga ut 600-800 eller vad det nu kan ligga på. på XFPS behöva bli tvingade att köpa det allt eftersom fler och fler köper det till konsoll. För annars kommer man bara få det svårare och svårare i samma fart som fler och fler skaffar XFPS.... då blir valet helt plötsligt mellan bli ägd eller köpa XFPS...

Det är lika orättvist som om Per lirar CS med 10 FPS och möter nån som har en betydligt vassare burk och har 100 FPS, samma sak. Ska Per lägga ut några slantar på en ny dator, eller ska han fortsätta bli ägd?

Inaktiv

Så denna XFPS funkar verkligen? Vad jag minns så var den helt kass.. Kanske man plockar upp en rent av

Medlem
Skrivet av Deragorn:
Skrivet av 3lue3ird:

men varför ska dom som inte orkar lägga ut 600-800 eller vad det nu kan ligga på. på XFPS behöva bli tvingade att köpa det allt eftersom fler och fler köper det till konsoll. För annars kommer man bara få det svårare och svårare i samma fart som fler och fler skaffar XFPS.... då blir valet helt plötsligt mellan bli ägd eller köpa XFPS...

Det är lika orättvist som om Per lirar CS med 10 FPS och möter nån som har en betydligt vassare burk och har 100 FPS, samma sak. Ska Per lägga ut några slantar på en ny dator, eller ska han fortsätta bli ägd?

Eehhh... Nej, det är inte samma sak. Följer du bara den rekommenderade prestandan (som alla kan se på spelet) till ett pc-spel klarar du dig bra. Men om du lirar på din konsol och alla plötsligt sitter med mus och tangentbord när du vill softa med kontrollen har de ett synnerligen orättvist övertag. Förhoppningsvis kommer man kunna blocka XFPS, åtminstone om man är host så man slipper hålla sig helt till privata sessioner.


signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

1
Skriv svar