Sälja PS2 +25 spel för Xbox 360?

Inaktiv
Sälja PS2 +25 spel för Xbox 360?

Hej,

Jag snackade med före detta EBgames, nuvarande GameStop om deras tjänst att köpa begagnade konsoler och spel, jag har en ps2 silver edition, inte chippad eller slim eller något. Samt ca 25st spel, bl.a. en pistol och två mikrofoner (singstar och Ninja assault). Jag funderade på att sälja dem till affären och ta deras paketerbjudande för Xbox 360 som vid inbyte av ps2an och 5 spel sjunker med ca 600-1000kr plus summan för de resterande spel och tillbehör som de köper vid sidan av(har som sagt 25st spel inte bara 5). Till Xboxen medföljer Gta4 och något bilspel och 3 månader gratis live spelande.
Värt att notera är att de har ett erbjudande i helgen där de ger 30% extra för alla spel och konsoler som man vill sälja till dem. Men när jag frågade vad de ger för en ps2a som min i fint skick och orginal var det 150kr!? Vad ger de då för spelen undrar jag...

Är det ens värt att göra bytet eller bör jag sälja min ps2a +spel på blocket eller tradera istället?
Jag kan tänka mig att det är rätt många som vill sälja sina gamla konsoller och spel just nu för 360, wii och ps3 så jag är kluven i mitt beslut och behöver er hjälp.

Någon som gjort något i den här stilen eller har liknande erfarenhet? Ångrade ni er eller inte?

Posta på tack på förhand för alla åsikter som kan tänkas dyka upp.

(edit: Jag är inte rik och spelar aldrig på min ps2'a längre så jag vill sälja den och köpa en konsol som kanske är lite mer aktuell och min smak satte sig på 360 dels för dess spelutbud och billigare pris)

Medlem

Asså, 30% på alla spel tillsammans kan göra några 100kr skulle jag gissa så det är ganska bra, och sedan att få en rabbat på 600-1000 kr på ett Xbox 360 är väldigt bra då PS2 + 5 spel är värt ca 300kr på EB Games.

Tycker du ska göra det. Fattar inte heller varför någon skulle köpa en PS2a på Tradera eller Blocket.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Skulle aldrig byta in en konsol som du gör, speciellt inte en ps2a.

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Skulle aldrig byta in en konsol som du gör, speciellt inte en ps2a.

varför inte? sentimentaliskt värde?

Inaktiv

PS2 har väl hyfsat värde fortfarande i form av en partymaskin osv. En konsol kostar ju inte särskilt mycket så det borde egentligen inte ta mkt mer än ett par månader (max) att spara ihop till en 360, som naturligtvis är ett bra köp!


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem
Skrivet av Ninjin:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Skulle aldrig byta in en konsol som du gör, speciellt inte en ps2a.

varför inte? sentimentaliskt värde?

För att det finns så många otroligt bra spel till den. fast det beror ju på vad man är ute efter... Jag som älskar Jrpg kan inte släppa min ps2 eftersom det fortfarande kommer Rpgs till den ;p

Medlem

jag skulle inte göra det, vad har du för spel?
lägg ut dom en och en på blocket eller med ps2an, jag tror du kan få bra mkt mer där


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Inaktiv

Låt oss se, jag kan lista allt jag har här:

Playstation 2 silver edition med 2st silver kontroller, aquablå minneskort (jag vet silver var slut :S ), orginalkablar och dylikt som medföljer.

Tillbehör:

Pistol
Mikrofoner 2st
2st förlängningskablar till handkontrollerna

Spel:

Fight Night Round 3
God of War
God of War II
Ninja Assault (pistolen kom med spelet)
Guilt Gear X
EyeToy: Play
Project Zero
Project Zero II (hehe fortfarande inplastat och oöppnat)
Castlevania
Final Fantasy X
Final Fantasy X-2
We Love Katamari
SingStar Party
Splinter Cell Double Agent
SSX 3
Forgotten Realms Demon Stone
Burnout 2: Point of Impact
.hack // INFECTION
.hack // MUTATION
Shadow of the Colossus (best game I've played on ps2)
Unlimited Saga
Gradius V
Okami
Soulcalibur II
Soulcalibur III

Tror inte jag glömde något.

Jag skulle kunna se om det är någon som vill köpa spelen enbart, alla är i gott skick fortfarande inga repor etc.

har för mig att jag fick ca 300-400 kr för mitt xbox på GAME, men det kanske var över 1 år sedan

Inaktiv
Skrivet av the darkness sw:

har för mig att jag fick ca 300-400 kr för mitt xbox på GAME, men det kanske var över 1 år sedan

-Mjo jag tror priset har ändrats drastiskt eftersom 360, Wii, Ps3 är ute nu.

de har som sagt ett erbjudande nu i helgen och man får 30% mer av dom när man säljer sina gammla prylar, så jag tänkte sticka dit och ta med allt jag har, några DS spel och GBA+spel etc för att se vad de vill ge för allting. Är det för lite så skiter jag i det helt och säljer allting styckvis eller nåt, annars köper jag nog en Xbox på plats.

