Varför valde ni Xbox?

Inaktiv
Varför valde ni Xbox?

Sitter och väntar på att få hem min nu och har tråkigt så vill höra varför ni valde just att köpa en 360?

Min första konsol från denna generationen blev en Wii då jag alltid har gillat Nintendo, dock så har man märkt fler och fler fördelar med att äga 2 konsoler.

PS3an är inget val för mig då den är dyr och jag har aldrig tyckt om PS av någon anledning, iaf så är nog den största anledningen för mig att skaffa en 360 nog just spelutbuded.

Både Wii och PS3an har fortfarande få spel ute medans 360 som har fördelen med att vara ute tidigare och ha fått ett brett spel utbud nu.

För mig är nog det ultimata just att ha ett Wii och en 360 då dom kompleterar varandra väldigt bra enligt mig.

Wii tar hand om party/ej så seriösa spel medans 360 har mer action och online stöd, ett bra "all around" combo som fixar alla behov man har

Vad tycker ni? varför valde ni just 360?

(Har försökt att vara noga med hur jag skriver med tanke på allt flame på konsol forumen, inte var det lätt heller )

Medlem

Tja, för min del var det spelen som var det avgörande (Dead Rising t.ex.). Naturligtvis var priset ganska viktigt i valet mellan 360 och PS3, men spelen var definitivt det viktigaste. Blue Ray lockar föga just nu, så det var inget jag vägde in och Wii valde jag snabbt bort då jag är ute efter lite djupare/tyngre spel och inte en partymaskin.

-> XBOX360 var det bästa valet för mig


signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

Medlem

Köpte xbox360 pga spelen, det har ju visats sig att 360 är fortfarande överlägsen PS3 när det gäller spel.
även fast många släpps på båda konsolerna så är 360 versionerna bättre än Ps3 motsvarigheterna då 360 ofta är konsolen utvecklarna arbetar mot medans ps3 får en portning.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag valde att köpa en 360 pga att den har många av dom typer av spel jag är intresserad av, jag fastnade även för hur xbox live fungerar då jag lekte runt lite på en av mina vänners 360 månaderna innan jag köpte en, samt att en hel del av mina vänner äger en 360 så det vägde in en hel del med tanke på CO-OP/Multiplayer

Medlem

Spelutbudet och Live.

Medlem

Jag vann det, men hade annars köpt det för spelutbudet, Online-delen och den grymma grafiken!

Medlem

Jag behövde en ny konsol helt enkelt man kan inte spela PS2 o Xbox hela livet.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Fick min i julklapp, bäst spel helt enkelt imo.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Spelen helt enkelt, inget annat tjafs om multimedia station blah blah blah.

Inhandlade en konsol för att lira spel på, och det vart en 360. Nu i efterhand känns det som det var det bästa valet jag någonsin har gjort i konsolväg. Min 360, ps2 och Wii är optimalt för my needs och kompleterar.

Inaktiv

Märks helt klart att spelutbuded är helt klart det viktigaste, och ingen har nämt något om grafik

Medlem

Billigare konsoll, sen så har jag tittat en hel del på gametrailers splitvideos och tyckte att xbox 360 har finare grafik trots att ps3 tekniskt är superior. Xbox är billigare och har fler spel även om jag saknar tekkenserien en hel del. har alltid gillat PS men av någon anledning kändes xbox bättre denna gång. (billigare, mer spel)

Medlem
Skrivet av [ThreeZool:

"]Märks helt klart att spelutbuded är helt klart det viktigaste, och ingen har nämt något om grafik

Vänta till fanboysen kommer inspringade så kommer du nog höra ett o annat.

Medlem

Xbox Live , spelen, sen så hade nästan alla mina polare 360 så klart man väljer för att kunna lira med dom det är ju nästan halva känslan

Medlem

Köpte det nog för att jag hade en gammal Xbox innan som jag tyckte jätte mycket om, och när jag fick veta att en ny Xbox skulle komma så tänkte jag att detta måste bli riktigt bra.

Har inte heller gillat PS, men Wii verkar rätt kul.

Xbox:heart:

Medlem
Skrivet av [ThreeZool:

"]Sitter och väntar på att få hem min nu och har tråkigt så vill höra varför ni valde just att köpa en 360?

