Xbox 360 arcade - snabbt svar önskas :)

Inaktiv
Xbox 360 arcade - snabbt svar önskas :)

Hej!

Har en 360 arcade som väntar på posten, något jag inte tänk på är om det är några spel (ej räknat gamla xbox spel) som kräver en hårddisk? Tänker mest då på GTA IV som kommer snart, och har även tänkt testa Mass Effect.

Dvs kort o gott, råkar jag ut för några problem pga att jag inte har någon hårddisk?

snabbt svar önskas då jag ska hämta den i eftermiddag, är på jobbet så hinner inte googla osv..

Medlem

har du minneskort ska det inte vara några problem, men hårddisk är alltid att rekomendera också man känner snabbt att man saknar en om man inte har nån.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Inga som helst problem - förutsatt att du inte vill spara i spelen. Visst, det följer väl med något minneskort men tvivlar på att det räcker långt.

Inaktiv

tack var det jag ville veta, kortet är ju på 256mb borde räcka till ett par saves

Medlem

Joorå, det räcker till lite saves, men du kan inte ladda ner saker från marketplace som kräver någorlunda stort utrymme (demos, fler än typ 2 arcade spel, eller HD filmer)

Eller patcher till spel.. speciellt onlinespel som kräver att man lägger in patchen för att kunna spela online.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv

tack för alla svaren!

synd att en hdd är så dyr till krysset, det finns inga piratalternativ att köpa kanske?
och var är det med FZ idag? så fort man skriver bokstaven F eller Z så går browsern bakåt

Inaktiv
Skrivet av Aresz:

tack för alla svaren!

synd att en hdd är så dyr till krysset, det finns inga piratalternativ att köpa kanske?
och var är det med FZ idag? så fort man skriver bokstaven F eller Z så går browsern bakåt

Du skulle köpt en premium 360, den är inte så ruskigt mycke dyrare än en arcade,

och jo jag märkte också att F och Z gör så att browsern går bakåt, aldrig vart med om nåt liknande nånstans.

Medlem

F och Z gör att du kommer till http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=24109

April April...


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

lol hur i helvete ska man då kunna skriva en text?


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Youtube-proffs

Låter löjligt att köpa en Xbox Aracade när man inte kan tanka ner arcadespel och spela dom från hårddisken?


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

hehe du kan ladda ner ett eller två o ladda om dom igen köpte själv en hårddisk på blocket.se för 300kr så visst kan man fynda!

Inaktiv

Kommer man ens en gång ut på Live utan hdd?

Medlem
Skrivet av d00kie:

Kommer man ens en gång ut på Live utan hdd?

aa vad har det med HDD att göra

Inaktiv

Nä, tänkte att man kanske måste ha nån form av programvara för det som bara finns på hdd:en. Har för mig att jag har hört eller läst något liknande. Men jag kanske misstar mig totalt, det vore ju inte första gången i sånna fall;)

Medlem
Skrivet av d00kie:

Nä, tänkte att man kanske måste ha nån form av programvara för det som bara finns på hdd:en. Har för mig att jag har hört eller läst något liknande. Men jag kanske misstar mig totalt, det vore ju inte första gången i sånna fall;)

Enda felet med Arcade är ju att du kan inte ladda ner mycket demos och arkad spel hehe

Medlem

Vet ej om något han nämnt det, men du kan inte lira Xbox spel utan HHD... ingen BC alltså.

1
Skriv svar