Xbox Live fråga

Medlem
Xbox Live fråga

Först måste jag påpeka att jag köpte min 360 begagnad och den visade sig vara "flashad", det var inte mitt val! Jag köper mina spel! så jag har inte en fråga angående något olagligt.

Så nu till frågan; Kan jag spela på xbox live? jag menar, vad är de värsta som kan hända om det upptäcks? jag bara kommer att köra lagliga spel online...spelar det någon roll?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Det värsta är väl att MS kan bannad din 360 från live skulle jag tro.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Men inget annat kan hända...låter kanske som en dum fråga, men de kan väl inte göra något annat? typ uppdatera min maskin med något som förstör för mig.

Men hur stor del av de som kör live med flashad maskin blir bannade?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Ms är rätt hårda med det där...dem bannade typ nyligen människor som fuskade i spel och sånt

Medlem

Jo...har hört om sånt också. Men jag undrar om de bannar mig även om jag inte spelar brända spel?

Jag vet inte om de kan se det, de kanske bara ser att jag har flashad maskin och sen; bajbaj


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Så vitt jag vet så spelar det ingen roll om det är en bränd kopia av ett spel eller ett original spel, upptäcker dom att det är något fuffens med din maskins firmware/hårdvara så klipper dom den maskinens möjlighet till att koppla upp sig mot live.

Nu vet inte jag om man kan flasha tillbaks sin 360 till original programvara, men med lite tur så finns det kanske någon guide på internet som visar hur du gör, hoppas det löser sig

Medlem

Tack för svaren! jag ska se om jag kan hitta någon guide (om det är någon som vet någon posta den gärna här) annars testar jag och ser vad som händer.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Du kan flasha tillbaka till din original-firmware men då måste snubben som flashade första gången ha sparat den.

Det står i ALLA guider man läser att man ska spara sin orig-fw på minst 2-3 olika ställen utifall att man vid något tillfälle behöver patcha tillbaka...

Två bra sidor för 360-modifikationer:
http://www.x-scene.com/
http://www.360mods.net/

Medlem

du kan alltid ringa till xbox360 supporten och kolla hur länge din garanti gäller, för garantin slutar juh gälla ifall den är bannad redan antar dom borde kunna kolla det på något sätt?

1
Skriv svar