Lider Xbox 360 Elite av RROD?

Inaktiv
Lider Xbox 360 Elite av RROD?

Brorsan har en Ps3 nu, men han är urless på det svaga utbudet av rollspel till den. Så han har bestämt sig för att han vill ha en box också, för att kunna köpa alla bra RPG som släpps.

Problemet är att vi läste lite och efter att spånat igenom några recensioner så fick vi veta att om man köper en Xbox 360 Elite så ska man köpa en fläkt också, som man ställer bredvid, för att kyla enheten och undvika hårdvarufel.

Det känns ju lite så där, att behöva köpa tredjepartsprodukter bara för att enheten ska hålla? Är det bara skitsnack eller var det bara de första Xbox 360 Elite som krånglade? Ni som har en kan väl berätta hur det har gått för er. Visst att det är lång garanti, men ingen vill väl behöva vara utan sin älskling i flera veckor för en obligatorisk reparation?

Medlem

Se bara till att det är de nya kretsarna i 360'n så ska det nog gå bra (den ska ha ett nätaggregat på 175W isf). Hur stor felprocenten är kan nog ingen säga med säkerhet, men visst finns problemet alltid. Min premium har iaf hållit ihop i drygt ett år utan extra fläkt, men det är naturligtvis ingen statestik att luta sig på...


signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

Medlem

Det behövs nog inte.


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Inaktiv

Köp inte dom där fläktarna. Dom pajar boxen, och eftersom felet beror på en tredjepartsprodukt och på utsidan av konsollen så gäller inte garantin vad jag förstått.

Inaktiv

Så länge man inte är inne under "huven" på boxen ska det nog inte vara några problem med hårdvarugarantin skulle jag tro. I sådana fall borde det vara tydligt skyltat på fläktarna som man köper till att de faktiskt bryter garantin vid använding. Vem skulle då köpa en fläkt?


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

Står i garantiavtalet att du inte får koppla in olicensierade tillbehör till xboxen för då ryker garatin. Dessa fläktarna har även tendens att smälta eluttaget på xboxarna

1
Skriv svar