Importera Rock Band?

Inaktiv
Importera Rock Band?

Har funderingar på att importera Rock Band till min 360 eftersom det aldrig verkar komma till norden. Nu när releasen satts till 23 maj i England, Tyskland och Frankrike och det sägs komma hit till hösten så vore det nog lättare och importera det. Men jag har några frågor innan.

1. Hade tänkt importera från [http://play.com] och undrar om de är något bra?

2. Hur fungerar det med tull och liknande? måste jag betala något utöver priset som står på deras hemsida?

3. Hur gäller garantier? Vem bör jag kontakta när något går sönder?

4. Kommer det att funka att ladda ner uppdateringar och musik?

Tack på förhand

//Ziggy

Medlem

Tänkte också importera från play.com, men jag har hört att det inte går att importera just Rock Band, eftersom det är ett stort paket. Men vad vet jag?:)

Medlem

barar ni väljer pal-version är det lugnt, rockband när nämligen regionsskyddat.

stora packet är inget problem att import, det är värdet som sätter tull, jag brukar be dom skriva ner värdet på paketet eller skriva det som gåva när jag köpt från bla hongkong då slipper man tull.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det är ju innom EU så det bör inte vara några tullar. Ev så måste du betala svensk skatt (moms) på det, men isf slipper du den engelska skatten.

Det där med gåvor och nedskrivning av värde är bara nödvändigt från länder utanför EU.


signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

Medlem

Jag är beställer från Play ofta och kan intyga att de är tillförlitliga.
Alla priser på sidan är inklusive frakt. De skickar dock inte elektronik och gadgets till Sverige, bara DVD's/CD's/spel/kläder. Frågan är vad Rock Band räknas som...
Tullavgifter och dyl. har jag aldrig åkt på (trots flera stora beställningar) så det behöver du inte oroa dig över.


signatur

[small]Compaq Presario 425, Intel 486sx 33 MHz, 4 mb RAM, 100 mb HD[/small]

Inaktiv

Ok, tack.
Antar att jag får ringa deras kundtjänst och kolla hur det är med garantier och med instrumenten. De verkar nämligen inte ha någon e-post a kontakta dem på.

Samtidigt som datumen för releasen i England sattes meddelade EA också att Instrumentoch Spel skulle komma i separata paket...

Eftersom play.com inte levererar "Electronics and Gadgets" utanför UK, om jag har otur så klassificeras instrumenten som något av dessa. Om ni läser här : Electronics and Gadgets så står det om det. Det står dessutom inte under beskrivningen av Rock Band-paketet vad det klassificeras som. Men om man söker på Rock Band på deras hemsida inom kategorierna Electronics eller Gadgets så kommer de inte upp några träffar. Verkar ju i alla fall lovande

Oj, vad mycket text :\

Edit:
Återigen hur funkar garantin. Jag hatar att bli sittandes med något dyrt som inte funkar utan chans att byta in det.
Fast spel räknas inte till den låga kulturmomsen utan det kan bli ganska dyrt va? 18% procent eller ngt sånt...

Medlem

Testade beställa nu och fick upp detta:
"This item can only be delivered to your credit/debit card billing address, which must be in the UK."

Trist. Det var ett bra pris.

Edit: 1375 kr på amazon.co.uk. Dock medföljer inget spel. http://www.amazon.co.uk/Rock-Band-Box-Xbox-360/dp/B0017J6RY6/...


signatur

[small]Compaq Presario 425, Intel 486sx 33 MHz, 4 mb RAM, 100 mb HD[/small]

Inaktiv

Jag får inte upp det där med UK, men det kanske är för att du är registrerad användare hos dem?

Borde det inte gå att importera spelet från play.com och sedan fixa instrumenten någon annanstans. Någon som har tips på en bra sida? Inte nödvänditvis från England, Tyskland funkar också. Man kan ju fixa de från två olika paketen från två olika håll.

Medlem
Skrivet av bruce:

Testade beställa nu och fick upp detta:
"This item can only be delivered to your credit/debit card billing address, which must be in the UK."

Trist. Det var ett bra pris.

Edit: 1375 kr på amazon.co.uk. Dock medföljer inget spel. http://www.amazon.co.uk/Rock-Band-Box-Xbox-360/dp/B0017J6RY6/...

Men man kan ändå beställa spelet separat från samma sida.

