Komponent mot hdmi

Medlem
Komponent mot hdmi

Hej o hå!

Har en liten fråga, köpte en ny tv för några dagar sedan (en sådan där full-hd variant).

Kör förnärvarande med komponent sladden till xbox360 i 1080p funkar fint fint, men min fråga är hur mycket bättre blir bilden om man köper en sådan här http://www.webhallen.com/prod.php?id=79737?

Är det värt de 500:-?

// Tack på förhand Markus


signatur

Äta bör man annars dör man, Äta gör man ändå dör man //Obelix

Medlem

Du kommer ej se någon skillnad.

Medlem
Skrivet av asker:

Du kommer ej se någon skillnad.

Är det verkligen så?
Inte min mening att kalla dig lögnare, är bara nyfiken och vill veta om du vet det av egen erfarenhet eller om du har hört det?

Skulle vara intressant med en sida där dom jämför.
Aja, Google is my friend.


signatur

Insert funny qoute here

Medlem

E väl lika stor skillnad som DVI och D-sub/vga för datorer, dvs du ser ingen skillnad i princip.

Men det beror väl på hur bra HDMI-stöd teven har osv, olika på olika teveapparater..

Personligen så kör jag min samsung 40" 720p TV på Komponent, testade med HDMI men gillade den inte.

Framförallt så vart audio/videosynken knasig.. (inge fancypants optiskt system här inte, bara vanlig analog kabel till stereon)

Så nej, mitt tips e att lägga den femhundringen (absurt pris för en kabel btw) på ett spel eller nått.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

ingen skillnad, då både komponent och hdmi sladden klarar 1080p
konsollen klarar 1080p.
TVn klarar 1080p(?)

Did that answer your question?

Och, ja, slöseri med pengar, men du slipper iallafall dom där 6 stycken sladdarna som delar sig!(?)

Medlem

ett tips, ställ in reference levels till expended under HDTV settings, så blir färger och sånt lite finare i spelen!

Medlem

Har kollat under HDTV settings men hittat inget annat än "ställa in upplösning" kan heller inte gå in på apect ratio.
Vad kan va fel?


signatur

Äta bör man annars dör man, Äta gör man ändå dör man //Obelix

Medlem
Skrivet av krile:

ett tips, ställ in reference levels till expended under HDTV settings, så blir färger och sånt lite finare i spelen!

finns de på xboxen lr ska man ställa in de på
tvn?

har sett att de finns på ps3an iaf, skulle va najs om man hitta de på borren oxå

Medlem
Skrivet av krile:

ett tips, ställ in reference levels till expended under HDTV settings, så blir färger och sånt lite finare i spelen!

sorry, detta funkar endast ifall du använder HDMI sladden, inte komponent

Medlem
Skrivet av Newguy:

finns de på xboxen lr ska man ställa in de på
tvn?

boxen

Medlem

Hur är det skillnaden mellan billiga och dyra HDMI kablar då?
Misstänker att man inte märker någon skillnad där heller?
Nån som vet?


signatur

Insert funny qoute here

Medlem

btw, ifall du kör med standardkomponentkabeln till 360n glöm inte ställa in switchen på den till HDTV, annars kommer du bli lite smått lack tror jag.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

1
Skriv svar