Min första konsol från denna generationen blev en Wii då jag alltid har gillat Nintendo, dock så har man märkt fler och fler fördelar med att äga 2 konsoler.

PS3an är inget val för mig då den är dyr och jag har aldrig tyckt om PS av någon anledning, iaf så är nog den största anledningen för mig att skaffa en 360 nog just spelutbuded.

Både Wii och PS3an har fortfarande få spel ute medans 360 som har fördelen med att vara ute tidigare och ha fått ett brett spel utbud nu.

För mig är nog det ultimata just att ha ett Wii och en 360 då dom kompleterar varandra väldigt bra enligt mig.

Wii tar hand om party/ej så seriösa spel medans 360 har mer action och online stöd, ett bra "all around" combo som fixar alla behov man har

Vad tycker ni? varför valde ni just 360?

(Har försökt att vara noga med hur jag skriver med tanke på allt flame på konsol forumen, inte var det lätt heller )

Blev lite som ett grupptryck från mina kompisar som va "anit-ps3" kisar...

:P:P


signatur

B lup

Wii är huvudkonsol här hemma med en Xbox 360 vid sidan av...

Varför? Spelen så klart.

Playstation 3? Jodå, när den är billig och det faktist finns något spel som lockar.


signatur

Tuba mirum spargens sonum per sepulcra regionum, coget omnes ante thronum.

Medlem

Priset. 1800:- för en core. Hur nice som helst, sen vet jag inte om man får säga sånt här men.. för att den går att flasha. Sen spelen. De jag var intresserad av var Assassin's Creed, Dead Rising, GTA IV och Alan Wake. Assassin's läste jag om och det visade sig vara bäst på 360:n, GTA får extra DLC och Alan Wake kommer bara på 360. Har ingen HD-tv så typ blu-ray spelade ingen roll.

Medlem

Köpte Wii först, men Wii föll aldrig riktigt i smaken för spelutbutdet är ganska dålig, införskadde 360 när priset sänktes och älskar det!

men jag lär ju köpa ps3:an när priset där väl har sänkts en bit, om något år eller något

Medlem

jag tycker han på forumet som hette bangboombang och nu heter nåt annat borde berätta sin historia, alltid lika roligt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Youtube-proffs

Jag köpte de, såfort min vän köpte ett och satt och spela PGR3. Då kunde jag inte motstå det.

Sedan kom det mer och mer spel, roligare och roligare.

Spelutbudet är kanon. Grafik för mig är inte så viktig, men som jag ser det så är skillnaden inte så stor på PS3 och Xboxen, blueray har aldrig tilltalat mig heller.

Och nintendo älskade jag när jag hade 8 bitars och super nes.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

den går att flasha

Medlem

Jag har en xbox, som jag värderar högt. Det kändes självklart att köpa 360, PS3 hade inte kommit och var dyr, Wii intresserade mig inte med alla rörelsekänsliga funktioner. Att man fick en billigare än normalt på elgiganten i samband med Media Markts öppnande i Göteborg var ju inte helt fel. Dessutom ville jag ha en för Halo 3 och Saints Row. :heart:


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem

Satt länge och velade och tyckte inte att den var värd att köpas, var helt inställd på att köpa en ps3a tidigare, men sedan när man fick reda på lite mer om priset på ps3an så försvann suget på den konsollen ett tag.

Läste lite mer om 360n och frågade bland annat Nosnos om han var nöjd med sin och ifall den var något att köpa, fick rådet att inte köpa en core, 2 dar senare förhandsbokade man en för andra släppet på EBgames och dagen efter ringde dem och det vara bara att hämta ut den och ett ex av PGR 3 som spelades rätt friskt. Är toknöjd med min 360 och kommer nog alltid att vara det.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Jag var sugen på en konsol, och 360'n var det bästa valet. Det fanns många spel jag ville ha till den och grafiken var mysig. Dessutom hade en hel del av mina polare 360's redan, så att spela med dem var ju även något som lockade.

Medlem

För att PS3 kostar tusenlappar mer och finns fler spel till 360


signatur
Medlem

Jag köpte den pga spelen.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Spelen Och Xbox Live pwnz


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Medlem

Spelen såklart. Använder den inte till något annat än att spela.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag valde Xbox 360 för att jag är mentalt efterbliven och PS3 är en dyr skitkonsoll, Wii verkar dock vara rolig.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

för exbox e bäst!

123
Skriv svar