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Ninjin:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Skulle aldrig byta in en konsol som du gör, speciellt inte en ps2a.

varför inte? sentimentaliskt värde?

För att det finns så många otroligt bra spel till den. fast det beror ju på vad man är ute efter... Jag som älskar Jrpg kan inte släppa min ps2 eftersom det fortfarande kommer Rpgs till den ;p

Jag fastnade inte för något av dom förutom .hack serien men gav upp det efter andra spelet. Det vart alldeles för repetitivt. Men nej, jag är inget fan av sådana spel längre, tröttnat ordentligt

Inaktiv

Tycker verkligen inte du ska göra dig av med din PS2:a. Finns så väldigt mycket bra spel till den konsolen som fortfarande kan vara värt att köpa + att det fortfarande kommer spel i en viss mängd.

Det må kännas bra för stunden att sälja av den, men när du sitter med din 360 med 2 spel till och inte råd att köpa nya på ett par månader kommer du att ångra dig Tror jag.


signatur

O'rly? Ya'rly!

Inaktiv

mjo kanske det, jag har börjat lägga ut spelen till salu iallafall på det här forumet, det är inga som jag spelar längre och jag får väl se i helgen om jag byter in något mot/köper en xbox 360

Inaktiv

När jag skaffade 360 lämnade jag in mitt playstation 2, så 360n kosta bara 1200.

Inaktiv
Skrivet av Combalex:

När jag skaffade 360 lämnade jag in mitt playstation 2, så 360n kosta bara 1200.

nice, tror inte det blir lika billigt för mig dock men det visar sig imorgon

Medlem
Skrivet av Ninjin:

Någon som gjort något i den här stilen eller har liknande erfarenhet? Ångrade ni er eller inte?

Sålde PSX-spel i min ungdom för att ha råd med sprit. Det ångrar jag något fruktansvärt nu.
Nu känns säkert PS2:an trött och gammal, men om tio år, när alla kids tycker att Gears of War är retro, livslängden på ett nytt 700 spännsspel är en och en halv timme och samtliga karaktärer i spelet enbart kan säga "Oh Yeah?!" och "Oh YEAH!", då kommer du gråta blod över att du sålde din PS2:a.

Medlem
Skrivet av Bukload:
Skrivet av Ninjin:

Någon som gjort något i den här stilen eller har liknande erfarenhet? Ångrade ni er eller inte?

Sålde PSX-spel i min ungdom för att ha råd med sprit. Det ångrar jag något fruktansvärt nu.
Nu känns säkert PS2:an trött och gammal, men om tio år, när alla kids tycker att Gears of War är retro, livslängden på ett nytt 700 spännsspel är en och en halv timme och samtliga karaktärer i spelet enbart kan säga "Oh Yeah?!" och "Oh YEAH!", då kommer du gråta blod över att du sålde din PS2:a.

Pessimist


signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

Jag har kvar mitt NES och mitt gamla XBOX. Kommer aldrig sälja av dom. Är inte speciellt troligt att jag kommer sälja av mitt 360 när det väl blir gammalt heller.

Med tiden sjunker priserna på spelen som varit nya och du kan köpa jättebra spel för 50-200kr. Så är läget med XBOX nu. Om man inte är allt för petig med grafik så har man många många timmar med spelglädje framför sig om man har kvar sina gamla konsoller.

Det är dock min högst personliga åsikt.


signatur
Inaktiv

Just nu har jag lämnat in mitt Ps2 och alla 25 spel, några nintendo DS spel, 5st (mitt nintendo DS är borttappat och jag hade inget direkt behov av spelen längre) lämnade också in mitt gba och 4 spel som jag inte har rört på flera år. Fick 4200kr för allting och köpte ett xbox 360 paket, en extra handkontroll och lite handkontroll-laddare. Fick även ett presentkort på några hundra kr eftersom jag fick pengar över. Asbra deal enligt mig och jag har inte ångrat mig än, ska kolla om jag hittar en bättre tv nu snart också så jag kan njuta av att spela 60Hz spelen, som min tv inte klarar av! Vill inte ge så mycket för tvn däremot, får väl se om jag finner någon billig.

ps2an och 5 spel gav mig 1000kr rabatt och då räknade de med 400 för ps2an, det är typ vad en ps2a skulle gått för om jag hade sålt den på tradera eller så.... om man var realistisk.

1
Skriv svar