Frågor om xbox 360

Medlem
Frågor om xbox 360

Ska köpa en xbox 360 lite senare i veckan och skulle vilja fråga några saker om konsolen.

1) Hade tänkt köpa xbox 360 premium+hdmi och sen en till handkontroll extra, behöver man någonting annat som till ex batteriladdare, online kablar med mera?

2) Hur fungerar det här med xbox live/ guld. Om jag har förstått det rätt så krävs det guld för att spela vissa spel online men kan man ladda ner uppdateringar och sånt utan?

Skulle vara tacksam för svar.

Medlem

1) det är mest va du själv tycker, jag köppte uppladdningsbara batterier och en laddare på ÖB ;D kom undan billigt och det funkar prima

2) Guld är om du ska spela online, tror nästan allt annat går att göra med silver som är gratis, Som att tanka uppdateringar, demon, m.m

Medlem

1) Ett play and charge kit + ett extra laddningsbart batteri för handkontrollen kan vara skönt att ha, då är det bara att koppla in Play and charge kitet till konsollen via USB och sedan köra vidare som om ingenting hade hänt (eller ja, handkontrollen blir lite varmare), och när batterierna håller på att ta slut så blinkat kontrollen så att du märker det


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

imo så är en batteriladdare + ett gäng uppladdningsbara batterier mer värt en dessa play & charg osv eftersom om du inte redan har sånt så kan du ju använda uppladdaren och batterier till andra saker också.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

1) Jepp, en vanlig laddare och några vettiga uppladdningsbara batterier är kanon. Se till att köp batterier med så många mAh som möjligt (du borde kunna hitta batterier med upp till iaf 2700 mAh), så håller batterierna betydligt längre.
2) Ja, men silver kan du ladda ner allt, men i vissa fall med en veckas fördröjning och uppdateringarna laddas hem automatiskt. För att spela online behöver du guld.

Ha så kul med med din nya leksak


signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

Medlem

Tack för svaren, men en fråga till.
Kan man använda vanliga batterier till handkontrollen? Har redan en batteriladdare till mp3-spelaren och det skulle vara bra om man kunde använda dom.

Medlem

beror la vad du räknar som "vanliga" batterier ? x) det är i alla fall "AA" batterier x) ?

Medlem

Precis, det är AA (eller RH6 som vissa vill kalla dem) som gäller, dvs "vanliga" batterier.


signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

Medlem

Om du köper en ny laddare, köp en som laddar varje batteri separat. Då kommer dina batterier hålla längre och bli bättre laddade.

Inaktiv

Tur man redan har batterier sedan man köpte Wii, dock har jag tappat bort en så jag har bara 3st kvar -.-

Medlem

Okej, får väl hoppas att dom fungerar. Danke.

1
Skriv svar