Inaktiv

Om man beställer båda artiklarna från Amazon.com så landar priset på ungfär 150£ eller ca 1800 kr (tror det är inklusive frakt, men kanske inte VAT). Fortfarande helt klart billigare en vad deet kommer landa på i Sverige. Skickat iväg en e-post till Amazon om garantier, om det är möjligt att skicka instrumenten (amazon skickar inte heller Electronics till Sverige).

Medlem
Skrivet av Ziggy49:

Om man beställer båda artiklarna från Amazon.com så landar priset på ungfär 150£ eller ca 1800 kr (tror det är inklusive frakt, men kanske inte VAT). Fortfarande helt klart billigare en vad deet kommer landa på i Sverige. Skickat iväg en e-post till Amazon om garantier, om det är möjligt att skicka instrumenten (amazon skickar inte heller Electronics till Sverige).

Berätta för mig när du får svar. Vill också veta:)

Inaktiv

Här är svaret jag fick från Amazon:
"Dear Customer

Thank you for contacting Amazon.co.uk with your enquiry.

Please be informed that currently we do not ship video games to Sweden.

While we want to provide the largest selection possible to all our customers worldwide, we are not able to send some products to your delivery address at this time.

We can confirm that, at present, we are unable to dispatch Electronics and Photo, Home and Garden, PC / Video games and Toy items to addresses in the Sweden.

We are always working to serve our international customers better. However, as policy, we do not comment on any possible expansion plans.

Please know that all our customers, international and at home, are very important to us and I have passed your suggestion along to the appropriate department for consideration.

Thank you for understanding our policy and thank you for choosing Amazon.co.uk"

Konstigt, på deras hemsida står det att det gör just det de sa att de inte gjorde.
International delivery

Aja, återkommer när jag ringt upp play.com.
Tar dock några dagar innan jag ringer dem, ger er till tåls.

Medlem

Riktigt skumt:\

Frågan är ju bara var ifrån man ska beställa Rock Band från nu?:(Hoppas det går från Play.com.

Inaktiv

Ja, annars får jag försöka kontakta någon som bor där/ska dit och be demskaffa det...

Medlem
Skrivet av JakeTheSnake:

Riktigt skumt::\

Frågan är ju bara var ifrån man ska beställa Rock Band från nu?:(Hoppas det går från Play.com.

Play fungerar INTE. Däremot har jag lyckats lägga en beställning på amazon. Har dock inte fått något confirmation-mail så kanske går det inte igenom.
En annan bra brittisk site är hmv.co.uk. Det kanske funkar där


signatur

[small]Compaq Presario 425, Intel 486sx 33 MHz, 4 mb RAM, 100 mb HD[/small]

Medlem
Skrivet av bruce:
Skrivet av JakeTheSnake:

Riktigt skumt::\

Frågan är ju bara var ifrån man ska beställa Rock Band från nu?:(Hoppas det går från Play.com.

Play fungerar INTE. Däremot har jag lyckats lägga en beställning på amazon. Har dock inte fått något confirmation-mail så kanske går det inte igenom.
En annan bra brittisk site är hmv.co.uk. Det kanske funkar där

Säg till om det går.

Inaktiv
Skrivet av bruce:

Däremot har jag lyckats lägga en beställning på amazon. Har dock inte fått något confirmation-mail så kanske går det inte igenom.

Om man ska tro dem själva med vad de säger borde det inte funka(läs ovan), men om det funkar kan du väl posta?

Medlem

I spel-filarkivet står det nu bara 2008. Jag hoppas VERKLIGEN inte att de skjuter fram det igen:(:(:(

Medlem

Jag tog kontakt med amazon och fick detta trevliga svar:

Citat:

"Dear Customer,

Thank you for contacting Amazon.co.uk.

I have gone through your mail and noted the contents. Yes, we do ship this item to your address in Sweden.

I have checked your order for the item "Rock Band: Band in a Box (Xbox 360)" and I see that your order is planned to be shipped on May 22, 2008 and the expected delivery date for this order is May 28 - June 3, 2008..."

Amazon "is a go" med andra ord!


signatur

[small]Compaq Presario 425, Intel 486sx 33 MHz, 4 mb RAM, 100 mb HD[/small]

Inaktiv

YEAH! Hmv.com kan också skeppa det enligt dem. Enda problemet som jag ser det är att om man köper det från England så får man bara ett års garanti jämfört med Sveriges 2 års, dessutom måste man antagligen skicka det tillbaka dit. Vet dock inte hur det funkar med Amazon. Någon som vet?

