Fler xbox gamertag

Medlem
Fler xbox gamertag

Hej! Jag har 2 frågor:
1. Jag undrar om man kan ha flera gamertag registrerade på samma windows live Id? Om ja. Vad finns det för fördelar och nackdelar?
Följer det med ngt från det gamla gamertaget? Som t ex ms pointsen? Är dom bundna till gamertaget eller Live id:n? Finns det möjlighet till att spela t ex variety katpack till cod4 om man köpt det till det första gamertaget och spela det på det nya?:)
2. Stämmer det att man har mer möjligheter att ladda ner mer sorters demos, teman mm om man registrerar sig som i USA än att ha kontot som svenskt?:\

Medlem

1. Går ej med flera på samma email adress. Går dock att flytta från en email till en annan och då flyttas alla MS points från en Live ID till den andra. Ja, banorna sparas på hårddisken av Xboxen och kan spelas av alla gamertags, i alla fall för de spel jag testat.

2. 100% sant.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

1. Du kan skapa flera gamertags, ja. Men gamerscoren är bundna till gamertagen där du låst upp poäng. Det går att spela ett köpt kartpaket på olika konton bara du använder samma hårddisk.

2. USA och andra länder utanför europa brukar få exklusiva saker på marketplace, men det får vi i europa också. Det du kan göra är att skapa ett amerikanskt konto och sedan ladda ned teman och bilder till hårddisken. Då kan du använda dem till ditt svenska konto.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Tänker/vill du byta gamertag?

Be några vänner att göra var sin "file complaint" där dom klagar över namnet, då får man byta namn gratis!


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Toppen!! Tack för svaren.:D Vet ni ungefär hur många file complait som behövs?:) Vet någon även om man kan köpa ett kartpack ladda ned det hemma, sedan gå till en kompis och ladda ned det där så att han också kan spela det och sedan ta bort mitt gamertag från hans xbox. Finns det då fortfarande möjlighet för honom att spela kartpacket så att han slipper betala 800ms points?
Då skulle man ju kunna göra upp så och då blir ju kostnaden bara den halva om man är två och ännu billigare om man är fler.;)

Medlem
Skrivet av thecleffz:

Toppen!! Tack för svaren.:D Vet ni ungefär hur många file complait som behövs?:) Vet någon även om man kan köpa ett kartpack ladda ned det hemma, sedan gå till en kompis och ladda ned det där så att han också kan spela det och sedan ta bort mitt gamertag från hans xbox. Finns det då fortfarande möjlighet för honom att spela kartpacket så att han slipper betala 800ms points?
Då skulle man ju kunna göra upp så och då blir ju kostnaden bara den halva om man är två och ännu billigare om man är fler.;)

Nej, det går inte, DLC är bundet till konsollen du tankar ner det till + din gamertag, om du flyttar gamertagen tillbaka till din box måste du återverifiera materialet innan du kan använda det igen.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

1
Skriv svar