Jag har hört rykten om att det kommer skjutas upp i England också, vore tråkigt...

Varifrån tycker ni man ska beställa då? [http://www.hmv.com] eller [http://www.amazon.co.uk]

Edit: hmv verkar inte funka förresten. Om man kollar på instrumentpaketet står det att den inte går att beställa på internet, bara i butik.

Medlem

I nuläget verkar amazon.co.uk vara de enda som skickar fr UK till Sverige.
Amazon.de (tyskl) är ett alternativ (om spelet blir försenat i UK). Dock några hundringar dyrare.


signatur

[small]Compaq Presario 425, Intel 486sx 33 MHz, 4 mb RAM, 100 mb HD[/small]

Inaktiv

Kanske ska förtydliga: Ryktena säger att det blir försenat i Tyskland och Frankrike också, men jag ska i alla fall förboka från Amazon...

Medlem

Sweet! Tack för tipset bruce!

Medlem
Skrivet av Ziggy49:

Kanske ska förtydliga: Ryktena säger att det blir försenat i Tyskland och Frankrike också, men jag ska i alla fall förboka från Amazon...

Det stämmer inte överhuvudtaget.

Folk som vunnit kopior av spelet på mässor som hade RB-events har redan fått det. Dök upp till dem igår.
Play.com har redan börjat hantera ordrar för Band in a Box (för att kunna skicka ut dem på måndag) i och med att det är stora lådor som ska iväg så de vill vara säkra att de dyker upp innan helgen

DLC kommer vara tillgängligt för hela europa från och med 20/5 och all DLC som släppts i Nord Amerika kommer släppas då.

Medlem

Någon hade ringt in till amazon och frågat om man får spelet med när man köper "Band in a box". De hade svarat att man var tvungen att köpa det separat plus att de sa att de kanske skulle flytta fram det till den 27:e, vilket inte gör så mycket. Det är ju ändå bara på tisdag.

Medlem
Citat:

"Greetings from Amazon.co.uk, We thought you would like to know that the following item has been sent to:..."

Snacket om försening är b.s. mao. Grejerna är på väg!!! [borat]HAPPI TIME![/borat]


signatur

[small]Compaq Presario 425, Intel 486sx 33 MHz, 4 mb RAM, 100 mb HD[/small]

Inaktiv

Är det lönt att "hetsa" med Rock Band när nu GH kommer med trummor, bas och mikrofon de med? Guitar Hero är väl ändå "kung" bland musikspelen även om de inte var först med trummor etc.?


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem
Skrivet av Nolite:

Är det lönt att "hetsa" med Rock Band när nu GH kommer med trummor, bas och mikrofon de med? Guitar Hero är väl ändå "kung" bland musikspelen även om de inte var först med trummor etc.?

Tänk på att Rock Band utvecklas av skaparna till GH 1 och 2 (som var dom med bäst spelkänsla), Neversoft utvecklade 3an och håller på med 4an.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Jag beställde det själv igår, kommer väl ons-fre förhoppningsvis.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Order Summary:
Delivery Details: : (orders will arrive in 2 deliveries)
Order #: xxx-xxxxxxx-xxxxxxx
Delivery Method: Priority Express
Delivery Preference: Group my items into as few deliveries as possible
Subtotal of Items: £119.13
Postage & Packing: £22.97
------
Total before VAT: £142.10
VAT: £35.53
------
Total: £177.63
Promotional Gift Certificates: -£0.00
------
Total for this order: £177.63

Dispatch estimate for these items: 27 May 2008
1 "Rock Band: Solus (Xbox 360)"
Video Game; £42.54

Sold by: Amazon EU S.a.r.L.

Dispatch estimate for these items: 27 May 2008
1 "Rock Band: Band in a Box (Xbox 360)"
Accessory; £106.38

Sold by: Amazon EU S.a.r.L.
------------------------------------------------------------------

Det skickas alltså först på tisdag för mig. Jag la ut någon hundring extra på frakten så förhoppningsvis så kommer det innan fredag.

Det första som kommer att göras är i alla fall att tanka DLC "At The Gates -- Blinded By Fear"

123
Skriv svar